Praha 8 odmítla požadavky aktivistů Poslední generace. Jejich protesty označila za hloupé a bezohledné

Autor: Anina Russová - Zdroj: MČ Praha 8 - Foto: Poslední generace - 20. 5. 2023


Aktivistická skupina, která si říká Poslední generace, na území Prahy 8 neuspěla. Skupina se svými protesty, kterými pravidelně blokuje pražskou dopravu, snaží o donucení úřadů k zavedení maximální povolené rychlosti 30 km/h na velkém území Prahy. Primátor hlavního města už jim před časem vzkázal, že dokud budou pořádat své pochody, nemá se s nimi o čem bavit. A úspěch skupina nezaznamenala ani na Praze 8.

Zastupitelé této městské části nejen, že plošné zavedení této rychlosti odmítli, ale navíc také zároveň odsoudili formu protestů, při kterých v uplynulých měsících aktivisté několikrát blokovali pomalým pochodem dopravu v metropoli. Na návrh místostarosty Martina Cibulky (ODS) přijali zastupitelé usnesení, které vyzývá magistrát, aby nezřizoval zmocněnce pro zklidňování dopravy. O povolené rychlosti na spravovaných komunikacích mají rozhodovat zejména městské části, které mají detailní místní znalost. „Zároveň usnesením vyzýváme magistrát, aby využil svou zákonodárnou iniciativu a navrhl změnu zákona tak, aby obdobná blokování, která udělali aktivisté v nedávné době, byla zákonem postižitelná,“ vysvětlil místostarosta Cibulka. Zastupitelé toto usnesení následně schválili.

Předseda komise pro dopravu Martin Jedlička (Společně pro Prahu 8) k tomu řekl: „Zásadně odmítám formu protestu, která spočívá ve zdržování řidičů aut, ale třeba i sanitek. Takový protest je bezohledný a hloupý. Děkuji všem členům zastupitelstva, kteří pro toto usnesení hlasovali.“

Řidičům v Německu došla s aktivisty blokujícími dopravu trpělivost. Někteří z přilepených schytali pár tvrdých ran

Opoziční zastupitel Václav Stránský (8žije a Praha Sobě) usnesení, které odsuzuje formu protestů, naopak kritizoval. Podle něj by to zastupitelé neměli dělat. Usnesení nepodpořili zastupitelé z Prahy sobě ani Piráti.

„Praha 8 je průkopníkem ve snižování rychlosti v místech, kde to dává smysl, tedy například v rezidenčních zónách nebo u škol. V Karlíně jsme zavedli Zónu 30 již v roce 2012 a troufám si říct, že jako jedni z prvních v Praze. Ale určitě nesouhlasíme se snižováním rychlosti plošně, nekoncepčně a na základě nátlakových akcí. Blokování Rohanského nábřeží a jiných hlavních tahů považuji za bezohledné a zbytečné. To jsou právě komunikace, kde má zůstat 50 km/h,“ informoval radní Prahy 8 pro dopravu Tomáš Slabihoudek (Společně pro Prahu 8).

Místostarosta Matěj Fichtner (ANO) zase komentoval argument, podle kterého se zvýší bezpečnost v ulicích. „Je fyzikálně prokázáno, že je-li rychlost auta nula, tak riziko smrtelné nehody je nula, takže je to třeba doporučení na dálnice,“ řekl Fichtner.

Zastupitel Václav Musílek (SPD a Trikolora pro Osmičku) řekl, že snaha snížit rychlost je součástí „dlouhodobého tažení proti automobilismu ve městech, a nejen ve městech“.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , ,

1 názor na “Praha 8 odmítla požadavky aktivistů Poslední generace. Jejich protesty označila za hloupé a bezohledné”

  1. Jan Ackermann

    Argumentace, že Magistrát nemá legální možnost zabránit úklidu demonstrantů ze silnice je naprosto zcestný. Kdokokiv se pohybuje po pozemní komunikaci, je účastníkem silničního provozu. Zákon a vyhláška hovoří jasně jak se mají chovat. Pokud ne, tak přijede PČR a neprodleně odstraní překážku silničního provozu. Pakliže ne, je to průšvih PČR, do toho je Magistrátu putna, pokud ovšem nahlášenou demonstraci neschválil. Nebo snad ne?

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru