Naftové osmiválce nebyly zase až tak výjimečné. Pod kapotou je měly například modely Audi, BMW, Mercedes-Benz, Range Rover nebo Toyota. Ta doba už je pryč a ten poslední naftový osmiválec končí. Posledním autem, kde byl k dispozici, byla právě Toyota Land Cruiser 70.
Naftové motory byly po přelomu tisíciletí a ještě pár let potom velmi oblíbené. Automobilky je nabízely prakticky ve všech svých modelech od velkých SUV a limuzín až po malé městské modely. Jasně, i pod kapotou Fordu Fiesta nebo třeba Citroënu C2 mohl být naftový motor… Pak ale přišla kauza „dieselgate“ a z naftových motorů se rázem stala „špatná věc“. Od té doby z aut mizí. Začalo to těmi velkými a postupně to končí všemi.
I tak ovšem pod kapotou Toyoty Land Cruiser 70 – tedy auta, jehož historie sahá hodně hluboko do minulosti a do dnešní doby se vlastně skoro nezměnilo – vydržel až do roku 2024. Auto se oficiálně s naftovým osmiválcem stále prodává například v Austrálii a na Novém Zélandu. To už ale platit nebude. Australský šéf prodeje Toyoty Sean Hanle prozradil časopisu Drive, že Toyota z emisních důvodů nahradí vznětový osmiválec výrazně úspornějším vznětovým čtyřválcem o objemu 2,8 litru. Výroba naftového osmiválce skončí v září a k posledním zákazníkům se auta dostanou do konce letošního roku.