Závodníci mají před sebou ještě celou druhou polovinu letošního extrémně náročného Dakaru. A jak ukázala první část soutěže, během zbývajících 6 etap se může stát cokoliv. V neděli kamiony po dni volna odstartovaly do 7. etapy čítající 402 ostrých kilometrů. Tým Big Shock! Racing na trať speciálky vyslal žluté Iveco Martina Macíka. A to si vedlo velmi dobře. Jeho posádka dnes v cíli byla 9. nejrychlejší. A v rámci celkového hodnocení poskočil do TOP 10.
Nejtěžší Dakar v Saúdské Arábii
Posádka Martina Macíka se do další etapy poprvé vydala bez podpory týmového kolegy Martina Šoltyse. Závodníci letošní Dakar hodnotí jako nejnáročnější z dosavadních saudskoarabských ročníků. Rychlosti se letos opět posunuly, konkurence je ve všech kategoriích silná a trať je také velmi technicky složitá. To se projevuje na kondici závodních strojů i jezdců samotných.
Sedlčanský speciál do aktuální speciálky vyjížděl po plánované kompletní generálce, která proběhla během volného dne a po dojetí etapy se zdá, že mechanici odvedli dobrou práci.
Pěkná výletní etapa
Pilot Martin Macík navigovaný Františkem Tomáškem a technicky jištěný Davidem Švandou, startoval do 7. etapy z 9. pozice. Karel, jejich speciál, bez potíží přestál dnešní náročnou technickou jízdu. Dobrou rychlost držel na tvrdším povrchu. V dunách se ale stále projevuje nižší výkon motoru, který jízdu posádky v některých úsecích přibrzďuje. A to byl důvod, proč i dnes – zejména v rozjezdech – posádka několik minut ztratila. I navigačně se dařilo, ačkoliv dnes nebylo snadné udržet pod kontrolou rychle se měnící změny směru.
https://www.facebook.com/martinmacikjr/posts/468028201343479?__cft__[0]=AZU6i8_QJWOUEBx0nEBK4pZtVpeBJxwlLx2wAMtCxiW9gqWgx_EYyuoaOahx5a1aPlcdrsA52FATIjCNXa_LIRrDXv_1T0UwUBiiOR2v9fmpWW9k6MlgLki0g9UN4WgaNLyun5R4JkvMjOk_b907f_FVu3ec9dneIZ1AaRYuy52xqg&__tn__=%2CO%2CP-R
„Pěkná etapa. Navigace dneska docela těžká. Ale František ji dobře zvládnul. Dvakrát nebo třikrát jsme hledali bodík a chvilku jsme se kolem kroutili, než jsme ho dostali. Ale to nám mohlo vzít maximálně minutu a půl, víc ne. S nižším výkonem si v písku připadáme jako na výletě. Ale s umístěním v etapě jsme vzhledem k okolnostem zcela spokojení,“ řekl Martin Macík.
Návrat do TOP 10
Závodníkům týmu Big Shock! Racing se povedlo do cíle dorazit na 9. místě, se ztrátou pouhých 13 minut. V rámci celkového hodnocení se vrátili do TOP 10. Důležité ale je, že jezdci ze Sedlčan dorazili v pořádku, jejich speciál drží a zdá se, že mechanici budou mít tentokrát klidnější noc. Na trati posádku nepotkala žádná zásadnější kolize. Během své jízdy však míjeli několik kolegů, kterým se dnešní etapa zkomplikovala.