Výsledkem produktové ofenzívy, která byla spuštěna v rámci Core Model Strategy plánu Push to Pass, je nedávné uvedení 11 modelů SUV pěti značek Peugeot, Citroën, DS Automobiles, Opel a Vauxhall. Skupina v 1. čtvrtletí 2018 registruje v Evropě 250 000 těchto nově registrovaných vozů, podíl skupiny v segmentu výrazně vzrostl a počátkem roku 2018 představuje 16,9 % prodeje SUV v Evropě.
Koncem března se díky tomu skupina stala jedním z lídrů segmentu, ofenzíva pokračuje uvedením vozu Citroën C5 Aircross, který se na evropský trh dostane v září tohoto roku.
Pro podporu tohoto rychlého a stálého růstu prodejů a současného zachování flexibility výrobních zařízení, jež je hlavním faktorem výkonnosti, se skupina rozhodla navýšit své výrobní kapacity v Evropě za využití všech dostupných zdrojů a aktiv:
- Citroën C5 Aircross se začíná vyrábět v Rennes (Francie) současně s vozem Peugeot 5008
- Peugeot 5008 se v důsledku naplnění kapacity továrny v Rennes bude vyrábět v Sochaux (Francie) a od dubna 2019 postupně doplní výrobu vozů Peugeot 3008 a Opel Grandland X
- Současně se po naplnění kapacit výroby v Sochaux bude Opel Grandland X od poloviny roku 2019 postupně montován v německém Eisenachu.
Toto spouštění výroby provází patřičná úroveň investic, jež umožní vynikající podmínky výkonnosti výroby, objemu aktivit a kvality ve všech výrobních podnicích.
Uvedené přerozdělení výroby budou probíhat v souladu se závazky vyplývajícími z dohody Nový elán pro růst, kterou v červenci 2016 podepsalo 5 odborových organizací z 6. Úroveň výroby ve Francii se tak zachová na jednom milionu vozů. Tento výrobní program zohledňuje rovněž dohody uzavřené se sociálními partnery v Německu v rámci výkonnostního plánu Opel / Vauxhall.
Yann Vincent, ředitel pro výrobu a logistiku, prohlásil: „Tento systém přiřazení výroby vozů ukazuje, že ekonomická výkonnost je klíčem k trvalému zajištění dobré úrovně výrobní aktivity. Naše flexibilní výrobní zařízení, které se rozšířilo díky akvizici společnosti Opel, umožňuje uspokojit rostoucí poptávku našich zákazníků po SUV.“
Michael Lohscheller, generální ředitel Opel / Vauxhall dodal: „Přidělení výroby vozu Grandland X do Eisenachu je důkazem vůle skupiny PSA investovat v Německu a její důvěry ve značku Opel. Díky tomuto rozhodnutí se splní náš cíl stát se rentabilní a globální značkou.“
Uvedený systém doplňuje strategii výroby SUV v mnoha podnicích skupiny po celém světě, kterou umožňuje modularita používaných platforem:
- Peugeot 2008: výroba v Mulhouse (Francie), Porto Real (Brazílie), Wuhan (Čína)
- Peugeot 3008: výroba v Sochaux (Francie), Chulai (Vietnam), Gurun (Malaisie) a ve Walvis Bay (Namibie)
- Peugeot 4008: výroba v Čcheng-tu (Čína)
- Peugeot 5008: výroba v Rennes a v Sochaux (Francie), v Chulai (Vietnam) a v Čcheng-tu (Čína)
- C3 Aircross: výroba v Zaragoze (Španělsko)
- C4 Aircross: výroba ve Wuhanu (Čína)
- C5 Aircross: výroba v Rennes (Francie) a v Čcheng-tu (Čína)
- DS 7 Crossback: výroba v Mulhouse (Francie) a v Šen-čenu (Čína)
- Opel/Vauxhall Grandland X, výroba v Sochaux (Francie) poté v Eisenachu (Německo) a ve Walvis Bay (Namibie)
- Opel/Vauxhall Crossland X, výroba v Zaragoze (Španělsko)
- Opel/Vauxhall Mokka X, výroba v Zaragoze (Španělsko) a v Bupyeong (Korea)
Skupina dnes zahrnuje 17 výrobních podniků v Evropě v celkem 9 zemích (viz mapa v příloze).