2025-porsche-carrera-gt-porsche-sonderwunsch-2

Porsche Carrera GT rozebrali v Porsche do šroubku, zrenovovali a pak ho opět složili. Bylo to přání zákazníka z Portorika

Autor: Petr Pilný - Zdroj: Porsche - Foto: Porsche - 19. 12. 2025


Victor Gómez z Portorika si u Porsche splnil přání, které míří hodně vysoko i na poměry značky zvyklé na individualizaci. Jeho Porsche Carrera GT, které bylo vyrobeno v roce 2005, prošlo v dílně Porsche Sonderwunsch Manufaktur projektem Factory Re-Commission. Chtěl svoje auto dostat technicky zpět do kondice, která odpovídá novému autu.

Porsche šlo cestou kompletní demontáže. Auto rozebralo na jednotlivé části a zásadní technika se obnovovala od základu. Došlo na generální opravu všech komponent včetně atmosférického motoru V10 a následně se řešily i karbonové díly, které dostaly novou povrchovou úpravu. Vůz byl původně stříbrný, jenže generální technická oprava měla být jen první kapitolou.

Gómez totiž také chtěl, aby jeho Porsche Carrera GT zároveň neslo velmi konkrétní odkaz na nejslavnější vytrvalostní závod světa. A tak se i vzhled karoserie zcela proměnil.

Salzburg design a příběh, který začal v roce 1970

Salzburg je známý historickým centrem, festivalem nebo čokoládovými Mozartovými koulemi (tzv. Mozartkugeln). V motorsportu má ale tohle město ještě jednu výraznou stopu. V roce 1970 tu na okruhu získalo Porsche první celkové vítězství v Le Mans, když Hans Herrmann a Richard Attwood dovezli do cíle Porsche 917 se startovním číslem 23 a s krátkou zádí ve výrazné červeno bílé kombinaci.

Právě tento vzhled se mezi fanoušky vžil jako Salzburg Design. Důležitý detail je i původ zázemí. Dva vozy 917 na závod tehdy připravil prodejce Porsche Alpenstraße, který sídlí na jihu Salzburgu. Včetně toho vítězného. A přesně na tento historický podpis chtěl Victor Gómez navázat na svém silničním supersportu.

Přenést závodní vzhled na Carrera GT nebylo jednoduché

Na papíře může znít požadavek jednoduše. Vzít ikonické barvy, přidat číslo 23 a je hotovo. Realita je ale složitější, protože Porsche Carrera GT má oproti 917 úplně odlišné proporce, tvar karoserie i spáry. Linie, které na závodním autě fungují přirozeně, se musely pečlivě přepracovat tak, aby seděly na tvarově úplně jiném voze.

Proces začal skicami a pokračoval renderovanými počítačovými návrhy. Aby se ověřilo, jak budou pruhy a křivky působit v reálu, designér Grant Larson s týmem nejdřív polepil karoserii páskou a hledal správnou dynamiku linií. Teprve potom vznikly šablony pro finální lakování.

Výsledkem je ručně nanášený lak Indian Red a Indian White, doplněný o startovní číslo 23. Vše chrání průhledná fólie, protože majitel chce s autem v Portoriku jezdit po běžných silnicích, nikoliv ho schovat do garáže jako muzejní kus.

Gómez projekt průběžně sledoval a několikrát kvůli němu cestoval do Německa. Jako šéf velké automobilové obchodní společnosti mluví o mimořádném nasazení týmu a o tom, že dnes vlastní Porsche Carrera GT ve stavu nového auta s nulovým nájezdem a s exteriérem i interiérem podle vlastních představ.

Exteriér doplňuje matný černý karbon

Vedle červeno bílé kombinace hraje velkou roli kontrastní materiál. Matný černý karbon se objevuje na řadě dílů, aby se vzhled nevyčerpal jen barvami a zároveň působil současně. Najdeme ho například na střeše, na A i B sloupcích, na krytech vnějších zpětných zrcátek, na nádechu v přední části i v zadním difuzoru.

Mřížky krytu motoru jsou černě matně eloxované. K tomu přibyly černě lakovaná kola v původním pětipaprskovém designu, doplněné barevným znakem Porsche. Celek tak spojuje historickou inspiraci s moderním charakterem Porsche Carrera GT.

Doutníky, šampaňské a zlato. Tahle Panamera ukazuje, co umí Porsche na přání

V kabině dominuje Alcantara v indické červené

Vkus majitele je patrný i uvnitř. Čalouníci z Porsche potáhli na jeho přání množství ploch Alcantarou opět v barvě Indian Red. Dotklo se to částí palubní desky a dveřních výplní, věnce volantu i středové konzole. Stejný materiál se objevil také ve výplních předního zavazadlového prostoru a dokonce i na sadě zavazadel.

Stejně jako zvenku se i v interiéru pracuje s kontrastem. Matný karbon je použit například na skořepinových sedadlech, na krytu výdechů ventilace v palubní desce i na krytu přístrojového štítu. Na středové panely, bočnice a opěrky hlavy sedadel pak Porsche použilo černou textilii z modelu 918 Spyder, což je nehořlavá látka z motorsportu.

A ještě jedna drobnost, která propojuje inspiraci s realitou. Původní Porsche 917 mělo také dvě sedadla, protože tehdejší závodní vozy pro vytrvalostní závody je musely mít povinně. I to připomíná, že Salzburg Design není jen hezká grafika, ale odkaz na éru, kdy se v Le Mans psala historie značky Porsche.

💸 Ceny pojištění rostou!

Zajistěte si nejlevnější autopojištění, než zase zdraží.

📊 Porovnat a ušetřit

Zabere to jen 2 minuty • Výsledek hned

Štítky: , , , , , , ,

1 názor na “Porsche Carrera GT rozebrali v Porsche do šroubku, zrenovovali a pak ho opět složili. Bylo to přání zákazníka z Portorika”

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru