Rallye Dakar 2014, rest day: „Tříkolák“ volný den téměř celý prospal

Autor: Pavel Srp - 12. 1. 2014


Tým Tatra Buggyra Racing má za sebou polovinu letošní enormně těžké Rallye Dakar. Volný den v Saltě proto posádka využila v bivaku především k maximálnímu nabrání sil pro druhou část extrémní soutěže. V jejím zázemí navíc probíhala celková údržba závodního speciálu. Nepříjemný celodenní déšť ale pohodě rozhodně nepřispěl.

„Vždycky jsem říkal, že Dakar je především o štěstí. Namontovali jsme spoustu nových technologií, zkoušíme věci, které tu nikdy nebyly a je potřeba to pořádně prověřit. Byli jsme v Maroku, Tunisu, ale zdejší podmínky se nedají nikde nasimulovat. Dakar je jen jeden. Nejhorší je, že auto jede perfektně, ale potkaly nás nepředvídatelné poruchy. I to se prostě stává,“ podotkl pilot Martin Kolomý, když připomněl zásadní závadu, jež silně ovlivnila průběh – v 5. etapě odešel kompresor a trvalo dlouhých osm hodin, než se ho podařilo opravit.

Během volného dne tak na řadu přišlo i bilancování. Technický ředitel týmu Buggyra Robin Dolejš si sepisoval své poznatky. „Už mám několik popsaných áčtyřek. V letošním ročníku zaplatíme drahou daň za hledání výkonnosti a spolehlivosti. Dosavadní průběh ale hodnotím velmi pozitivně. Dakar totiž není jen o technologii a rychlosti závodního vozu, ale i o rychlosti a přesnosti logistického týmu pružně reagovat na vzniklé situace. Pro další ročník proto už teď chystáme nový komunikačně-logistický Buggyra systém,“ prozradil plány Robin Dolejš.

Mezitím se z pilota Martina Kolomého stala hvězda nejen českých médií. Výkon, kdy se rozhodl 6. etapu dojet jen na třech kolech, se zapisuje do dějin. Český borec si také hned padl do noty s jedním z nejznámějších rebelů, Američanem Robby Gordonem. Oba teď mají velmi podobnou fanouškovskou základnu. Kolomý totiž od fanoušků dostal stovky pozitivních ohlasů, které jeho posádku podporují a ženou dál. Sám Martin Kolomý by své rozhodnutí spíš přirovnal ke známému „blikanci“ fotbalisty Řepky. „Vlastně vůbec nevím, co mě to napadlo jet po třech kolech. Své sehrálo vyčerpání a především ta euforie, když se něco takové stane a vy jste přitom jen pár kilometrů od cíle. Když jsem viděl, že nemáme kolo, tak jsme ho šli sebrat, naložit a pak si jen pamatuji, jak jsem vypálil a Kilda řval, že jsem hovado,“ popisuje se svým typickým úsměvem nezapomenutelný moment Martin Kolomý, který si v bivaku vysloužil přezdívku „Mr. 3wheel„, volně přeložitelné jako „tříkolák„.

A jak vlastně dokázal „FatBoye“ na třech kolech v těžkém terénu do cíle vůbec dovézt? „Musel jsem furt šlapat na plyn, aby váha byla na zadní nápravě. Celkem to fungovalo, jen v zatáčkách to bylo složité,“ vylíčil jízdu Kolomý.

Po polovině závodu jeho posádce patří průběžná osmadvacátá příčka. Přestože bojovala v elitní desítce i o pozici nejlepšího českého účastníka, nečekané potíže ji odsunuly. „Doufám, že se jsme si už veškerou smůlu vybrali a teď se nám podaří jet tak, aby v cíli etapy zacinkaly pomyslné medaile,“ usmál se kopilot David Kilián.

Nedělní 7. etapa tentokrát připomíná smyčku, která kamiony vyvede a opět přivede do Salty. Zatímco motorkáři přejíždí do Bolivie, kamiony poslední den před přejezdem do Chile ještě zůstávají v Argentině. Zvládnout musí 755 kilometrů, z nichž je 525 měřených. Kolomý startuje jako třiadvacátý v 16:14 místního času. „Všichni jsme rádi, že tentokrát v jednom bivaku strávíme tři dny. I takováhle maličkost nám ušetří mnoho sil, které budeme zatraceně potřebovat,“ dodal Robin Dolejš.

Tisková zpráva/-PS-

Štítky: , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru