prvni_jizda-test-2026-hyundai_ioniq_9_4x4-1

První jízda: Hyundai Ioniq 9 nabízí ticho, komfort a obrovský vnitřní prostor

Autor: Pavel Srp - Foto: Pavel Srp - 25. 9. 2025


Hyundai před časem představil svůj největší model. Jde o elektromobil Ioniq 9, který výrazně přerůstá i dosavadní vlajkovou loď v podobě Santa Fe. A my jsme se s novinkou krátce svezli.

Navazuje na současné modely

Hyundai Ioniq 9 jasně zapadá do rodiny Hyundai, jeho design odpovídá ostatním nejnověji představeným modelům. Zásadním poznávacím znakem jsou pixelové světlomety vpředu i vzadu. Přední světlomety jsou rozdělené, přičemž v horní části najdeme svítící „pruh“ sloužící pro denní svícení, parkovací světlomety a pro blinkry, zatímco ve spodní části jsou na výšku umístěné dva pruhy diod sloužící pro potkávací světlomety a dálkové světlomety.

Je to první auto značky, které má konečně LED Matrix světlomety, přestože jde spíše o jejich jednodušší verzi. Vnější sloupec diod je určen pro potkávací světlomety, pro dálkové se používá vnitřní sloupec diod. V každé ze šesti čoček je po dvou segmentech diod (tedy 12), takže pro dálkové světlomety slouží celkem 24 diod. Ale například Škoda Enyaq má 24 segmentů v každém světlometu.

Vzadu jsou hlavní světlomety umístěné na výšku, oba sloupce kombinují běžné svícení, blinkry a brzdové světlomety. Zajímavé je, když auto brzdí, protože třetí brzdové světlo je přes celou šíři víka kufru. Kolem zadního okna tak vzniká takové „orámování“. Mlhové světlomety a zpátečka jsou pak v dalších segmentech v nárazníku.

prvni_jizda-test-2026-hyundai_ioniq_9_4x4-5

V rámci designu kladl Hyundai velký důraz na aerodynamiku a celkovou čistotu tvarů. I proto může mít auto digitální vnější zpětná zrcátka, které pak svůj obraz zobrazují na 7″ OLED displejích na dveřích. Je to sice zajímavé řešení, ale na digitální zrcátka je potřeba si zvykat. Jejich obraz poměrně dost zkresluje délku auta, ale Hyundai například při předjíždění zobrazuje čáry, které ukazují, kde končí záď a kdy už je možné se před předjížděné auto zařadit. Seřizování obrazu probíhá klasicky jako u běžných zrcátek pomocí fyzického ovladače na řidičových dveřích.

Dobré aerodynamice pomáhají také samotné tvary karoserie, ale i aktivní klapky v předním nárazníku. Když auto stojí, jsou zavřené, při jízdě se pak naopak otevírají. Možné je to jak nahoru a dolů, tak i doleva nebo doprava. Důvodem je to, aby správně směrovaly vzduch.

Prostorný interiér

Díky obřím vnějším rozměrům (5060 mm na délku, 1980 mm na šířku, 1790 mm na výšku a rozvor je 3130 mm) najdeme spoustu prostoru i v kabině. Podle výbavy mohou být auta buď sedmimístná nebo v případě nejvyšší výbavy Calligraphy i šestimístná, přičemž je možné si pak vybrat, zda v prostřední řadě budou „relaxační sedadla“ nebo otočná sedadla, která lze otočit proti směru jízdy. Pětimístná verze v nabídce není.

Ani na jednom ze sedadel rozhodně nepocítíte jakýkoliv nedostatek prostoru do žádného ze směrů. Platí to i pro zadní dvě sedadla, která se ovládají elektricky přímo z kufru. Prostřední řada sedadel je ve všech verzích samozřejmě posuvná vpřed i vzad.

prvni_jizda-test-2026-hyundai_ioniq_9_4x4-11

U šestimístné verze je mezi předními sedadly posuvná (v rozmezí 19 cm) středová konzole s objemem 5,6 litru, která se dá otevřít jak z předních, tak i ze zadních sedadel. K tomu je tu ještě výsuvná spodní schránka s dalšími 12,6 litry. Je ale škoda, že se místo mezi sedadly nedá využít pro převoz dlouhých předmětů, protože zatímco druhá řada sedadel má mezi sebou mezeru, tak ve třetí řadě sedadel mezera není. Alespoň, že se jednotlivá opěradla dají sklápět nezávisle na sobě.

Sám o sobě je ovšem kufr obrovský, jeho objem je totiž při sklopené třetí řadě sedadel působivých 908 litrů. Se všemi sedadly vzpřímenými je k dispozici objem 338 litrů. Sklopením všech zadních sedadel se objem dá zvětšit až na 2494 litrů v šestimístné verzi a na 2419 litrů v sedmimístné verzi. K tomu je tady další zavazadlový prostor pod přední kapotou. Ten má objem 88 litrů u verzí s pohonem zadních kol, respektive 52 litrů u čtyřkolek. Tento prostor je ideální například pro uložení nabíjecích kabelů.

Pohonné ústrojí

Jak už jsme nakousli v předchozím odstavci, Hyundai Ioniq 9 může být buď zadokolka nebo čtyřkolka. Zadokolka je v nabídce pouze jediná. Elektromotor na zadní nápravě má výkon 160 kW, točivý moment vrcholí 350 Nm, z místa na stovku zrychlí za 9,4 sekundy a dojede až 620 km.

Čtyřkolky jsou v nabídce dvě, přičemž ta základní se může pochlubit 226 kW, točivým momentem 605 Nm a dojezdem až 606 v kombinovaném režimu. Zrychlení z 0 na 100 km/h je přitom otázkou 6,7 sekundy. Dojezd je 606 km. Druhou čtyřkolkou je verze Performance, jejíž výkon je 314 kW a točivý moment vrcholí 700 Nm. Díky tomu je zrychlení otázkou pouze 5,2 sekundy a dojezd je 600 km. V tomto případě se kombinuje 160kW zadní elektromotor a 66,1kW přední elektromotor u běžných čtyřkolek, respektive 157,3kW elektromotory na obou nápravách v případě verze Performance.

Výhodou také je, že čtyřkolky mohou táhnout přívěs s hmotností až 2,5 tuny. Zadokolka utáhne asi o tunu míň. Auto je navíc vybaveno funkcemi automatické detekce hmotnosti přívěsu a automatického přepočtu dojezdu.

Hyundai Ioniq 9 stojí na tradiční platformě E-GMP, čímž pádem jde o auto s 800V architekturou. I díky tomu nabízí opravdu rychlé nabíjení (až 350 kW DC, ale „jen“ 11 kW na AC). To znamená, že akumulátor s kapacitou 110,3 kWh se na ultrarychlé nabíjecí stanici zvládne v ideálních podmínkách nabít  z 10 na 80 % jen za 24 minut.

Přidáme-li k tomu možnost využít auto jako zdroj energie pro spotřebiče díky funkci V2L, dostáváme skutečně univerzální stroj, který má co nabídnout i při kempování či cestách mimo civilizaci.

První jízda

V rámci prvního jízdního seznámení, které se odehrálo ve slovenských Vysokých Tatrách, jsme vyzkoušeli běžnou čtyřkolku v nejvyšší výbavě Calligraphy, která ovšem příplatkovými sedadly ve druhé řadě nebyla vybavena. Místo toho tady je běžná lavice pro trojici cestujících.

prvni_jizda-test-2026-hyundai_ioniq_9_4x4-10

Ti se navíc na palubě budou moci bavit klidně velmi tichým hlasem, protože odhlučnění je nejen v městských rychlostech, ale i na dálnici perfektní. Může za to nejen pevný skelet karoserie, ale i protihluková technologie ANC-R (Active Noise Cancelling-Road), která je k dispozici vždy společně a audiosystémem Bose. K tomu jsou tu zvukově izolační skla oken (přední i boční) a pneumatiky s protihlukovou vložkou přímo v dutině pneumatiky.

S autem jsme jezdili v sychravém počasí a v dešti a ticho v kabině narušily jen stírající stěrače. Ty jsou standardně schované za kapotou motoru, ale jakmile začnou čelní sklo stírat, naruší aerodynamiku a zvýší hluk. To je ale společně s drobnými rankami od zadních kol (Calligraphy má standardně největší 21″ kola) při přejezdu nerovností jediný zvuk, který v autě slyšíte. Dokonce ani motorky elektrického stahování oken takřka nejsou slyšet.

Podvozek je v tomto případě běžný, neadaptivní, ale s proměnlivou tuhostí na základě zatížení a průchodu olejem přes komůrky. Jeho chování je takové, že ve městě při pomalejších rychlostech je auto o něco tužší, ale jakmile tempo zvýšíte, Ioniq 9 příjemně zvláční. Není to auto na ostré průjezdy zatáčkami, karoserie se hodně naklání, ale spíše na klidnou a rozvážnou jízdu.

A při té budete překvapení ze spotřeby. I když jde o auto, které váží dvě a tři čtvrtě tuny, jeho spotřeba je velmi příznivá. V rámci testovacích jízd, které zahrnovaly jízdu po okresních silnicích, ale i městy a vesnicemi jsme nakonec na palubním počítači odečetli hodnotu 23 kWh. To reálně znamená dojezd bezmála pět stovek kilometrů. Mimochodem, dynamika není špatná, ale při zrychlování je vysoká hmotnost auta znát.

prvni_jizda-test-2026-hyundai_ioniq_9_4x4-9

Trochu energie do akumulátoru dostanete zpět i díky vylepšené rekuperaci. Ta má pět stupňů od úplně minimální, kdy auto prakticky plachtí, přes tři stupně intenzity, přičemž v tom nejvyšším se dá auto ovládat „jedním pedálem“ a dokáže dokonce i zastavit. Poslední pátou možností je využití automatické rekuperace, která sama reaguje na zatáčky, křižovatky, auta před sebou, ale i na změny rychlostí a podobně.

Závěr a cena

Hyundai Ioniq 9 je obrovské auto, nová vlajková loď korejské automobilky, který přiváží některé úplné novinky. Nabízí také velmi bohatou výbavu, v rámci níž je v nabídce i nový AI asistent využívající ChatGPT. Pokud tedy budete mít auto v češtině, hlasové ovládání k dispozici mít nebudete.

V rámci prvního seznámení nás nejvíc překvapilo to, jak tiché tohle auto dokáže při jízdě být. Stejně tak je příjemné jeho komfortní naladění podvozku, ale zároveň jistota ve vyšších rychlostech. Pokud budeme chtít hledat nějaká negativa, pak jsou to drobné ranky na větších nerovnostech od zadních kol při nízkých rychlostech, ale i otravné povinné asistenty. Ty se ale dají díky rychlému přístupu do menu přes nastavení oblíbené funkce na tlačítku s hvězdičkou na volantu vypnout jednodušeji než dříve, ale i tak to některé automobilky umějí ještě jednodušeji.

A co prozradí pohled do ceníku? Nejlevnější zadokolka v základní výbavě startuje na částce 1 754 990 Kč s DPH. Čtyřkolka jde až od druhé výbavy Premium a vyjde vás minimálně na 2 044 990 Kč s DPH (zadokolka v této výbavě stojí minimálně 1 944 990 Kč). Verze 4×4 Performance je pak dostupná výhradně v nejvyšší výbavě Calligraphy a její základní cena je 2 194 990 Kč s DPH.

🚗 Nové autopojištění za 2 minuty

Vyplňte pár údajů a hned uvidíte nejvýhodnější nabídky na trhu.

⚡ Spočítat pojištění

Bez registrace • Okamžitý výsledek

Štítky: , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru