Dnešní den se v dakarském závodě na rozdíl od toho včerejšího příliš nevydařil Aleši Lopraisovi, zazářil naopak Martin Macík, který etapu vyhrál. Dobrý pocit dnes může mít i Martin Šoltys, který se také posunul pořadím.
Martin Macík s Bohoušem si dojeli pro vítězství ve čtvrté etapě
Martin Macík Jr., František Tomášek a David Švanda si připsali další etapové vítězství po tom, co překonali pole lávových kamenů i kaňony ve více jak 400 km dlouhé čtvrté etapě. Společnost na stupních vítězů jim pomyslně dělají další dva kamiony vyrobené v Sedlčanech. V celkovém pořadí si Bohouš s posádkou drží první místo a navýšili svůj náskok na soupeře.
Lávové kameny jsou zrádné
V první polovině trasy vedoucí z Al Henakiyah do oblasti Alula se celé startovní pole muselo probít přes ostré lávové kameny. To už tradičně nedělá dobře pneumatikám a ušetřen nebyl bohužel ani Bohouš. Přesto se MM Technology podařilo zdárně dosáhnout cílové čáry, přičemž poslední desítky kilometrů si přinesly zpestření v podobě souboje hned všech tří kamionů EVO4 ze sedlčanského technologického centra.
„Ty ostré šutry nemá rád opravdu nikdo. Pro pneumatiky je to to nejhorší, co může být a poznali jsme to i my, takže nějaké poškození tam bylo. Kaňony a hory jsou o něco lepší, takže tam jsme ztrátu dohnali, a nakonec jsme si to v druhé půlce ještě rozdali s oběma dalšími EVO4. Nakonec jsme skončili všichni za sebou na prvním, druhém a třetím místě. Z vítězství i zvýšení našeho náskoku v celkovém pořadí mám opravdu radost,“ svěřuje své dojmy pilot Martin Macík Jr.
Noc pod hvězdami a servis svépomocí
Specifikem maratonských etap je, že v cílovém bivaku nemá posádka opět k dispozici asistenci, a to ani servisní. Musí si tak vystačit s tím, co umí a co mají s sebou.
„Čeká nás další noc pod hvězdami, a to poměrně brzo po 48h Chrono. Mám s sebou montérky, kurty a snad všechno, co nám dovolili si vzít, takže se vrhneme na Bohouše, provedeme údržbu a menší servis a zítra v další etapě uvidíme, jak se nám to povedlo,“ říká mechanik David Švanda.
Aleš Loprais
Po včerejší vítězné etapě se v té dnešní zase tolik nedařilo Aleši Lopraisovi. Ten ji totiž bohužel dojel až na 9. místě, ale stále drží celkové druhé místo mezi kamiony.
Zobrazit příspěvek na Instagramu
Martin Šoltys už je po první etapě maratonské výzvy pátý, Aliyyah Koloc po skvělém startu zpomalil oheň
Po spojených dvou etapách ve formátu Chrono48 začala dnes na Rallye Dakar další náročná zkouška. Posádky Buggyry mají za sebou první část maratonské etapy, při níž není v bivaku povolena asistence. Extrémní navigace vyšla dobře Martinu Šoltysovi, který se průběžně v hodnocení kamionů posunul na páté místo.
Martin Šoltys, jezdec Tatra Buggyra ZM Racing, se výborně vypořádal s navigačními nástrahami trati dnešní čtvrté etapy. Byl v ní klasifikován pátý. K posunu v celkovém pořadí mu napomohlo i rozhodnutí pořadatelů vyhovět protestu Buggyry. Díky tomu, že z Martinova času v dvouetapě Chrono48 ubrali po zmatcích s výslednými časy ještě celou hodinu.
![rallye_dakar_2025-po_4_etape-buggyra-martin_soltys](https://automotozpravy.cz/wp-content/uploads/2025/01/rallye_dakar_2025-po_4_etape-buggyra-martin_soltys.avif)
Kupředu se posunul i Karel Poslední v Tatře Phoenix. Dakarský nováček týmu Tatra Buggyra ZM Racing je celkově čtrnáctý, k čemuž mu napomohla dvanáctá etapová příčka.
„Martin Šoltys jede stabilně v nejlepší pětce. Pokud to udrží, bude mít skvělý základ do druhé poloviny Dakaru. Karel Poslední se jako nováček stále učí a každou etapu je stabilnější. Podle mě může mít před sebou skvělou závodní budoucnost,“ zhodnotil Martin Koloc dosavadní působení závodníků Buggyry na 47. ročníku Rally Dakar.
Celkové pořadí kamionů od 1. do 16. místa:
![rallye_dakar_2025-po_4_etape-vysledky-kamiony](https://automotozpravy.cz/wp-content/uploads/2025/01/rallye_dakar_2025-po_4_etape-vysledky-kamiony.avif)
Odpočinkový den se blíží
Vzhledem k tomu, jak je letošní Dakar náročný hned od začátku, všichni se těší na den volna. Ten už je čeká 10. ledna v oblasti Hail, do které se závodníci přesunou už zítra etapou měřící 428 km.