2024-Porsche_Taycan-Nurburgring-Nordschleife-rekord-Lars_Kern

Předsériové Porsche Taycan je na Nürburgringu o 26 sekund rychlejší než aktuální Taycan Turbo S. Předjelo i Teslu

Autor: Josef Pelikán - Zdroj a foto: Porsche -  3. 1. 2024


Vývojový jezdec Porsche Lars Kern na Nürburgringu překonal sám sebe: s předsériovým Porsche Taycan zajel na Nordschleife čas 7:07,55 minuty. Tento oficiální čas na kolo je o 26 sekund rychlejší, než byl při své poslední rekordní jízdě v sedanu Taycan Turbo S Sport s performance paketem v srpnu 2022.

„Dvacet šest sekund je v motorsportu půl věčnosti. Larsův čas na kolo 7:07,55 minuty na Nordschleife je senzační a řadí Taycan do stejné ligy jako elektrická hyperauta,“ říká šéf modelové řady Kevin Giek. „A působivé na tom je, že během několika kol Lars zajel téměř přesně stejný čas.“ Je to také výrazně lepší čas, než který zajela vloni v červnu Tesla Model S Plaid (7 minut a 25,231 sekundy). Ta tehdy Porsche na pár měsíců rekord sebrala.

„Tlačil jsem, jak jsem mohl. Bylo to maximum, co jsem mohl udělat,“ říká Kern. Severní smyčka Nürburgringu byla pro celý den k dispozici výhradně zkušenému závodníkovi. Z bezpečnostních důvodů byl testovací vůz vybaven ochrannou klecí spolu se závodními sedadly.

Ve srovnání s rekordem z roku 2022 s Taycanem Turbo S byly časy výrazně lepší: předsériový vůz byl v úseku do Schwedenkreuz rychlejší o dobrých 25 km/h. Pro další ilustraci rozdílu: v době, kdy Kern nyní protnul cílovou čáru poblíž tribuny 13 (T13), by při své dřívější rekordní jízdě na Taycanu Turbo S (2022) právě projížděl vjezdem na Nordschleife a chystal se vjet do sekce Antoniusbuche. Rozdíl mezi předsériovým nejrychlejším Taycanem a současným Turbo S je více než 1,3 kilometru – údaj, který ilustruje skokový výkon dosažený na 20,8 km dlouhé trati v německém regionu Eifel.

Palubní video kompletního kola bude zveřejněno v polovině března.

Štítky: , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *