Maserati Grecale

Prodeje Maserati se meziročně děsivě propadly. Značka už nemá žádný osmiválec, nahrazuje jej elektřina a V6

Autor: Radim Plachý - Zdroj: auto.pravda.sk - Foto: Maserati - 9. 8. 2024


Maserati není v posledních letech tak dobře znějící jméno, jakým bývalo v minulosti. Vždyť šlo o modely, které byly technicky spřízněné s Ferrari a měly osmiválcové benzinové motory. Tomu je ale konec, osmiválce z nabídky zmizely a nahradily je elektromotory a šestiválce.

Maserati aktuálně patří do koncernu Stellantis, kam patří i spousta dalších značek jako je například Alfa Romeo, Fiat, Citroën, Peugeot (celkem jich je 14). Jenže v koncernu to má docela nahnuté, když před časem situaci komentoval jeho šéf Carlos Tavares. Ten totiž řekl, že značky, které nevytvářejí zisk, budou zavřeny. „Pokud nebudou vydělávat, zavřeme je. Nemůžeme si dovolit mít značky, které nevydělávají,“ řekl. Mluvil právě zejména o Maserati, DS Automobiles a Chrysleru.

Vždyť celosvětové prodeje Maserati se od ledna do června letošního roku propadly o více než 50 % na 6500 kusů z 15 300 prodaných aut ve stejném období loňského roku. Automobilka i kvůli tomu vykázala provozní ztrátu 82 milionů eur. To se samozřejmě Tavaresovi nelíbí a stejně tak se to nelíbí ani finanční ředitelce Natalii Knightové, která uvedla, že v budoucnu se může stát, že Stellantis bude pro tuto luxusní značku hledat nový „domov“.

Za propadem prodejů může stát pravděpodobně fakt, že koncem loňského roku ukončila výrobu sedanu střední třídy Ghibli i velkého sedanu Quattroporte a koncem března zastavila linky velkého SUV Levante. To ale znamená, že z nabídky vypadly všechny modely s osmiválcovým motorem, které byly vyvinuty ve spolupráci s Ferrari. Tyto modely do značné míry zvyšovaly kredit italské značky. Nabídku nyní tvoří pouze tři vozy. Menší SUV Grecale, jehož prodeje v Evropě meziročně klesly o 42 %, kupé GranTurismo a z něj odvozený kabriolet GranCabrio. V nabídce je ještě čtvrtý model, kterým je supersport MC20, ale to není objemový vůz. Tato auta sice používají revoluční benzinový motor 3.0 V6 Nettuno se dvěma spalovacími komorami pro každý válec, ale osmiválcovou image nenahradí.

Maserati počítá s tím, že spíše než spalovací verze těchto vozů budou zákazníky lákat jejich čistě elektrické deriváty s přívlastkem Folgore. Mají sice obrovský výkon 560 kW (v režimu boost dokonce 610 kW), takže dokážou zrychlit z nuly na stovku hluboko pod tři sekundy, ale naproti tomu je tady současné ochlazení na trhu elektromobilů. Maserati však stále trvá na tom, že jeho budoucnost bude elektrická.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru