Auto pro život je součástí DNA značky Renault. Tuto DNA nyní přenášejí do segmentu D dva vzájemně se doplňující modely, z nichž každý je zaměřen na odlišnou skupinu zákazníků. Model Renault Rafale s dravým designem a motorem E-Tech 4×4 o výkonu 300 k je preferovanou volbou zákazníků, kteří hledají vozidlo, jež jim poskytne potěšení a vzrušení. Renault Espace, který je více modulární a nabízí až 7 míst k sezení, vychází vstříc potřebám rodin díky velkému zavazadlovému prostoru a zvýšené modularitě.
Průkopník svého druhu. Od roku 1984 je Renault Espace jedinečnou nabídkou. Následovalo pět generací, z nichž každá zdokonalovala a modernizovala referenční model, který se stal ikonou. Tento ikonické model, který je k dispozici s 5 nebo 7 sedadly, zve na špičkovou cestu, při níž se o potěšení na palubě dělí všichni cestující.
Nový Renault Espace přináší svěží vítr do rodinného vozu díky důkladně modernizovanému designu a zcela nové technologické výbavě. Zachovává si svou DNA a své dvě klíčové přednosti, vnitřní prostor a modularitu, a zároveň zdokonaluje své technologické a komfortní vlastnosti.
Interiér je vybaven největší panoramatickou střechou Solarbay v nabídce Renault (téměř 2 m²) a inovativním systémem rozpoznávání řidiče.
Cestující jsou hýčkáni novými, ergonomičtějšími předními sedadly, novým čalouněním a vylepšeným odhlučněním.
Pod kapotou se nachází motorizace full hybrid E-Tech o výkonu 200 k, který nabízí na trhu jedinečný poměr výkonu a účinnosti. S průměrnou spotřebou paliva 4,8 l/100 km a 108 g CO2 na km má dojezd až 1 100 km bez dobíjení. Tento motor již splňuje budoucí normu Euro 6 Bis.
Pro agilní a bezpečnou jízdu je Espace i nadále vybaven technologií řízení 4Control advanced a až 32 jízdními asistenty nejnovější generace.
Nový Renault Espace, vyráběný v závodě Palencia ve Španělsku, bude k dispozici ve třech stupních výbavy (Techno, esprit Alpine a Iconic). V několika evropských zemích by se měl začít prodávat před létem.
Charakter kombinující dynamiku a eleganci
Důkladně modernizovaný styl
Na první pohled jsou patrné změny na přední a zadní části vozu. Na novém modelu Espace je nová více než třetina prvků karoserie: celá přední část, kapota, zadní dveře, zadní světlomety atd.
Vysoce strukturované, technologické prvky, jako je maska chladiče a přední nárazník, se snoubí s křivkami a měkkými tvary blatníků a dveří. Dokonale vyvážená celková linie vozu je elegantní a dynamická zároveň.
Design zadní části vozu kombinuje eleganci a charakter, logo je integrováno do zadních dveří a světla mají uhlazenější tvar. Horizontální žebro na zadních blatnících přesahuje přes víko zavazadlového prostoru a je elegantně zakončeno světlomety.
Kromě nové modré metalické barvy karoserie modrá Baltic jsou některé stylistické prvky zvýrazněny specifickým odstínem. Mřížka chladiče je u výbavového stupně Techno lakována v šedé barvě a u výbavového stupně Esprit Alpine a Iconic v černé barvě. Podběhy kol a panely nárazníků jsou lakovány černým lesklým lakem.
Dalšími nabízenými barvami karoserie jsou modrá Nocturne, bílá Nacré a černá Étoilé. Výbavový stupeň Esprit Alpine je možné dodat ve speciální matné barvě šedá schiste satin.
Světelná identita nového designu, zdůrazněná novým světelným podpisem pro denní svícení (DRL) v nárazníku, je jedinečná během dne, ale i během jízdy v nočních hodinách.
Nové lichoběžníkové přední světlomety jsou velmi štíhlé a působí živým dojmem. Světlomety jsou standardně vybaveny technologií adaptive LED vision a na přání technologií matrix LED vision, díky níž inteligentní automatická aktivace LED diod zajišťuje řidiči lepší komfort výhledu, aniž by rušila řidiče okolních vozidel.
Stejně jako u modelu Renault Rafale je vnitřní design zadních světlometů inspirován historickým hlavolamem s názvem tangram (sedm geometrických tvarů). Při aktivaci jsou převážně červená, při vypnutí získávají šedý odstín.
Větší pohodlí a technologie pro zlepšení komfortu cestujících
Největší panoramatická střecha Solarbay v nabídce Renault
Panoramatická střecha Solarbay je nyní k dispozici i pro model Espace. Aby byl zachován jedinečný zážitek z interiéru modelu Espace, nabízí stejně výjimečné rozměry jako předchozí panoramatická střecha. Bez příčníku je největší v nabídce Renault: 1,70 m dlouhá a 1,13 m široká (tj. celková plocha téměř 2 m²).
Technologie panoramatické střechy Solarbay se skládá z devíti segmentů, které lze na požádání zprůhlednit. Tím je zajištěna maximální a okamžitá ochrana před sluncem bez nutnosti použití stínící roletky, proto je zachována komfortní světlá výška 919 mm pro cestující ve 2. řadě. Ovládání průhlednosti se ovládá hlasem přes Google Assistant nebo tlačítkem na střešním světle. Řidič a cestující si mohou vybrat ze čtyř poloh: zcela průhledná střecha, zcela neprůhledná střecha, průhledná přední střecha a neprůhledná zadní střecha a naopak.
Střecha Solarbay nabízí lepší tepelnou izolaci než skleněná střecha, kterou nahrazuje, a díky technologii vícevrstvého skla. Neprůhledný režim se aktivuje při vystoupení z vozu, a to až do příštího nastartování, kdy se opět aktivuje předchozí poloha.
Individuální přivítání díky inovativnímu systému rozpoznávání řidičů
Nový Espace přináší do nabídky Renault novou funkci rozpoznávání řidiče. Kamera integrovaná do levého sloupku (A-sloupek) rozpozná řidiče a v případě potřeby aktivuje uživatelský profil. Ten uloží následující personalizovaná nastavení: oblíbené rozhlasové a mediální stanice, nastavení polohy řidiče (elektricky nastavitelné sedadlo řidiče a zpětná zrcátka), aplikace Google prostřednictvím systému OpenR link. Rozpoznávání řidiče se spustí při každém nastartování vozidla. Pro fungování je třeba nejprve vytvořit profil uživatele prostřednictvím multimediální obrazovky a pomocí kamery ve vozidle zaznamenat otisk obličeje. Žádná data se neodesílají na server, pouze se ukládají ve voze.
Více pohodlí v kultivované atmosféře
V kabině je zachován komfort a pohodlí u všech výbavových stupňů díky lepší zvukové izolaci, která je zajištěna laminátovým zasklením a účinnějšímu těsnění dveří. Estetický efekt nového čalounění (včetně 98% recyklovaného čalounění „Egée“ pro výbavový stupeň Techno) se snoubí s kvalitním zpracováním, které je patrné na první pohled, lichotivým uspořádáním kabiny a bohatou výbavou. Přístrojová deska si zachovává svůj elegantní stupňovitý design, z nichž jeden je u výbavy Techno obložen textilem, u výbavy esprit Alpine Alcantarou a u výbavy Iconic pravým jasanovým dřevem.
Trojice obrazovek a úplně nové možnosti interakce. Renault chystá zbrusu nové interiéry svých modelů
Nejvyšší stupeň výbavy Iconic nyní nabízí dva odstíny čalounění v ušlechtilém textilním provedení: tmavý odstín a světlý odstín čalounění. Nová přední sedadla mají obepínající tvar a lepší boční a ramenní oporu. Mezi další prvky výbavy patří vyhřívané čelní sklo, hands-free otevírání zavazadlového prostoru pomocí senzoru pod nárazníkem a prémiový audiosystém Harman Kardon.
Prostornost a modularita, které jsou stále prvotřídní
Nový Espace je založen na modulární platformě CMF-CD, která je základem nejvyšší řady vozů Renault, a nabízí maximální prostor na palubě: vnější délka činí 4,74 m, vnitřní délka až po třetí řadu je 2,78 m.
Posuvné sedadlo o délce 22 cm v řadě 2 se sklápí do čtyř poloh, 25°/27°/29° a 31°. Cestující vzadu mohou využít poloměr kolen až 321 mm a polohu sedadla, která je ideální pro dlouhé cesty.
Lavice v řadě 3 (v sedmimístné verzi) nabízí dvě sedadla, která lze samostatně sklopit do podlahy zavazadlového prostoru. Cestující mají k dispozici 128 mm prostoru pro kolena a optimalizovaný přístup díky funkci „Easy Access“, která posouvá 2. řadu o 260 mm a sklápí opěradlo do zvýrazněného úhlu. Každý cestující má k dispozici bezpečnostní m, dotykové světlo ve střeše a nabíjecí zásuvku USB-C.
Veliký zavazadlový prostor modelu Renault Espace je snadno přístupný díky systému elektrického otevírání víka zavazadlového prostoru. V pětimístné konfiguraci může objem zavazadlového prostoru dosáhnout až 2 224 litrů (v závislosti na konfiguraci lavice se pohybuje od 692 litrů do 2 224 litrů). V sedmimístné verzi se objem zavazadlového prostoru pohybuje od 520 litrů do 2 054 litrů (212 litrů při použití třetí lavice).
Propojení OpenR, superkonektivita a nové aplikace
Dvojitý 24palcový displej OpenR lze kombinovat s volitelným 9,3palcovým head-up displejem, takže celková zobrazovací plocha činí téměř 1 000 cm², což odpovídá téměř třem dotykovým tabletům. Stejně jako Rafale, i nový Renault Espace těží ze zvukové sekvence vyvinuté ve spolupráci s Jeanem-Michelem Jarrem a nové grafiky multimediálního systému.
V přední části je také indukční nabíječka, dvě zásuvky USB-C a 12V zásuvka. Stranou nezůstali ani cestující vzadu, kde jsou k dispozici dvě zásuvky USB-C. V zavazadlovém prostoru je také 12V zásuvka.
Multimediální systém OpenR link s integrovanou službou Google nabízí to nejlepší ze služeb a aplikací Google, včetně navigace Google Maps, hlasového asistenta Google Assistant a Google Play s více než 50 aplikacemi.
Renault pravidelně nabízí nové exkluzivní funkce, jako je například funkce Google send to car, která umožňuje odeslat do vozu budoucí cíl cesty z vašeho chytrého telefonu. Nový Espace také představuje aplikaci speciálně vyvinutou společností Renault:
Dejte si pauzu! Kamera integrovaná do levého sloupku rozpozná, zda řidič zavírá oči, často mrká nebo zívá. V případě potřeby odešle upozornění s výzvou, aby řidič zastavil a udělal si přestávku (k dispozici pouze s možností rozpoznávání obličeje).
Pro větší pohodlí je nový Renault Espace vybaven pokročilým připojením wifi a Bluetooth pro lepší bezdrátové používání systémů Apple Carplay a Android Auto.
Motor a ADAS: špičkový výkon, účinnost a bezpečnost
Špičkový jízdní komfort
Akustická izolace motorového prostoru byla vylepšena díky účinnějšímu odhlučnění a novým držákům motoru.
Full hybrid E-Tech o výkonu 200 k a optimalizovaná multimódová automatická převodovka
Nový Espace je vybaven motorizací full hybrid E-Tech o výkonu 200 k spojený s inteligentní multimódovou automatickou převodovkou bez spojky. Nový software převodovky zajišťuje konstantní odezvu a plynulejší změny převodových stupňů a eliminuje jakýkoli pocit setrvačnosti, zejména při podřazování (sešlápnutí plynového pedálu) nebo při akceleraci.
Oblíbené SUV v ČR dostalo v rámci faceliftu tlačítka do interiéru a naftový motor
Full hybridní motorizace E-Tech o výkonu 200 k se skládá z tříválcového přeplňovaného zážehového agregátu o objemu 1,2 l s výkonem 130 k (96 kW) a točivým momentem 205 Nm a dvou elektromotorů:
- hlavní elektrická jednotka o výkonu 50 kW (70 k) a 205 Nm, napájená lithium-iontovou baterií 2 kWh/400 V. Je zodpovědná za elektrický pohon,
- sekundární elektromotor nebo vysokonapěťový startér (HSG pro vysokonapěťový startér generátor) o výkonu 25 k a točivém momentu 50 Nm. Slouží ke spouštění spalovacího motoru a řazení rychlostních stupňů.
Full hybrid E-Tech o výkonu 200 k, který již nyní splňuje budoucí normu proti znečišťování životního prostředí Euro 6 Bis, nabízí normovanou spotřebu paliva 4,8 l/100 km (108 g CO(²/ km, probíhá homologace) a dojezd až 1 100 km na plnou nádrž bez nutnosti dobíjení.
Inteligentní automatická převodovka automaticky volí provozní režim full hybrid E-Tech z následujících:
- 100% elektrický pohon (kola pohání pouze elektromotor);
- dynamický hybrid (kombinace spalovacího motoru a elektromotoru pro pohon kol);
- e-drive (elektromotor pohání kola, zatímco spalovací motor dobíjí baterii);
- tepelný (pracuje pouze benzinový motor, který pohání kola a/nebo dobíjí baterii);
- rekuperace energie (kola pohánějí elektromotor, který dobíjí baterii).
Díky rychlému řazení a inteligentnímu řízení poskytuje automatická převodovka přesvědčivé zrychlení (z 0 na 100 km/h za 8,8 s) a vynikající akceleraci (6 s z 80 na 120 km/h). Těchto výkonů je dosaženo bez omezení komfortu díky optimalizovanému řazení.
4Control advanced a MULTI-SENSE pro lepší pocity z jízdy
Při průjezdu zatáčkou a změně směru jízdy systém řízení 4ControlaAdvanced natáčí zadní kola stejným směrem jako přední kola (až o 1 stupeň). Při nízkých rychlostech jsou zadní kola řízena v opačném směru až o 5 stupňů, což zajišťuje bezkonkurenční agilitu, zejména ve městě.
Díky tomuto zvětšenému úhlu je průměr otáčení mezi obrubníky se systémem 4Control Advanced pouhých 10,4 metru oproti 11,6 metru bez systému (řízení dvou kol).
Nastavení MULTI-SENSE, přístupné přes multimediální obrazovku, umožňuje přizpůsobit jízdní pocity (sílu řízení, odezvu motoru a agilitu podvozku), barvu osvětlení interiéru a zobrazení na přístrojové desce podle čtyř režimů: Eco, Sport, Comfort a Personal.
Optimalizovaná údržba díky propojené údržbě
Díky cloudovému připojení OpenR link nemusíte kvůli aktuálním informacím navštěvovat servis nebo prodejce. technologii FOTA (firmware over the air) dostává systém aktualizace automaticky a údržba je prediktivní.
Stejně jako u ostatních modelů řady Renault mohou zákazníci Espace využívat propojené servisní služby. Nemusíte se starat o další servis nebo o to, zda je čas vyměnit brzdové destičky.
Údržba vozidla: zákazníci mohou připravit své operace údržby pomocí plánovaného plánu údržby a historie údržby. Prostřednictvím aplikace My Renault) si také mohou snadno rezervovat termíny v nejvhodnějším čase.
Personalizovaná oznámení: zákazníci jsou upozorňováni (e-mailem, textovou zprávou a aplikací My Renault) na události ve vozidle, které vyžadují zvláštní pozornost, aby mohli kontaktovat asistenční službu nebo nahlédnout do uživatelských příruček. Prostřednictvím aplikace My Renault mohou také v reálném čase kontrolovat technický stav vozidla.
Předvídání opotřebení dílů: Renault zavedl mechanismy pro předvídání opotřebení dílů, aby mohli být zákazníci informováni o stavu brzd nebo baterií a v případě potřeby jim byla navržena výměna.
32 jízdních asistentů (ADAS) pro nejvyšší úroveň bezpečnosti
My Safety Switch, tlačítko pro personalizaci 5 jízdních asistentů
Evropské nařízení GSR2 (General Safety Regulation II) vyžaduje, aby se některé asistenční systémy řidiče (ADAS) standardně aktivovaly při každém nastartování vozidla.
V této souvislosti umožňuje tlačítko My Safety Switch, umístěné na levé straně volantu, řidiči aktivovat preferovaná nastavení pěti systémů ADAS najednou jediným dotykem. Tyto volby přizpůsobení (zapnuto nebo vypnuto, úroveň zásahu, přítomnost zvukové výstrahy atd.) se provádějí prostřednictvím nabídky na multimediální obrazovce.
Active Driver Assist
Díky systému Active Driver Assist se nový Renault Espace prediktivně přizpůsobuje jízdě před vámi, přičemž tento systém kombinuje adaptivní tempomat s funkcí udržování v jízdním pruhu a geolokačními údaji spojenými s konkrétní mapou.
Funkci rozpoznávání dopravních značek s varováním před překročením rychlosti (OSP), která je integrována do systému Active Driver Assist, lze používat také samostatně nebo ve spojení s omezovačem rychlosti, tempomatem a realistickým zobrazením scény na displeji rychloměru.
Skóre bezpečnosti a Safety Coach: pro zodpovědnější jízdu
Skóre bezpečnosti zkoumá rychlost, trajektorii a bezpečnou vzdálenost během jízdy. Na konci každé jízdy řidič obdrží hodnocení jízdy v podobě skóre od 0 do 100 a individuální rady, jak zlepšit bezpečnost jízdy. Safety Coach využívá data ze senzorů vozidla a v reálném čase vyhodnocuje rizika spojená s překročením rychlosti, bezpečnou vzdáleností, řízením trajektorie a změnou jízdního pruhu. Tato inovace, která získala cenu za inovaci v oblasti bezpečnosti silničního provozu pro rok 2024, je určena k boji proti hlavním příčinám dopravních nehod: nepřiměřené nebo nepřiměřené rychlosti a rozptylování pozornosti řidičů.