parkovani v praze

Řemeslníci a návštěvy možná budou v Praze na modrých zónách parkovat zdarma. Praha o tom bude uvažovat

Od Anina Russová | Zdroj: Starosta Prahy 9 Tomáš Portlík/ČTK - Foto: Pavel Srp - 1. 5. 2022 0

Modré zóny rostou po celé Praze jako houby po dešti. Na jednu stranu někde ulevují rezidenčnímu parkování, ale na tu druhou přináší řadu problémů pro řemeslníky či návštěvy. Starosta Prahy 9 Tomáš Portlík chce ale tuhle bolístku modrých zón vyřešit.

„Určitě to většina z vás někdy zažila. Má k vám dorazit návštěva a ptají se, zda v okolí vašeho domova mohou někde zaparkovat. Velká část Prahy je ale pokryta zónami placeného stání a pro nerezidenty je parkování zpoplatněno a časově omezeno. Proto musíte komplikovaně řešit, kde vaše návštěva zaparkuje,“ napsal Portlík na svém facebooku.

Přečtěte si také:  Parkování v Praze na modré zóně. Na co byste si měli dát pozor?

Jeho návrh řešení tohoto problému je překvapivě jednoduchý. „Po dohodě s městskými částmi Praha 1 až Praha 10 předložíme na ZHMP (Zastupitelstvo hlavního města Prahy – pozn. red.) ke schválení systém hodinového kreditu. Pokud jste rezident a máte příslušné parkovací oprávnění, dostanete od města ročně 50 volných hodin pro parkování vašich návštěv. Toto řešení nestojí skoro nic, pouze úpravu stávajícího softwaru. Zadáte do systému SPZ vozidla vaší návštěvy a navolíte dobu parkování,“ napsal také na svém facebooku Portlík.

Na tento návrh už reagoval náměstek primátora Adam Scheinherr, který se vyjádřil tak, že Praha o podobném systému už nějakou dobu uvažuje. „Mám připravené materiály včetně studie společnosti Deloitte,“ řekl pro ČTK.

Přečtěte si také:  Magistrát už ví, kdo mu dodá systém pro měření aut s nefunkčním filtrem DPF. Pokuty ale zatím rozdávat nemůže

Dodal také, že Praha zvažovala dokonce 120 volných parkovacích hodin, ale ještě bude potřeba o všem jednat se všemi zastupitelskými kluby. Opoziční zastupitel Jiří Kubíček se pak vyjádřil v tom smyslu, že by se volné hodiny neměly vztahovat jen k držitelům parkovacích karet, jak zní návrh, ale ke všem Pražanům. Pokud bude návrh uveden v platnost, bude ale podle Scheinherra v první fázi určen v testovacím režimu právě jen pro majitele parkovacích karet. A následně se ukáže, zda bude rozšířen pro všechny.