Jméno Robert Kubica jistě není automobilovým fanouškům neznámé. Jde o polského závodníka, který se posadil i za volant Formule 1. Tentokrát ale pilotoval upravené BMW M4 po okruhu Nürburgring a seděl vedle něj instruktor. A zajel jen tak mimochodem fenomenální čas!
Pokud byste přeci jen nevěděli, kdo Robert Kubica je, pak pomůže wikipedie, která říká: „Robert Józef Kubica je prvním polským pilotem Formule 1. V letech 2006–2010 závodil za týmy BMW Sauber a Renault; kariéru přerušil poté, co se zranil při rally Ronde di Andora v Itálii před sezónou 2011. Do F1 se vrátil v sezóně 2019 jako pilot týmu Williams a pro sezónu 2020 je rezervním jezdcem týmu Alfa Romeo.“
Je to člověk, který volant i pedály rozhodně ovládat umí, což dokázal i v přiloženém videu. To natočil Misha Charoudin, který u Nürburgringu provozuje půjčovnu sportovních aut, ale dělá i taxijízdy. A právě u něj si Kubica půjčil upravené BMW M4. Trochu překvapením pro Kubicu bylo, že auto nedostal sám. Zkoušel to i tak, jestli mu auto nepůjčí samotnému, i kdyby s ním jel moc hezky. Nepůjčili, takže s ním v autě nakonec skončil právě Misha Charoudin. O tom se ostatně dvojice baví hned na začátku videa.
A důvod, proč to Kubica udělal? Nechtěl se jen tak svézt, on tady totiž měl jet závod v rámci DTM, v němž startuje s BMW z francouzské stáje ART. Trať ale nezná, takže se s ní chtěl ještě před oficiálními tréninky DTM seznámit. Trať znal jen teoreticky ze simulátoru, ale ten nedá tolik poznat všechna ta převýšení a klesání, ale ani všechny ty obrubníky.
Mimochodem video je točeno už po několika tréninkových kolech, takže Kubica už trať trochu znal a výsledkem je velmi pěkný čas, který se dá z videa odečíst. Na trati zvané jako „BTG“, tedy bridge to gantry (od mostu k reklamnímu mostíku) to zvládl za 7 minut a 8 sekund. Na trať vjíždí ve videu v čase 4:06 a reklamu míjí v čase 11:14. A to je hodně rychlé!
Bohužel v závodě, kterým byl DTM Nürburgring Sprint se mu nedařilo a skončil poslední s výsledkem „DNC“, tedy neklasifikován.