Pravděpodobně už se vám také stalo, že jste takzvaně „přidali plyn až na podlahu“. Pokud jste tak učinili, možná jste plynový pedál „prošlápli“ přes pojistku. A víte, co takové prošlápnutí pojistky pod plynovým pedálem způsobí?
Pokud občas při jízdě s automatem sešlápnete plynový pedál opravdu výrazně, možná jste si všimli, že je pod ním ještě taková „pojistka“. A tu lze ještě dál prošlápnout. Tento „spínač“ aktivuje funkci s vžitým názvem „kickdown“. Pokud to uděláte, auto podřadí na co nejnižší rychlostní stupeň, aby bylo jeho zrychlení co nejlepší.
Taková pojistka se objevuje i u některých aut s manuální převodovkou. Tady ale slouží k tomu, aby dočasně deaktivoval omezovač rychlosti. Někdy je to potřebné například při předjíždění nebo u jiné krizové situace, kdy je potřeba, aby auto jelo rychleji, než kolik si na omezovač rychlosti řidič původně nastavil. Jakmile plynový pedál z prošlápnuté pojistky uvolníte, omezovač rychlosti se opět aktivuje na původně nastavenou rychlost. U automatů je tato funkce samozřejmě také.
Proč je u automatů brzdový pedál větší než u manuálů? Nic speciálního v tom nehledejte
Tato pojistka ale může mít u některých aut i další funkce. Opět to trochu souvisí s potřebou akcelerace v nějakých nutných případech, takže prošlápnutí této pojistky někdy deaktivuje i „eko-mód“.