Porsche 911 GT3 (992.2)

Porsche svolává do servisů své ostré modely i elektrický Taycan. Hrozí upadnuté kolo i požár

Autor: Radim Plachý - Zdroj a foto: Porsche - 9. 11. 2024


Svolávací akce se nevyhýbají žádným automobilkám. Nikdy nemají automobilku očernit, spíše jde o správnou reakci značky na možný problém, který se tak snaží co nejrychleji a nejefektivněji vyřešit. Jednu takovou svolávací akci v současné době řeší i Porsche. Do servisů volá ty modely, které využívají centrální matici kol. Ta se totiž může za jízdy povolit.

Porsche celosvětově svolává vozidla modelových řad 911 (992: GT3, GT3 RS, Turbo, Turbo S, GTS a Sport Classic), 718 (982: GT4 RS a Spyder RS) a Panamera (G3: Turbo S E-Hybrid, Turbo E-Hybrid a GTS) s připojením kol pomocí centrálních šroubů. Automobilka uvádí, že centrální matice některých modelů byla vyrobena mimo standardní specifikace, což znamená, že by mohla prasknout. A to znamená možnost povolení kola za jízdy. Situace je poměrně vážná, protože ti, kterých se problém týká, byli požádáni, aby s autem vůbec raději nejezdili.

„Bezpečnost zákazníků, cestujících a třetích osob je pro společnost Porsche nejvyšší prioritou. V zájmu jejího zajištění by postižená vozidla neměla být dále provozována, dokud nebude provedeno nápravné opatření. Pro zajištění bezpečného provozu centrálního šroubového spoje je nutné zkontrolovat centrální šroubové spoje a v případě potřeby je vyměnit. Dostupnost potřebných dílů se v současné době upřesňuje,“ vysvětlila nám Petra Klosová z Porsche Inter Auto CZ.

Porsche se navíc už dozvědělo, že mezi zářím a říjnem letošního roku došlo v souvislosti s tímto problémem k několika incidentům. Co přesně to znamená však značka detailněji nevysvětlila. Porsche vše ještě vyšetřuje, ale už teď si je jisté, že každé problémové auto zvládne vysledovat a najde tak i tu jednu jedinou vadnou várku centrálních matic. Každý, koho by se problém mohl týkat, dostane dopis. V servisu mu pak budou centrální matice zdarma vyměněny. V případě potřeby může být všem zákazníkům poskytnuta náhradní mobilita.

Automobilka do servisů svolává také model Taycan. V tomto případě jde o tisíce vozů vyrobených mezi lety 2018 a 2024. Problém u něj může být v jednom z článků vysokonapěťového akumulátoru, kvůli čemuž může dojít k požáru. Dotčené vozy budou v servisu zkontrolovány a vadný modul jim bude případně vyměněn.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru