SEAT Ateca je pro španělskou automobilku jednou z nejočekávanějších novinek, jde totiž o vůbec první SUV, které bude nabízet. V některých státech Evropy se začne prodávat už brzy, nejpozději během několika týdnů, my si ale podle nejnovějších informací budeme muset počkat až na druhou polovinu léta.
O autě už víme prakticky všechno, známá ale zatím nebyla cena. Odtajnili ji zatím jako první Britové, jejich auta jsou však specifická řízením umístěným na opačné straně, což cenu zvyšuje. V pátek cenu odtajnili i Poláci. Za nejlevnější Atecu v Polsku zaplatíte 77 100 zlotých, tedy ani ne půl milionu Kč. A to už zní o poznání lépe než cena ve Velké Británii… Kompletní ceník můžete stáhnout zde.
Základ nabídky tvoří nový přeplňovaný tříválcový motor 1.0 s výkonem 85 kW/115 koní s 200 Nm točivého momentu s manuální šestistupňovou převodovkou. Tento motor se pod kapotou neobjevil náhodou, půjde totiž o nový základní motor pro vozidla typu SEAT Leon, Volkswagen Golf, ale i Škoda Octavia a později také dalších modelů koncernu Volkswagen. Dalším benzínovým motorem je 1,4 TSI 110 kW s deaktivací válců. Ten může být kombinován s manuální nebo dvouspojkovou převodovkou DSG.
Naftové verze jsou v nabídce tři. Základ tvoří 1,6 TDI 85 kW/115 koní, následují dva dvoulitry s výkonu 110 kW/150 koní, respektive 140 kW/190 koní. Oba motory mohou být spojeny s manuální převodovkou nebo s převodovkou DSG. Kromě obou základních motorizací je pro všechny verze k dispozici za příplatek také pohon všech kol.
Spekuluje se také o verzi Cupra, která by se prý jako koncept mohla představit už na podzim na autosalonu v Paříži. O tom, co by měl Atecu Cupra pohánět, se zatím pouze spekuluje. Dvě nejpravděpodobnější varianty jsou prý motor 2.0 TSI 213 kW z aktuálního Leonu Cupra a nebo 2.0 TSI 220 kW z Volkswagenu Golf R. V obou případech s pohonem všech kol.
Motor by nebyl samozřejmě jedinou úpravou, která by Cupru dělala Cuprou. Za 20 let, co modely Cupra existují, má už SEAT spoustu zkušeností. Po vzoru některých modelů, včetně Cuper, by také ostrá Ateca dostala „Cupra Drive Profile“, který by nabízel několik jízdních režimů zcela měnících chování auta – od intenzity a účinnosti posilovače řízení, přes odezvu na plynový pedál, zvuk motoru (a interiéru), ale také třeba nastavení adaptivního podvozku a podobně. Podle Britů by cena Cupry měla být o 5 tisíc liber vyšší než na kolik vyjde základní verze.
Český importér ale zatím mlčí, jisté ale je, že se nový SEAT Ateca představí v polovině června na sraze SEAT KLUBu ČR o.s. Informace o sraze najdete zde.