rolls-royce-ghost-nurburgring

S luxusním Rolls-Royce Ghost vyrazil na Nürburgring. Brzdy to zvládly a komfort nezmizel

Autor: Pavel Srp - 25. 3. 2020


Když budete přemýšlet o tom, že byste se vyrazili svézt na Nürburgring, asi to poslední auto, které by vás napadlo vzít, bude Rolls-Royce. A přesto jsou lidé, kteří to udělají a na to se můžeme podívat v přiloženém videu.

Nürburgring je jeden z nejtěžších (nejen) evropských závodních okruhů. Je dlouhý, tedy vcelku těžký k zapamatování, ale také úzký a prakticky bez únikových zón. Rychlostí tu auta dosahují opravdu vysokých a precizní ovladatelnost je v takových situacích opravdu potřebná. Modely Rolls-Royce jsou však přesným opakem precizního vedení jízdní stopy. Jsou totiž konstruovány na to, aby v nich byla posádka co možná nejvíce izolována od vnějšího světa. Lhostejno, zda jde o Phantom, Dawn nebo Ghost, tady si řízení máte užívat úplně jinak. Plavný podvozek, naprosté ticho v kabině a jemné reakce při jakékoliv změně směru. Od předních kol necítíte ve volantu zhola nic.

To ale nevadí, pořád je to auto. Fabian (jeho profil na instagramu) tedy vzal svůj Rolls-Royce Ghost, naložil do něj Mishu Charoudina a vyrazil na trať. Mimochodem na zadní sedadla si nemohl vzít o moc lepšího pasažéra, protože Misha Charoudin je na Nürburgringu jako doma. On totiž jen kousíček od něj bydlí, ale zároveň je to spolumajitel půjčovny Apex (ta nejen půjčuje supersporty pro jízdy na okruhu, ale dělá také taxijízdy, kde tento původem Rus jezdí i jako řidič) a youtuber.

Rychlotest: Rolls-Royce Ghost

Rolls-Royce Ghost na trati překvapivě dobře funguje, samozřejmě ho v zatáčkách kvůli komfortně laděnému podvozku, vysoké hmotnosti a u tohoto konkrétního auta také obutým zimním pneumatikám předjíždějí jiná auta, ale rychlost v přímce mu nechybí. To dokazují čísla na head-up displeji (ta jsou podle dialogu obou pánů v mílích za hodinu).

Ghost sice váží kolem 2,5 tuny, ale díky obrovskému motoru V12 s objemem 6,6 litru a s přeplňováním dvěma turbodmychadly problém s dynamikou rozhodně nemá. Výkon motoru je 420 kW/570 koní a točivý moment vrcholí už v 1 500 ot./min hodnotou 780 Nm. Zrychlení z 0 na 100 km/h je otázkou pouhých 4,9 sekundy a maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.

Není to samozřejmě jediný Rolls-Royce, který se po Nürburgringu kdy pohyboval. Takových majitelů je povícero a rozhodně si zaslouží můj respekt. Testovací kilometry tam ale najíždí i sama automobilka, když testovala novou generaci. Ta by měla na trh přijít buď ještě letos anebo začátkem příštího roku.

Štítky: , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru