Po včerejší nejdelší etapě vybrali pořadatelé smyčku začínající a končící ve Vadí ad-Davasíru (490 km/287 km). Etapa začala později, než obvykle s cílem umožnit start opozdilcům z předchozího dne. Ve srovnání s dosavadními etapami ubylo písku, na druhou stranu hory a kaňony opět prověřily v maximální možné míře navigátory.
Vysoký standard
Josef Macháček si dojel po rutinním výkonu v kategorii LW Prototype desátý, celkově drží sedmou pozici. V cíli označil etapu, během níž řešili pouze na začátku řemen, za hezkou. „Dokonce jsme se kochali krásnými scenériemi. Rychlé pisty se střídaly s trialovými kamenitými úseky, musel jsem dávat pozor na pneumatiky. Can – Am jel opět skvěle,“ konstatoval.
Fičák na trati i v cíli
Dojezd deváté etapy byl ovšem o řádné porci adrenalinu, neboť v etapě třetí Martin Macík nabyl dojmu, že byl v průběhu etapy ze strany Ignacia Casaleho blokován. „O žádném problému na trati nevím, nicméně vůbec si nejsem jist, že případná frustrace by se měla řešit tímto způsobem. A to jsem už na Dakaru přece jen něco odjel a snad i dokázal. Chtělo by to více vzájemného respektu,“ reagoval Ignacio Casale na obvinění, že svým konáním v podobě blokace rychlejšího kamiónu znemožnil Macíkovi vyhrát.
Na facebooku Buggyra Racing se objevilo další video, ve kterém přímo Ignacio Casale na situaci reaguje. Z jeho vyjádření je cítit trochu arogance a výsměchu, navíc zmiňuje, že Martin Macík mladší má nový kamion a on jede v pět let starém kamionu, takže by měl Macík více trénovat.
https://www.facebook.com/BUGGYRA/posts/10159514404116259?__cft__[0]=AZVBSgETkPNgVIQOz8UaKaSov-WQ0knMTVxaxPZXSKzkBckAXhm0_mJCv9cAABz9_916tvMuGBRYep3kDfxKSNFWLLj_0MEaRwjaVGzJ7Nu-QOS9LYX7mxbo2U3QzmIogEarJyDXSxoWle9FKDGMXK-8ZOuwyarjO4Aeb8jFS4Ly7A&__tn__=%2CO%2CP-R
Podle palubního mechanika Tomáše Šikoly to v neutralizaci na cílový konflikt nevypadalo. „Přišel za mnou jeden z členů Martinovy posádky s tím, že jeli dvacet metrů za námi a my je nechtěli pustit před sebe. Můžu k tomu říct asi tolik, že sentinel zazvonil v horách, ve kterých se uhnout dost dobře při nejlepší vůli, nedalo. Pak na nás dvakrát troubili v dunách, přitom nás mohli předjet kdykoli a kdekoli, ale asi nebyli dostatečně blízko nebo rychlí. Abych pravdu řekl, dost dobře nechápu, co se děje, Martinovu reakci považuji za zbytečnou,“ vysvětloval, Šiky s tím, že se jednalo o fičák.
Buggyra Racing později zveřejnila na svém facebooku další video, v němž šéf týmu Jan Kalivoda a Tomáš Šikola rozebírají situaci nad videem přímo z kabiny závodní Tatry.
https://www.facebook.com/BUGGYRA/videos/701786607470473/
A co všechno tohle vlastně způsobilo? Na začátku všeho bylo kromě toho, že si to šel Macík s Casalem hned po dojezdu vyřídit, také toto video na facebooku Martina Macíka mladšího:
https://www.facebook.com/martinmacikjr/posts/469204061225893?__cft__[0]=AZVGCbGQICVgQOfxWFi9JkLIOPfF4SNhqrbR5UuNNPzcQmet1h-BkXmZNcr2Y1keFwwoknVR695BpH0if6QjPmt0aJ5v1jBHgjh7ZetUHsGBg9x64WtgZ7h-d-KDm69MWf2FhV2kS1ELh29ms4gQ2QD-16lv8wfexFLvQBFMq5OPmw&__tn__=%2CO%2CP-R