Druhou polovinu Rally Dakar 2022 zahájili jezdci týmu Buggyra nad očekávání. Zatímco Ignacio Casale skončil na prakticky nové Tatře na skvělém osmém místě, Pepa Macháček dojel po taktickém výkonu devátý, což se rovnalo v celkovém pořadí posunu o tři místa.
Po dni odpočinku, čekala na účastníky etapa vedoucí z Rijádu do Dawadmi (700 km/401 km měřených) v doposud nepoznaném terénu. První stovka kilometrů byla o dunách a přinesla mimořádné nároky především na navigaci.
Prach, díry a kamení
Jak konstatoval Josef Macháček v cíli, jednalo se o jednu z doposud nejtěžších etap. „I když jsme relativně vyrazili odpočatí, bylo to hodně těžké. Etapa nabídla kombinaci spousty prachu, děr, kamení, k tomu opravdu těžká navigace. Jsem rád, že jsme dojeli včas, bojovat v dunách 200 km za tmy, se nám opravdu nechtělo,“ hodnotil průběžně sedmý jezdec celkového pořadí. „I když jsme dělali již tradičně dva defekty, udrželi jsme se v první desítce, zatím sedmé místo není špatné. Can–Am opět skvělý, jenom to bude chtít důkladnou kontrolu, protože technika dostala strašně zabrat.“
Fantastický restart
Mezi hrdiny sedmé etapy se bezpochyby zařadil Ignacio Casale, který po startu z posledních pozic dokončil etapu na osmém místě. „Opět se ukázalo, jaký je to profesionál, šel do toho s tím, že má snad nějaký dluh vůči mechanikům, kteří dělali dva dny a tři noci na jeho autě. Do cíle dorazil úplně rozbitý,“ potvrdil týmový šéf Martin Koloc. „Je vidět, že pokud funguje technika, máme na to závodit hodně nahoře. A to jsme nasadili komponenty, které jsme chtěli původně použít až v rámci zahájení příprav na Dakar 2023. Uvidíme, jak zítra, kdy bude mít Ignacio podstatně lepší startovní pozici. Dnes kluci startovali hodinu a půl po nejlepších, osmé místo je nepředstavitelný výsledek.“
Palubní mechanik Tomáš Šikola hovořil po dojezdu o plné palbě. „Vím, že se opakuji, ale zase jsme zrychlili. Ignacio jel po startu na krev, netuším, jestli jsme nestanovili rekord v počtu předjetí aut během jediné etapy. Někdo tvrdil, že jsme předjeli 45 kusů, sentinel a klakson v permanenci. Když ještě vezmu v potaz, že se celou dobu prášilo… Navigátor Alvaro fungoval jako mašina, skvělá práce.“
Posádka byla rovněž svědkem několika nehod. „Jeli jsme kolem dvou do sebe zaklíněných speciálů, Can–Am, byla tam helikoptéra. Na konci to bylo hodně nebezpečné, do dun jsme vjížděli až při západu slunce.“
„Máme za sebou mimořádně těžkou rychlostní zkoušku, startovali jsme z 250 místa. Nemyslím si, že jsem jel někdy na Dakaru etapu, během které jsem předjel účastníky všech kategorií. Posledních čtyřicet kilometrů jsme dojížděli za tmy, bylo to hodně těžké a nebezpečné. Osmé místo je vzhledem k okolnostem skvělé, a když jsem podíval na ztrátu na Kamazy a Lopraise, prvně jsem tomu skoro nevěřil. Zítra jedeme z osmého místa, máme jasnou strategii. Budeme útočit, útočit a útočit. Na tom, že chceme vyhrát etapu, se nic nemění,“ neskrýval ambice hrdina sedmé etapy, Ignacio Casale.