prvni-dojmy-mercedes-benz-tridy-s

První dojmy: Modernizovaný Mercedes-Benz třídy S dorazil i na český trh

Autor: Pavel Srp - 4. 8. 2017


Mercedes-Benz modernizoval třídu S a představil ji českým novinářům. Z hlediska designu se velké změny neudály, změněna byla hlavně technika. Pod kapotou je nyní možné najít zcela nové řadové šestiválcové motory. A co dalšího si Mercedes-Benz pro zákazníky připravil?

Design se měnil jen velmi zlehka

Mercedes-Benz se rozhodl z hlediska designu výrazně neměnit něco, co funguje. Modernizace se tak omezila prakticky na detaily. Maska chladiče vyměnila jednoduché lamely, jež měla verze před modernizací, za dvojité, přední světlomety dostaly novou grafiku a denní svícení ve tvaru „pochodně“, které tvoří tři světelné pásy. Přední světla jsou Full LED s technologií Multibeam LED a díky tomu nabízejí dosvit až 642 metrů (a to je aktuální maximum povolené legislativou).

Radikální změny neproběhly ani v interiéru. Tou na pohled největší je zcela nový volant, který se dostane i do dalších modelů značky. Na volantu jsou ovladače kombinující několik možností ovládání – od klasických tlačítek, přes „roller“ až po dotekové plošky. Z volantu se dá díky tomu ovládat celé auto, levá strana slouží pro displej v kapličce přístrojů a obecně funkce řidiče (přesunul se sem z páčky i tempomat), ta pravá naopak pro centrum multimédií a navigace. Chytré, funkční, intuitivní.

Modernizace řeší zejména věci, které nejsou vidět

Ostatní změny ale na pohled vidět nejsou, o to zajímavější však jsou pro posádku. Značka se rozhodla dát větší důraz na autonomní jízdu, a tak zapracovala na asistentovi autonomní jízdy. Ten umí nově mnohem lépe zatáčet, zvládne ostřejší zatáčky a je aktivní až do 180 km/h. V dopravních zácpách umí jezdit zcela sám – zabrzdit, rozjet se (na dálnici až po 30 s stání, ve městě po 3 s) i zatáčet.

Mercedes-Benz myslí i na příjemnou atmosféru na palubě, a tak významně rozšířil možnosti ambientního osvětlení, jehož barvu lze vybrat ze 64 dostupných odstínů, ale automobil vybavil také (příplatkovou) funkcí Energizing Comfort Control. Ta podle přednastavených (ale uživatelem změnitelných) prvků nastaví tu správnou atmosféru. Chcete uklidnit? Není problém. Chtěli byste odpočívat nebo dokonce spát? Ani to není problém. Chtěli byste něco jiného? Vybírat lze ze 6 přednastavených programů, jenž upravují masáž, hrající hudbu či účinek klimatizace a barvu ambientního osvětlení.

Pohonné jednotky se vrací k řadovým šestiválcům

Mercedes-Benz třídy S je také první novodobým autem pod jehož přední kapotu se vrací řadové šestiválcové jednotky. Kromě nich bude možno objednat také vidlicové osmiválce a nebo dvanáctiválce. Oproti verzi před modernizací se naopak již nebude nabízet čtyřválcový vznětový agregát.

Prakticky všechny motory jsou nyní výkonnější a nejvíce znát je to u vznětových pohonných jednotek. Ty jsou v nabídce dvě, obě řadové šestiválce. První z nich s označením S 350d nahrazuje starší motor, ale navzdory stejnému označení nabídne vyšší výkon 210 kW a točivý moment 600 Nm. Výkonnější verze ponese nově označení S 400d a nabídne až 250 kW a 700 Nm.

Základem nabídky mezi zážehovými jednotkami bude verze S 450, což je také nový řadový šestiválec. Je to zcela nový motor a dostal mimo jiné integrovaný startovací generátor či 48voltovou elektrickou soustavu. Podobně jako například u Audi SQ7 TDI zejména z důvodu úspornosti a snížení emisí (48V síť by neměla mít takové výkyvy jako 12V). Na motor ale díky tomu nově přibyl elektrický kompresor pro minimalizování doby odezvy motoru v nízkých otáčkách. Výkon základní benzinové jednotky je 270 kW a 500 Nm. Stejnou konstrukci nabídne také verze S 500d, která není navzdory svému označení osmiválcem. Výkonnější verze řadového šestiválce nabídne 320 kW a točivý moment 520 Nm.

Nabídka pokračuje osmiválcem s označením S 560, který má základ v motoru, který pohání Mercedes-AMG GT. Jde o čtyřlitrový vidlicový osmiválec přeplňovaný dvojicí turbodmychadel schovaných uvnitř válců pro co největší zkrácení reakční doby na sešlápnutí plynu. Výkon udává mercedes 345 kW a točivý moment 700 Nm.

V nabídce jsou také dvě verze AMG, první z nich nese označení S 63 AMG a používá stejný základ osmiválcového motoru jako S 560, výkon se nicméně posunul na zcela jiné hodnoty, které jsou 450 kW a 900 Nm. Ještě výraznější a výkonnější je S 65 AMG, které pohání dvanáctiválec s 463 kW a 1000 Nm.

A dvanáctiválec se nabízí i jako S 600. Tentokrát nepůjde tolik o výkon jako spíše o „sametovou hladkost“. Ani tak ale nejsou hodnoty 390 kW a 830 Nm nijak malé a k více než důstojné akceleraci naprosto bez problémů postačí.

Nechybí však ani verze ze zcela opačného ranku, v nabídce je plug-in hybrid, jehož dojezd díky zvýšené kapacitě baterií na 13,5 kWh vzroste až na 50 kilometrů. Potěší ale také fakt, že dostal 7,2kW palubní nabíječku, což zrychlí nabíjení. Navzdory větší dostal hybrid větší zavazadlový prostor 409 litrů. Po modernizaci zmizelo u eSka jakékoliv označení modrými prvky, které elektrické modely značky používají. Zbývá už jen dodat výkony spalovacího motoru, které jsou 270 kW a 500 Nm a elektromotoru s 90 kW a 440 Nm.

Bohatá výbava i spousta verzí

V případě třídy S by se dal ceník počtem stránek přirovnat ke kratšímu románu, a tak si české zastoupení značky připravilo několik léty prověřených a oblíbených „harmonizačních sad“. To jsou speciální pakety výbavy, jež se nabízejí bez příplatku a nebo za velmi výhodnou cenu. Liší se v závislosti na motorech, resp. pro vznětové verze a zážehové verze, ale i vrcholné motorizace.

V sériové výbavě je nově bezdrátové nabíjení mobilních telefonů, touchpad na středovém panelu, tzv. „vítání“ posádky po odemčení LEDkami předních i zadních světel (viz video) či podsvícené prahové lišty. Potěší také české hlasové ovládání.

Nechybí ani příplatkový podvozek Magic Body Control, který je kombinací vzduchového podvozku Active Body Control a funkce ROAD SURFACE SCAN. Díky stereokameře, která zaznamenává povrch vozovky a její vlastnosti, umí podvozek upravit nastavení tak, aby byla jízda co nejhladší. Nově umí kamera rozeznat nerovnosti vozovky od stínů a podobných vlivů.

Vybírat lze ze tří výbav (základní, AMG a AMG Plus), ale také ze čtyř délek, s tím, že nejdelší verzí je opravdu důkladně prodloužený „Pullman“.

Prodejci objednávky již přijímají

Nový Mercedes-Benz třídy S je možné od 22. července objednávat. Cena startuje na 1.934.000 Kč bez DPH.

Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru