porsche_917_k-rm_sothebys-aukce-1

Závodní auta jsou naprosto odlišná od těch, kterými jezdíme po silnicích. Třeba samotné startování je věda a je jedno, jestli jde o nejnovější okruhový speciál anebo historický závoďák. U těch historických kousků je to ale ještě zajímavější, na což se můžeme podívat při startování Porsche 917 K.

U moderního auta se jen posadíme na sedadlo řidiče, otočíme klíčem nebo stiskneme startovací tlačítko a to je vše. Motor nastartuje, o nic dalšího se nemusíme starat a můžeme vyjet. Jenže to u závodního auta nejde, samotnému nastartování předchází spousta příprav.

Přečtěte si také:  Původní BMW M8 na světle. Automobilka jej po 30 letech oživila a ukázala ve videu

Moc pěkné video si na startování závodního auta připravil aukční dům RM Sotheby’s a rovnou to je s epickým autentickým závoďákem Porsche 917 K.

porsche_917_k-rm_sothebys-aukce-2

Na začátek je vůbec nejdůležitější to, aby byl dostatečně teplý olej, potřebné minimum je 60 °C. Pokud takové teploty nedosahuje, je potřeba jej ohřát. K tomu se používá vestavěné topení a speciální kabel, který se jedním koncem zasune do konektoru na olejové nádržce a druhým do zásuvky. Když je olej teplý, je potřeba ještě zkontrolovat jeho hladinu. To se provádí okem přímo pohledem do olejové nádržky, kde je viditelná měrka (vystouplý plíšek).

Přečtěte si také:  Martin Macík je s letošní Rallye Dakar spokojený, ale už má plány na příští rok

Pokud je olej ohřátý, lze pokračovat na spuštění hlavních vypínačů elektřiny. V autě jsou dva. Jeden je v motorovém prostoru vedle olejové nádržky, ten druhý pak přímo v autě na vrchu palubní desky. Následuje aktivace palivových čerpadel, která jsou tu dvě. Nesmí se zapomenout ani na externí zdroj, protože auto má sice vlastní palubní baterii, ale ta nemá dostatečný startovací proud.

Teprve pak je možné chytit do ruky klíček, kterým se už může startovat. Nejprve nanečisto, aby se startér několikrát otočil a do motoru také putovalo nějaké palivo. Ovšem úplně startovat se ještě nebude. Ještě je potřeba provést pár úkonů v motoru: odstranění ochranných krytů a záslepek sání, do něhož je potřeba nastříkat „startovací plyn“. Nedoporučuje se používat benzin, ale spíše čistič brzd.

A pak už je připraveno k tomu, aby se motor nastartoval. A když naskočí, tak je to vážně skvělý zvuk! A to i přes reproduktory u počítače. A teď si představte, že byste byli přímo vedle auta…

Přečtěte si také:  "Otestovali jsme všechny vozy R5 na trhu, ale nakonec jsme zůstali věrní Fordu," říká Martin Prokop

Mimochodem přímo toto Porsche půjde v polovině srpna do aukce RM Sotheby’s v Monterey – odkaz na kartu aukce najdete zde. A bude to velkolepá aukce, protože kromě něj se budou prodávat i dvě Ferrari 250 GT, Ferrari F50, Lamborghini Miura, Bugatti EB110 Super Sport anebo závodní Porsche 956 Group C.

Přidat komentář