Elektromobilita je v Česku stále poměrně ožehavé téma. Někteří elektrickým či elektrifikovaným autům nemohou přijít na jméno, jiní už si neumí představit jezdit něčím jiným. A zdá se, že ta druhá skupina začíná pomalu, ale jistě sílit. Dokazuje to fakt, že za tři čtvrtletí letošního roku vzrostl počet bateriových aut registrovaných v Česku o 49 %, respektive o 6268 vozidel na 20 323 aut. Tři čtvrtiny registrovaných aut bylo na firmu, čtvrtina byla ojetá.
Pokud bychom se podívali do segmentu čistokrevných elektromobilů, tak těm v registracích vévodí Tesla s 1545 registrovanými kusy. V závěsu je Škoda s 1034 registrovanými vozy. Nejvíce bateriových aut zákazníci registrovali v Praze (8053), ve středních Čechách (3784) a v Jihomoravském kraji (1885).
Nedařilo se ale jen elektromobilům, dobře se vedlo také plug-in hybridům. Těch bylo za tři čtvrtě roku registrováno 4142. Těmto vozidlům vévodí naopak Škoda (2589). Dobrá čísla registruje také BMW s 1693 registrovanými kusy. V tomto segmentu bylo 13,9 % registrovaných aut ojetých a firmám připadá 80 % všech registrací.
Několik málo zákazníků sáhlo také po vodíkových autech, která jsou řazena mezi elektromobily. Celkem jde ale jen o 25 zákazníků, letos pak o 13. Z celkového počtu pak je 18 vodíkových vozidel registrováno v Praze.
„Z aktuálních evropských dat je zajímavý klesající trend podílu plug-in hybridních vozidel ve prospěch těch bateriových. Zatímco v letech 2020 a 2021 dosahovaly téměř stejných hodnot, v loňském a letošním roce již mají se 14 procenty podílem navrch bateriové elektromobily před těmi plug-in hybridními, které představovaly jen 7,5 procenta. Jedním z důvodů může být omezování podpor v některých zemích, ale také postupný pokles cen bateriových elektromobilů například u Tesly, dále rovněž nabídka dostupnějších modelů,“ uvedl ředitel Centra dopravního výzkumu, které data zveřejnilo, Jindřich Frič.