Asi se shodneme na tom, že naše silnice jsou často v dost dezolátním stavu. Každoročně se přes léto sice opravují, ale stačí jedna tužší zima a jednotlivé správy komunikací mohou začít znovu. Jedním z faktorů, který k ničení silnic přispívá, je právě střídání ročních období, což je pro asfalt velmi náročné. Dalším jsou pak výrazně přetížené kamiony, jezdící (nejen) po našich silnicích. Policie se na ně sice zaměřuje, ale jak vidno, některým dopravcům i řidičům je to úplně jedno.

1. září odpoledne zavolal na linku 158 řidič, že před ním směrem na Poličku jede kamion s naloženým dřevem, jehož náklad se nebezpečně kývá a nákladní auto je nejspíš přeložené. Nutno říct, že šlo jen o jeho odhad, ale policisté na místo vyslali hlídky i mobilní váhu pro nákladní auta. Měla to být jednoduchá kontrola, zvážení a případné vyřešení vysoké hmotnosti. Řidič byl však proti.

Odmítl se totiž se svou soupravou vážení podrobit. Je to neuvěřitelné, ale prostě řekl, že na váhu nenajede a víc neřešil. Proto následovaly další policejní úkony, které popsala mluvčí Policie České republiky – KŘP Pardubického kraje Eva Maturová: „V příkazním řízení dostal třicetitisícovou pokutu a jeho další jízdu mu zkomplikovala takzvaná botička.“

Přečtěte si také:  Polský řidič kamionu předjížděl v zúžení na D1. Nepovedlo se, přišel o zrcátko

A co dál? Do 48 hodin musí řidič buď absolvovat ono vážení, které podezření z přeloženého nákladu prokáže nebo vyvrátí. Pokud ne, pak musí dopravce celou soupravu přeložit na jiný náklaďák. Pokud naloží vše na jeden, hrozí znovu celý kolotoč s vážením nákladu a zároveň mu může být uložena stejná pokuta s totožnými podmínkami i opakovaně. V tuto chvíli je z přestupku podezřelý jak řidič, tak i provozovatel, tedy dopravce. Jemu může být uložena kauce až 50 000 Kč.