Porsche 911 Carrera T | facelift 992.2 | 2024

Porsche poslouchá své zákazníky. Chystané elektrické modely dostanou i spalovací verze

Autor: Radim Plachý - Zdroj: Porsche, Automotive News Europe - Foto: Porsche - 28. 11. 2024


Tlak na elektromobilitu je ze strany především Evropské komise opravdu velký. Jakkoliv se to nelíbí některým politikům, ale ani automobilkám, EU odmítá ze svých elektrických cílů jakkoliv uhnout. Problém ale je, že zákazníci se k elektromobilům nehrnou. Ti, co je chtěli, už je mají, a další se k nim moc často neuchylují. Jejich ceny nejsou z nejnižších a infrastruktura mimo velká města stále nestojí za moc. Jak moc silné slovo mají zákazníci, to ukazuje i současná situace v Porsche.

Německá značka už před časem přiznala, že zavádění a prodej elektrických modelů nejde podle plánů. Například prodej elektrického modelu Taycan se do třetího čtvrtletí letošního roku propadl o 50 %. A to je opravdu moc, takže společnost v současné sobě řeší, jak produktově reagovat, a jak moc a jestli vůbec stále investovat i do spalovacích motorů.

Finanční šéf Porsche Lutz Meschke magazínu Automotive News Europe řekl, že minimálně Cayenne a Panamera si spalovací motory rozhodně ponechají minimálně do třicátých let, a ano, půjde i o osmiválce. Meschke navíc nastínil, že vzhledem k poptávce od zákazníků je dost dobře možné, že i chystané elektrické modely dostanou i své spalovací verze. To jsou slova, která by ještě před půl rokem byla nemyslitelná. „Aktuálně zvažujeme možnosti, jak původně elektrické modely přetransformovat na hybridy nebo spalovací verze. V tuto chvíli jsme uprostřed jednání, ale už teď je jasné, že u spalovacích motorů zůstaneme déle, než jsme předpokládali,“ řekl Meschke.

To se však snáze řekne, než udělá. Problém není ani tak v motorech, ale hlavně v platformách, protože se očekává, že všechny nadcházející modely dostanou elektrické platformy, které jsou už vyvinuté. Meschke zatím nezmínil, kterých modelů by se transformace na spalovací verze měla týkat. Je možné, že se to dotkne modelů 718, ale ve hře je i chystaný čistě elektrický model s označením K1, který by měl dorazit kolem roku 2026.

Ať už se Porsche rozhodně jakkoliv, jisté je, že to pro značku bude velmi drahé. Ať už z důvodu případných pokut za spalovací motory, tak z důvodu jejich nenasazení a následného nezájmu zákazníků. V současné době jsou bohužel skoro všechny značky v takto patové situaci.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru