Primátorovi Prahy došla trpělivost s aktivisty za nižší rychlost v Praze. Dokud nepřestanou s pochody blokujícími dopravu, bavit se s nimi nebude

Autor: Anina Russová - Zdroj: Primátor Prahy Bohuslav Svoboda - Foto: Poslední generace - 30. 4. 2023


Už řadu týdnů se v Praze s železnou pravidelností konají pochody za plošné snížení maximální rychlosti v Praze, a to na 30 km/h. Pochody organizuje skupina s názvem Poslední generace, která patří k aktivisticko-teroristické organizaci Extinction Rebellion, tedy skupině lidí, která ničí umělecká díla a lepí se k silnicím.

Poslední generace po Praze chce, aby plošně v širším centru zavedla rychlost maximálně 30 km/h. V našem nedávném rozhovoru aktivisté důvod tohoto požadavku vysvětlili takto: „Třicítka významně zvyšuje bezpečnost všech účastníků provozu. Když auto srazí chodce při rychlosti 50 km/h, je 80% pravděpodobnost, že chodec zemře. Při rychlosti 30 km/h má chodec naopak 90% pravděpodobnost, že bude žít. To nemůžeme ignorovat. Díky omezení rychlosti se také prokazatelně sníží hladina hluku, omezí se počet automobilů na silnicích, díky čemuž se nebudou v takové míře tvořit zácpy, obyvatelům Prahy se zvýší kvalita života a dojde nejspíš i k mírnému snížení emisí z dopravy.“

Problém ale je zjevně forma, jakou zvolili. Pražský primátor Bohuslav Svoboda s aktivisty jednal, ale ještě předtím se vyjádřil v tom smyslu, že dokud blokády nepřestanou, jsou jakákoliv jednání bezpředmětná. Na svém twitterovém účtu napsal: „Nelze zároveň dál pokračovat v blokádách silnic a jednat. Proto jsem dnes zástupcům iniciativy v reakci na jejich dopis s požadavky oznámil, že za těchto okolností považuji další jednání za bezpředmětná. Možná budou teprve tehdy, zanechají-li okamžitě blokád a dalších nátlakových akcí, kterými komplikují dopravu v hlavním městě a berou si většinu jeho obyvatel za rukojmí při prosazování svých požadavků.“

Zároveň zveřejnil dopis, který odeslal zástupcům Poslední generace.

Aktivisté ale nesouhlasí. Neustále upozorňují, že nejde o blokády, ale o „mírné omezení“. Dokonce jim prý ani nejde o komunikaci s magistrátem, ale o upozornění na problém. A proto hodlají v blokádách pokračovat.

Vše popsali na svém twitteru: „Pražským zastupitelům jsme na schůzce minulý týden sdělili, že pořádáme ohlášená shromáždění, která automobilovou dopravu mírně omezují, ale rozhodně ji neblokují. Jejich podmínku pro pokračování v jednání tedy splňujeme. Pochody ale nepořádáme, abychom si vynutili jednání s magistrátem. Chceme upozornit na neudržitelný stav dopravy v Praze a vyvolat diskuzi mezi odborníky i veřejností, bez které není možné nezbytné změny prosadit. Po osmi týdnech do začátku naší kampaně můžeme shrnout, že v této snaze jsme úspěšní. K reálné změně politiky města máme ještě daleko. V pořádání pochodů budeme tedy pokračovat, nejméně do konce června.“


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , ,

11 názorů na “Primátorovi Prahy došla trpělivost s aktivisty za nižší rychlost v Praze. Dokud nepřestanou s pochody blokujícími dopravu, bavit se s nimi nebude”

  1. Vážený pane až bude dostatečný počet parkovacích míst na všech dálničních přivaděčích a silnicích včetně rozumné ceny za celodenní parkování pak s vaším názorem nemám problém. Jinak zatím melete bludy,když o Londýnu řeknu A tak je taky potřeba říct B a ne si jen vybírat co se vám hodí do krámu.I

  2. Aktivista – synonym pro nebezpečného fanatika s mnohdy výrazně sociopatickými rysy a sníženou schopností vnímání reality. Ve skupině tíhne k agresivnímu, asociálnímu jednání s kriminálním dopadem.

  3. Zdeněk Jícha z Proboštova

    Bohužel s lidma jako je Svoboda diskuze nebude možná za žádných okolností. Smyslem třicítky je odradit řidiče vozidlo ve městě používat (vlastnit). Stejný účinek má nedostatek parkovacích míst. U nás u každé novostavby musí být i odpovídající množství parkovacích míst zatímco na západě se místa ruší a dělají se místo nich třeba tělocvičny. Naopak se nesmí u novostaveb garáže dělat. Když se stavěl v Londýne The Shard, bylo bez parkovacích míst. Jezdí tam metro i bus. Není důvod tam jezdit autem. Bohužel u nás je pořád poměrně velká skupina lidí, kteří si myslí, že vlastnictví a užívání motorového vozidla je jejich ústavní právo. Není!

    1. Martin Šimůnek

      To jenom žasnu , co vy máte za myšlenkové pochody.
      Já vám nebráním nevlastnit auto ani vás nijak neomezuji, tak bych prosil, abyste neomezoval vy lidi, jako jsem já. Už jenom proto, že nás je mnohonásobně víc. To je demokracie. Založte si steanu, která bude požadovat to, co hlásáte a jděte k volbám. Potom uvidíme, jak si stojíte.

    2. Moje cesta do práce MHD…65 minut (když se teda vejdu hned do prvního autobusu) a pak do narvanýho metra. Individuální dopravou…25 minut. Denní úspora času 60 minut i více. Za jeden měsíc je to minimálně 20 hodin, kdy můžu dělat něco užitečnějšího než se mačkat v MHD. Ale věřím, že někdo to má rád. Já zase rád vlastním motorové vozidlo. Jsem hrdý na to, že patřím do té velké skupiny lidí, kteří si myslí, že vlastnictví a užívání motorového vozidla je jejich ústavní právo.
      Zdravím z Prahy do Proboštova
      Marek

    3. Vážený pane až bude dostatečný počet parkovacích míst na všech dálničních přivaděčích a silnicích včetně rozumné ceny za celodenní parkování pak s vaším názorem nemám problém. Jinak zatím melete bludy,když o Londýnu řeknu A tak je taky potřeba říct B a ne si jen vybírat co se vám hodí do krámu.

    4. A co 20 Km ? To už je takřka jistota, že chodec přežije ! Nejbezpečnější je ovšem nulová rychlost … Jak se ale jako opravář budu dopravovat včetně materiálu ke klientům fakt nevím ..tak budeme bez praček, ledniček .. už tahle je řemeslníků málo !

  4. Pokud se odvolavaji na bezpecnost chodcu, tak je potreba, aby pri dopravni nehode, kde je xhodec ucastnikem se skutecne vysetrilo, zda nehoda neni zpusobena nevhodnym chovanim chodce.
    Nerikam, ze ridici nejsou arogantni, ale chodci se nezridka chovají naprosto neodpovedne ke svemu zdravi a zivotu.
    Bezohlednost chodcu ke svemu zdravi nevyresi ani kdyby ridici jezdili 20 km/hod.
    Jinak byt označen aktivistou -teroristou , to je zrejme jedine co se jim zatim povedlo dosahnout
    A s teroristy se nevyjednava, naopak stat ma za povinnost teroristicke skupiny rozpustit.

  5. Také mě zajímá, kolik lidí z těch protestujících jsou rodilí Pražáci a kolik se jich sem přistěhovalo. Protože pak bych měl odpověď, ať se odstěhují odkud přišli, když jim provoz v Praze vadí.

    1. Martin Šimůnek

      Mě by ještě zajímalo, kolik jich do Prahy přijelo a jak. Taky co dělají a čím se živí.

  6. Prý se sníží počet automobilů. Větší hloupost jsem nečetl, ani neslyšel. Pouze se, pravděpodobně, změní množství vozů projíždějících v jeden okamžik tím kterým místem. A pokud dojde k nenadálé události někde jinde a nastane situace s přetížením průjezdnosti jako za současného stavu, tak to těch 30 Km/h nevyřeší.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru