Za přísných hygienických podmínek se i letos vydají milovníci rychlé jízdy na Pikes Peak, aby tento doslova pekelný kopec, na kterém jde i o životy, pokořili. A i letos se na něj opět chystá také automobilka Bentley. Ta si Pikes Peak podmanila v loňském roce, když její pilot s upraveným modelem Continental GT zajel vůbec ten nejrychlejší čas.
I letos padla volba na model Continental GT, ovšem v notně upraveném provedení a s označením GT3. Sama automobilka jej označuje za nejextrémnější Bentley postavené na základech silničního modelu, nicméně ty základy nejsou skoro vidět. Auto dostalo monstrózní přítlačné zadní křídlo, brutální bodykit a přední nárazník s lízátkem, které budí děs a hrůzu. Každý kousek karoserie je ale jen uzpůsoben náročné trati a vysokým rychlostem, jakých jezdci při jejím zdolávání dosahují.
Velkou a neméně zajímavou úpravou prošlo také pohonné ústrojí. Pod kapotou je čtyřlitrový přeplňovaný osmiválec, který je ale uzpůsoben tomu, aby kromě standardního fosilního paliva byl schopen pracovat s eko palivem. Automobilka totiž přišla na to, že při použití „zeleného“ paliva bude schopna během závodních jízd snížit vypouštěné emise o 85 %.
Bentley zatím zkouší různé verze a kombinace biopaliv, aby motor fungoval i v takových nadmořských výškách, jaké na Pikes Peak piloty i auta trápí. Souběžně s vývojem použití biopaliv v závodním speciálu Bentley také oznámilo, že zahájilo nový program, který má za cíl zkoumat možnost použití biopaliv i v běžných vozech. A aby bylo vše dotaženo k dokonalosti, změnilo Bentley směr i délku výfukového potrubí, nově je z auta vyvedeno bokem. I to by motoru mělo v náročném závodu pomoci.
Pilotem pro letošní Pikes Peak nebude nikdo jiný než Rhys Millen, který na tomto místě zajel rekordní jízdu jak z upravenou Bentaygou v roce 2018 i s loňským Continentalem GT. Závod se pojede 27. června.