Při vyhodnocování zpětné vazby od zákazníků prvního modelu Ghost vyrobeného v Goodwoodu bylo zřejmé, že pro ně byla jednou z nejdůležitějších vlastností naprostá izolovanost a téměř dokonalé ticho. Tito muži a ženy podnikají v náročném byznysu po celém světě a oceňují smysl pro ticho a komfort, který jim jejich vůz Rolls-Royce poskytuje. Právě to je důvod, proč se při vývoji nového modelu Ghost tým značky se specialisty na akustiku doslova posedle zaměřil na tento mimořádně technicky náročný úkol.

Pro dosažení pocitu absolutního ticha začal akustický tým svoji práci na architektuře s hliníkovým prostorovým rámem, který se zásluhou komplexních strukturovaných prvků namísto plochých rezonujících povrchů vyznačuje účinnějším tlumením akustických vibrací ve srovnání s ocelovou konstrukcí. Přepážka mezi motorem a interiérem je dvojitá, takže dokonale izoluje kabinu od téměř tichého motoru V12 s objemem 6,75 l. Všechny duté prostory ve střeše v zavazadlovém prostoru a na podlaze byly vyplněné více než 100 kilogramy zvuk absorbujících materiálů. Kromě toho jsou použita také dvojitá skla s čirou izolační fólií uprostřed a dále též pneumatiky vyplněné lehkou akustickou pěnou.

Rolls-Royce chystá zbrusu nový Ghost. Na přání zákazníků už nebude tak opulentní

Každý komponent byl z hlediska jeho akustických vlastností intenzivně testován v akustické komoře. Díly, které produkovaly neakceptovatelnou úroveň hlučnosti, byly odstraněny a místo nich byly z ústředí Rolls-Royce v Goodwoodu v hrabství West Sussex navržené nové komponenty tak, aby naplnily očekávání zákazníků z hlediska nízké hlučnosti. Uhlazena byla dokonce i vnitřní vedení klimatizace tak, aby izolovala posádku od rušivých zvuků.

Nicméně již na začátku testování akustický tým zjistil, že eliminace všech zvuků může zhoršit prostorovou orientaci. Jeho řešením proto bylo vytvořit přesně definovaný šum – měkký vzdálený zvuk, který budou klienti vnímat jako jednoduchý a jemný tón. Pro dosažení tohoto cíle byl každý komponent speciálně upraven tak,aby vydával specifickou frekvenci. Z tohoto důvodu bylo potřeba například akusticky upravit tlumicí jednotky rámů sedadel, stejně jako průduchy mezi kabinou a zavazadlovým prostorem o objemu 500 l, které zajistí potlačení nízkých frekvencí vznikajících právě v zavazadlovém prostoru nového Ghostu.

Rolls-Royce prozradil, co ho naučil Goodwood Ghost

Experti automobilky označili tento rozsáhlý proces jako „Recept na ticho“. Následně tito specialisté prezentovali akustické kvality, jimiž ukázali, jak výsledky jejich vývoje splňují požadavky klientů nového modelu Ghost. Rolls-Royce vybral několik témat těchto interních briefingů, jimiž demonstruje technickou vyspělost a mimořádnost nového automobilu předtím, než jej letos na podzim oficiálně odhalí.

Vedoucí vývoje akustiky nového Ghostu, Tom Davis-Reason, řekl: „Mimořádné akustické kvality nového Ghostu jsou výsledkem intenzivního technického vývoje a pozoruhodného důrazu na každý detail. Základem jejich úspěchu je ale speciální hliníková architektura. Bez ní, případně s použitím ocelové struktury, by jednoduše nebylo možné vytvořit tak akusticky propracované prostředí.“

Rolls-Royce představuje systém zavěšení podvozku Planar pro nový Ghost

Ke zprostředkování těchto poznatků veřejnosti si společnost vybrala populární a esteticky přitažlivé médium animovaných ilustrací. Ty vytvořil renomovaný ilustrátor Charlie Davis. Jeho návrhy pak oživily nejmodernější modelovací technologie.

Kromě těchto poznatků podaných formou animovaného videa bude představena série pěti podcastů, které postupně odhalí výsledky průzkumu značky a poskytnou nahlédnutí do podstaty nové generace modelu Ghost. Podcasty realizuje Johanna Agerman Ross, kurátorka moderního designu nábytku a produktů v muzeu Victoria & Albert Museum v Londýně. Podcasty jsou k dispozici na platformách Apple, Google, Spotify a Deezer.