Už před několika týdny ohlásilo Bentley, že v rámci oslav 100 let své existence hodlá zajet rekordní čas mezi sériovými auty na Pikes Peak. Aby vše dopadlo pokud možno na výbornou, povolal k tomuto velmi náročnému úkolu profesionálního závodního jezdce Rhyse Millena, který se posadil do jen lehce upraveného Continentalu GT. Bentley se totiž rozhodlo přepsat rekordní čas závodu do vrchu mezi sériovými auty.

Bentley Continental GT Number 9 Edition by Mulliner slaví 100. výročí značky. Vznikne jen 100 kusů

To znamená, že Continental GT dostal jen několik důležitých bezpečnostních prvků, jako vnitřní rám, skořepinová sedadla, pětibodové bezpečnostní pásy nebo třeba lepší a “lepivější” pneumatiky. Jinak jde ale o stejné auto, jaké si můžete pořídit třeba i vy. Tedy, hlavně, co se techniky týče.

Pod kapotou je zcela sériový přeplňovaný dvanáctiválec s výkonem 626 koní. Sériový je samozřejmě i pohon všech kol nebo automatická převodovka, stejně jako podvozek a výfukové potrubí.

Bentley ovšem pro potřeby závodu vsadilo na hodně odvážné provedení karoserie upozorňující na to významné jubileum. Podle mého Continental GT v brčálově zeleném provedení vypadá vážně zajímavě!

Rhys Millen měl s Bentley zkušenosti už z loňska, když zajel rekord mezi SUV s Bentaygou. Tentokrát to ale prý bylo úplně jiné a hlavně mnohem rychlejší. Těch 156 zatáček na kopec Pikes Peak zvládl za 10:18,488, což znamená průměrnou rychlost 112 km/h! Neuvěřitelný fofr, obzvlášť s přihlédnutím k faktu, že cíl závodu je v 2635 metrech nad mořem. Není se tak co divit, že většina závodních jezdců má v autech speciální dýchací přístroj s kyslíkem.

Mimochodem, poslední rekord mezi sériovými auty, který zajel David Donner s Porsche 911 Turbo S, překonal Rhys o plných 8 sekund!