Můžete je milovat nebo nenávidět, ale musíte uznat, že SUV nebo crossovery prostě hýbou světem. Respektive hýbou hlavně automobilovým trhem. Nějaké to SUV najdete dnes už prakticky u všech značek, a to včetně tech luxusních nebo čistě sportovních. Ať už je to Urus od Lamborghini nebo Bentayga u Bentley, všechna tato mají jedno společné a tím je obrovský odbyt a zájem zákazníků. A to nechceme vidět tu melu, která se strhne, až na silnice své SUV vypustí Ferrari… Už o něm nějakou dobu mluví a dokonce prozradilo, že by se mělo jmenovat Purosangue.
Teď se budeme věnovat historicky prvnímu SUV značky Rolls-Royce, modelu Cullinan. Když se o něm značka s dvojitým R ve znaku zmínila poprvé, její fanoušci, ale i někteří dosavadní majitelé, se vyjadřovali v tom smyslu, že je to hloupost, že takové auto Rolls-Royce vyrábět nemá. Někteří dokonce tvrdili, že díky takovému modelu značka přijde o tu aristokratickou auru. Jak se ale po představení Cullinanu ukázalo, byly to všechno jen hloupé řeči. Od první chvíle, kdy se tento model objevil v celé své kráse, po něm zákazníci šílí.
Prohlédli jsme si nový Rolls-Royce Cullinan. Je to obrovské auto!
Chtějí ho všichni! Hlavně tedy ti, kteří už nějaký ten Rolls-Royce doma mají. Ti, kteří chtějí luxus i na cestách do horské chaty v Aspenu. A nadšené jsou jistě i manželky bohatých obchodníků, kteří v něm vozí děti do škol a na kroužky. Ano, je to nejen luxus, dokonalé zpracování ale i ta všestrannost včetně pohonu všech kol, což zatím u této britské značky nebylo standardem. A mimochodem, jsou to právě ženy, které prý po Cullinanu pokukují nejčastěji. Jakkoliv to vlastně celé zní pro značku dobře, je to nakonec celkem problém.
Zákazníci jsou tak nadšení a ochotní tak utrácet, že Rolls-Royce absolutně nestíhá výrobu a dodávky. Podle zástupců značky jsou v tuto chvíli vyčerpány objednávky až do poloviny tohoto roku a každý den jich přibývá. Rolls-Royce už dokonce musel ve své továrně v Goodwoodu přidat 200 nových pracovních míst, aby mohl poptávku alespoň nějak uspokojit. Dnes zaměstnává zhruba 2000 lidí, ale před pěti lety to bylo 1300 lidí.