V letošním roce se na Rallye Dakar objevila nová kategorie Dakar Classic, v níž startují historické závodní vozy. Jedním z nich byla i Škoda 130 LR, jejíž posádku tvořili bývalí motocykloví jezdci Ondřej Klymčiw a Petr Vlček. Jenže v desáté etapě se autu začal přehřívat motor a ze závodu tak musela posádka odstoupit.
Třída Dakar Classic je novinkou, která doplňuje standardní závodní kategorie. Závodníci v této kategorii nejedou co nejrychleji, ale co nejpřesněji, jde totiž o tzv. setinovou rallye, při které je potřeba projíždět body na trase v přesně stanoveném čase. I tak jsou ale nároky na techniku vysoké a tempo se rozhodně nedá označit za výletní.
Škoda 130 LR z týmu Klymčiw Racing už několik šrámů utrpěla, několikrát měla ohnutá zadní ramena z náročného terénu, ale vždy se na trať dokázala vrátit. Až do dnešní etapy. V té totiž škodovce vystavil stopku přehřívající se motor. Stalo se tak až v druhé části dnešní etapy. Protože však Ondřej Klymčiw s Petrem Vlčkem první část etapy odjeli a posbírali potřebné body, mohli by za nedojetí druhé části dostat jen velkou penalizaci, ale na trati by zítra opět mohli startovat.
Tým to na svých sociálních sítích komentoval se slovy: „Auto jsme se pokoušeli dát dohromady víc jak dvě hodiny a zatím to vypadá na prasklé těsnění pod hlavou. Vzhledem k dnešní ujeté vzdálenosti můžeme zítra startovat a jsme stále ve hře. Ovšem pokud dáme Škodovku dohromady…“ O něco později ale zveřejnil fotku nového motoru, takže by se vše nakonec mohlo povést.
Mimochodem je to během dvou závodních dnů už podruhé, co posádku zastavil takto velký defekt. Ve včerejší deváté etapě odešla převodovka. I tak je to ovšem na takové auto v takovém terénu po minimálním testování opravdu velký úspěch.