Tak to vypadá, že Porsche došla trpělivost s překupníky svých speciálních modelů. A že s nimi bojuje už hodně dlouho. Pokud automobilka vyhlásí, že do výroby chystá nějaký super model, třeba Cayman GT4, 911 R nebo i GT2 RS, první, kdo si do pohotovosti připraví peníze, jsou zpravidla překupníci. Ti, jakmile je to možné auto koupí, počkají ideálně na dobu, až bude u značky vyprodáno a pustí ho na trh. Bohatých zájemců pak najdou vždy dost a na tom jednom autě pak takový spekulant vydělá klidně i několik milionů.

Jenomže Porsche tohle nevidí rádo, protože jak řekl generální ředitel značky Oliver Blume, Porsche dělá auta hlavně pro ty, kteří je chtějí řídit, kteří je budou milovat a budou k nim chovat alespoň stejný respekt, jaký k nim chovají ti, kteří tato auta vyrábí. Ovšem najít cestu, jak spekulanty vyřadit ze hry, bude hodně těžké.

I proto, že Porsche prostě dělá hodně žádaná a často limitovaná auta, u kterých se logicky nemůže dostat na každého. Proto značka přemýšlí, že by šla cestou jisté formy leasingu nebo speciální půjčovny. Auto by tak majitel „vlastnil“ jen chvilku a stejně, jako u klasického leasingu po čase zase vrátil zpět značce. Je to ale jen první návrh, který se podle nás s nějakým velkým nadšením nesetká. Pak sice bude mít možnost dostat se k těmto modelům větší počet zákazníků, ale, kdo by chtěl bůh ví jak ojeté Porsche. Upřímně jsme bohužel přesvědčeni, že spekulanty nejde jen tak odstavit.

Ačkoliv je fakt, že celkem úspěšně se o to pokusil Ford, který si k modelu GT dal podmínku, že jej nový majitel příští dva roky nesmí prodat. To nám dává větší logiku než nějaký leasing stuttgartských super aut.