Před několika málo dny jsme vás informovali o tom, že BMW velmi řeší to, aby jejich auta zněla jako opravdová auta. K tomu už dnes ale není potřeba pořádný motor a výfuk, ale kvalitní reproduktory. Doba je drsná a nějaké to brumlání z výfuků prostě nepovoluje. Zapomenout na něj musí také majitelé elektromobilů, kteří vzhledem k absenci spalovacího motoru musí počítat s absolutním tichem.

Problém je, že to ticho není moc bezpečné. Proto musely být elektromobilům povinně přidány generátory zvuku a to hlavně proto, aby byli ochráněni chodci. Jde to ale ještě dál. Například ono zmíněné BMW zaměstnalo slavného hudebního skladatele Hanse Zimmera, aby pomohl vymyslet a nahrát zvuky, kterými budou osazeny elektrifikované modely značky. A přesně to dělá i Porsche, jen bez toho věhlasného skladatele.

Už žádné hlučné výfuky a prskání! Budoucnost velí jen zvuky z reproduktorů

Zvuk jako za starých dobrých časů

Porsche na to jde poněkud přirozenější cestou. Je si totiž vědomo toho, že až doposud měly vozy Porsche, především pak model 911, dost charakteristický zvuk, který je dovoloval poznat jen po sluchu. A elektrifikovaná auta, na jaká se i Porsche v současné době soustředí, o tohle přišla. A podle stuttgartské značky tak přišla o část své identity, kterou jim chce zase vrátit.

Proto se rozhodlo investovat do vývoje a výroby speciálního zesilovacího audiosystému, který dá všem elektrifikovaným modelům Porsche takřka reálný zvuk spalovacího motoru. Trochu absurdní, co myslíte? Už dnes je to ale realita, vždyť třeba model Taycan má jakýsi zvukový projev. Jen to zní jako splašený vysavač, rozhodně ne jako auto. Nicméně právě zvuk, jaký vydává tento elektromobil, si Porsche vzalo jako základ, od kterého se chce dál odpíchnout.

Proto se dceřiná společnost automobilky jménem Porsche Ventures spojila se investiční firmou DSP Concepts, která se specializuje na zpracování zvuku a sídlí v Santa Claře, v srdci Silicon Valley v Kalifornii.

Porsche do vývoje nových zvukových projevů elektrifikovaných modelů už investovalo 14,5 milionu dolarů, tedy asi 335 milionů korun. A tato investice už nese výsledky. I když je vše zatím jen v plenkách.

Světlo světa ale už spatřila platforma Audio Weaver, která pracuje v reálném čase, přičemž si bere informace z řídící jednotky auta a dle toho vytváří zvuk. Vývoj ještě bude pokračovat, takže je dost pravděpodobné, že dříve nebo později se setkáme s elektromobily, které budou znít přesně stejně, jako zní plnotučné spalovací motory.

Porsche Digital otevírá pobočku v Silicon Valley