Ford Kuga přišel už před rokem s mnoha novinkami, která minulá generace neměla. Auto se důkladně proměnilo nejen po stránce designu, ale oproti svému předchůdci také řádně narostlo. Kuga byla ve své první verzi (na trh přišla 2008) hodně malá a malý byl i zavazadlový prostor, což jí na prodejích nijak nepřidalo. Zvláště v posledních letech. Jenže teď je vše jinak, s novou generací přibylo do všech směrů pěkných pár centimetrů a litrů.

Jenže Kuga jen nepovyrostla, ale tak nějak celkově „zmužněla“. Už to není ten uskákaný malý atlet, je to rozumnější a větší „dospělák“, který jezdí pohodlněji a rozvážněji a už myslí i na rodinu. Ačkoliv rozvor zůstal beze změn, celková délka se zvětšila o 81 mm, šířka o 4 mm a zavazadlový prostor nyní nabízí přibližně o 70 litrů více. Objem 456 litrů (1 653 se sklopenými sedadly) už vypadá konkurenceschopněji. Navíc se dají dveře zavazadelníku jednoduchým „kopnutím“ pod zadní nárazník jednoduše otevřít, ale i zavřít.

Podobně je tomu také v interiéru. Ihned po startu je vidět, že Ford chtěl, aby vás v autě nic nerušilo, takže utlumení motoru je perfektní. O mnoho horší to není ani při jízdě. Motor je pořád slyšet spíše z povzdálí a ani od kol se po přejezdu nerovností žádné hrozivé rány do interiéru nedostanou.

Jenže s nárůstem rozměrů musela jasně přijít ještě jedna změna. Auto je nejen větší, ale také těžší a tím pádem není tak dynamické. Ačkoliv pod kapotou testovaného auta byl silnější (ze dvou) naftový motor, nebyl to žádný rychlík. S prázdným autem vlastně nemůžu mít výraznějších námitek, brzdou provozu jsem rozhodně nebyl, ale naloženému autu se v dálničních rychlostech do kopců už přiliš zrychlovat nechce, a to ani v českých povolených dálničních rychlostech.

Tento dvoulitrový turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec byl spojen s manuální šestistupňovou převodovkou a poháněl všechna čtyři kola. Jeho výkon je 120 kW/163 koní a točivý moment 340 Nm. Ford udává, že zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za 9,9 sekundy a dokáže jet maximální rychlostí 198 km/h. Ačkoliv se také dočtete o tom, že jeho spotřeba je 7,2 l/km ve městě, 5,1 l/100 km mimo město a 5,9 l/100 km v kombinovaném režimu, praxe ukázala, že jezdit pod 8 litrů se téměř nedá.

Přečtěte si také:  Test BMW X6 xDrive40d (2021)

I tak se s autem jezdí příjemně. Díky vyššímu posezu je z něj velmi slušně vidět. Řazení manuální šestistupňovou převodovkou je vcelku přesné a řadící páka si našla skvělé místo. Díky realtivně vysokému umístění na středovém panelu není potřeba ruku z volantu přesouvat příliš daleko.

Za těch několik dní jsem si však nedokázal zvyknout na ovladače na středovém tunelu. Změť tlačítek ve vás na několik prvních pohledů nechá nepříjemné pocity. Místo toho, abyste při řízení automaticky sáhli na tlačítko s tou kterou funkcí, musíte se na středový panel dlouze zadívat a tlačítko najít.

Nový Ford Kuga je oproti předchozí generaci mnohem klidnějším a větším autem. A já myslím, že mu to prospělo. Navíc je základní cena stanovena rozumně, základ (výbava Trend, motor 1,6 EcoBoost, pohon předních kol) startuje na 607 940 Kč, nejlevnější „čtyřkolka“ (Trend, 2.0 Duratorq TDCi) stojí  709 940 Kč.

Za zapůjčení vozu děkujeme společnosti FordAMB. Kompletní ceník modelu Kuga je k nahlédnutí TADY. Podívejte se také na nabídku skladových vozů Ford Kuga ve FordAMB!

-PS-