Prvni jizda - Ford Tourneo Custom a Ford Tourneo Courier

První jízda s novými Fordy Tourneo Custom a Tourneo Courier (2024)

Autor: Pavel Srp - Zdroj a foto: Ford - 22. 3. 2024


Ford si pro zákazníky připravil hned dva zbrusu nové užitkové modely. Představil nové generace dodávek Tourneo Custom a Tourneo Courier, jak označuje osobní verze, a Transit Custom a Transit Courier, jak označuje nákladní verze. S oběma osobními verzemi jsme se krátce seznámili i svezli.


Navigace:


Ford Tourneo Courier

Druhým modelem, s nímž jsme měli možnost se seznámit, byl naopak ten nejmenší užitkáč. Je to auto, které je také úplně nové, ze samotného vývoje Fordu. V hierarchii značky se postavilo pod Connect, o kterém ve Fordu tvrdí, že je „prémiovější“.

Oproti Connectu je menší. Na délku je o 16 cm kratší než krátká verze Connect L1. I tak je to docela velké auto. Na délku měří přes 4,3 metru, široké je bezmála 1,9 metru a vysoké je přes 1,8 metru. Kufr má také menší, i když jen o 25 litrů. Po roletu do této malé dodávky naložíte standardně 577 litrů zavazadel, respektive 1188 litrů bez rolety. Toto auto je pouze pětimístné, jiná varianta k dispozici není, přičemž druhá řada sedadel je nejen sklopná, ale také se dá překlopit do prostoru nohou, čímž se dá zavazadelník zvětšit až na 2162 litrů. Sedadla jsou dělená v poměru 2:3.

Prvni jizda - Ford Tourneo Custom a Ford Tourneo Courier - (2)

Zvenku je tohle auto hodně zajímavé. Na první pohled zaujme přední část s rozměrnou maskou chladiče a do ní zakomponované světlomety. Ford tvrdí, že vnější vzhled tohoto modelu je inspirován vozy SUV. Nabízí jej také ve verzi Active, která má outdoorový design s ochrannými plasty na karoserii. Kromě toho jsou v nabídce ještě dvě výbavy Trend a Titanium. Všechny z nich přesto mají pro dnešní dobu dostatečnou základní výbavu. Tu lze samozřejmě dále rozšířit výhodnějšími pakety, případně jednotlivými prvky příplatkové výbavy.

V případě nejmenšího užitkového modelu není na výběr mnoho možností pohonu. V současnosti jej může pohánět jen benzinový tříválec 1,0 EcoBoost s 92 kW/125 koňmi a 200 Nm, který se může pojit buď s manuální 6° převodovkou nebo s dvouspojkovým 7° automatem. Poháněna jsou vždy a pouze přední kola, čtyřkolka tady není a nebude.

Další možností bude už brzy také verze čistě na elektřinu. Ta dostane elektromotor s výkonem 100 kW/136 koní. Na rozdíl od většiny elektromobilů jiných značek, dává Ford těm svým i tzv. frunk nebo-li přední zavazadlový prostor. Objem bude tady 44 litrů, což je ideální například pro uskladnění dobíjecích kabelů, které tak nebudou překážet v „běžném“ kufru.

Ford Tourneo Courier

První kilometry

V autě je za volantem spousta místa, zejména pro hlavu. Strop je vysoký a je pod ním navíc další odkládací přihrádka. Obecně je tu odkládacích prostor docela dost, takže odložit telefon, pití, svačinu, klíče anebo dětské hračky není složité.

Palubní deska jako taková je poměrně strohá, to hlavní se odehrává přes displej multimédií. Pod ním je jen pár tlačítek, která slouží k (de)aktivaci jen několika funkcí jako je vyhřívání čelního skla, vyvolání menu klimatizace a topení, aktivace maximálního ofuku čelního skla, aktivace vyhřívání zadního skla či aktivaci parkovacího asistenta. Je tu také otočný ovladač hlasitosti multimédií, který současně (de)aktivuje hudbu, ale také startovací tlačítko.

A jeho stiskem se k životu probouzí benzinový tříválec pod přední kapotou. Na rozdíl například od Focusu je tady docela slyšet, ale je zcela prostý vibrací. Docela nás překvapilo, že nafťák ve větším Fordu Tourneo Custom je tišší… V kabině malého Tourneo Courier je ale jinak při jízdě docela klid, odhlučnění podvozku i aerodynamický hluk se Fordu povedlo hezky odstínit. Pokud naopak ticho nechcete, můžete si pustit audiosystém, který má čtyři reproduktory vpředu a dva reproduktory vzadu. Mimochodem, oba dva nové modely mají už systém Ford SYNC 4 i spoustu aktivních jízdních asistentů.

Z pohledu dynamiky to taky není špatné. Ve dvou lidech na palubě tahle malá dodávka docela slušně zrychluje, s automatickou převodovkou si motor velmi dobře rozumí a předjet auto na okresce se bát také nemusíte. Že by vás ale řízení tohoto auta bavilo, to se říct nedá. Jeho projev je mdlý, posilovač řízení má až příliš velký účinek a podvozek je o něco tužší, než bychom čekali. Odvézt ovšem rodinu na výlet nebo pracovní nářadí a kolegy na místo práce zvládne naprosto s přehledem.

Cena

Ceník dnes ukazuje trojici výbav a jednu motorizaci. Ta je benzinová, elektrická verze přijde na podzim. S manuální převodovkou začíná cena Fordu Tourneo Courier na 526 200 Kč bez DPH (636 702 Kč s DPH), s automatem pak na 576 200 Kč bez DPH (697 202 Kč s DPH). Za nejdražší verzi ve výbavě Active s automatem dáte minimálně 636 400 Kč bez DPH (770 044 Kč s DPH). Příplatkové výbavy v ceníku moc není, i tak tu ale nějakou najdete.

Štítky: , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru