Porsche-911-GT2-RS-Clubsport-typ-991-II- (2)

Nové Porsche 911 GT2 RS Clubsport oslavilo světovou premiéru na autosalonu v Los Angeles. Závodní verze sériově vyráběného silničního sportovního vozu 911 GT2 RS ohromí svým vzhledem a nabídne nejvyšší výkon 515 kW/700 koní. Výroba je omezena na 200 vozů. Jejich majitelé se s nimi budou moci účastnit klubových sportovních akcí a vybraných podniků motoristického sportu.

„Naši zákazníci budou moci usedat za volant vozu GT2 RS Clubsport nejen při jízdách pro veřejnost na závodních okruzích, ale v nadcházejících letech také v rámci mezinárodních závodů. Za tím účelem vedeme v současnosti velmi produktivní jednání s organizátorem závodů SRO,“ říká Dr. Frank-Steffen Walliser, vedoucí divize motoristického sportu a vozidel GT.

Stejně jako u typu 935, představeného před devíti týdny, vychází technika závodního vozu z Weissachu z vysokovýkonného sportovního vozu 911 GT2 RS. Oba závodní vozy sdílejí se silničním modelem velmi moderní šestiválcový „boxer“ se zdvihovým objemem 3,8 litru a přeplňováním dvěma turbodmychadly. Hnací síla vzadu uloženého motoru je přenášena na zadní kola s šířkou 310 mm prostřednictvím sedmistupňové dvouspojkové převodovky Porsche (PDK) s tuhým uložením. Stejně jako u všech ostatních závodních verzí modelu 911 ovládá řidič řazení páčkami, umístěnými ve snadném dosahu na volantu. Uložení motoru za zadní nápravou zaručuje vynikající trakci a brzdné výkony. Na přední nápravě zajišťují vynikající hodnoty zpomalení závodní šestipístkové jednodílné třmeny z hliníku v kombinaci s ocelovými kotoučovými brzdami s vnitřním chlazením, drážkováním a průměrem 390 milimetrů. Na zadní nápravě se používají čtyřpístkové třmeny a kotouče s průměrem 380 milimetrů.

Stejně jako 911 GT2 RS s homologací pro silniční provoz disponuje i verze Clubsport s hmotností pouhých 1390 kilogramů stabilizačním systémem Porsche Stability Management (PSM) včetně protiprokluzového systému a protiblokovacího systému (ABS). Asistenční systémy lze individuálně nastavit nebo zcela deaktivovat pomocí spínače provozních charakteristik na středové konzole v závislosti na jízdní situaci.

Volant z uhlíkového kompozitu a za ním uložený barevný displej modelu 911 GT2 RS Clubsport pochází z typu 911 GT3 R modelového roku 2019. Robustní ochranný rám pro případ převrácení poskytuje ve spojení se závodním skořepinovým sedadlem a šestibodovými bezpečnostními pásy maximální bezpečnost. Optimální chlazení interiéru má na starosti klimatizace.

Přečtěte si také:  Rallye Dakar 2020: Ouředníčka potkala v 6. etapě velká nehoda s kamionem

Nové Porsche 911 GT2 RS Clubsport lze již objednávat za cenu 405 000 EUR plus DPH. Zákazníci obdrží svá vozidla od května 2019 v rámci exkluzivní předávací akce.

Technické údaje modelu Porsche 911 GT2 RS Clubsport (typ 991 II)

Koncept:

  • Jednomístný závodní automobil bez homologace pro silniční provoz, s technikou odvozenou ze sériové výroby
  • Výchozí model: Porsche 911 GT2 RS (991 II)

Hmotnosti a rozměry:

  • Hmotnost: cca 1390 kg
  • Vnější délka: 4743 mm
  • Vnější šířka: 1978 mm
  • Vnější výška: 1359 mm
  • Rozvor náprav: 2457 mm

Motor:

  • Kapalinou chlazený hliníkový šestiválcový motor „boxer“, přeplňovaný dvěma výfukovými turbodmychadly, uložený vzadu v nepoddajných ložiscích; zdvihový objem 3800 cm³; zdvih 77,5 mm; vrtání 102 mm; nejvyšší výkon cca 515 kW/700 koní
  • 4 ventily na válec, systém Vario-Cam Plus s proměnným časováním ventilů natáčením vačkových hřídelů a variabilním zdvihem ventilů
  • Elektronická řídicí jednotka motoru (Continental SDI 9)
  • Kovový katalyzátor se 100 průtočnými kanály s homologací DMSB
  • Výfuková soustava se zadním tlumičem výfuku, dvojitá koncovka výfuku uprostřed

Převodné ústrojí:

  • 7stupňová převodovka PDK s nepoddajným uložením a krátkými dobami řazení
  • Dvouhmotový setrvačník
  • Vnitřní tlakové mazání s aktivním chlazením oleje
  • Optimalizovaná uzávěrka diferenciálu pro motoristický sport

Karoserie:

  • Skelet karoserie s lehkou konstrukcí z hliníkových a ocelových dílů
  • Zadní spoiler z uhlíkového kompozitu pro motoristický sport
  • Větší otvory pro přívod vzduchu s integrovanými předními světlomety LED ve 4bodovém designu
  • Střecha z uhlíkového kompozitu včetně odnímatelného střešního panelu s otvorem pro vyproštění jezdce v souladu s článkem 275a předpisů FIA
  • Přední víko lehké konstrukce z uhlíkového kompozitu s rychloupínacími prvky
  • Odnímatelné zadní víko z uhlíkového kompozitu s rychloupínacími prvky
  • Bezpečnostní palivová nádrž FT3 o objemu 115 litrů s plnicím hrdlem v přední kapotě
  • Bezpečnostní prostorový rám přivařený ke karoserii
  • Závodní skořepinové sedadlo Recaro s nastavitelnou polohou v podélném směru a systémem opěr těla v souladu s předpisem FIA 8862/2009
  • 6bodový bezpečnostní pás
  • Pneumatický zvedák se třemi výsuvnými pneumatickými podpěrami
  • Hasicí systém s elektronickou spouštěcí jednotkou

Podvozek:

Přední náprava:

  • Vzpěry McPherson; nastavitelná světlá výška, odklon kol a rozchod kol, kovaná spodní příčná ramena s optimalizovanou tuhostí a velmi odolnými kulovými ložisky, upevnění kol centrální maticí; nastavitelné závodní tlumiče se třemi charakteristikami, vyztužené spojovací tyče; řízení s variabilním převodem a elektromechanickým posilovačem; specifický příčný zkrutný stabilizátor
Přečtěte si také:  Máte Porsche a potřebujete převézt vířivku? Takhle to rozhodně nedělejte

Zadní náprava:

  • Víceprvková náprava; nastavitelná světlá výška, odklon kol a rozchod kol; kovaná příčná ramena s optimalizovanou tuhostí a velmi odolnými kulovými ložisky, upevnění kol centrální maticí; nastavitelné závodní tlumiče se třemi charakteristikami; vyztužené spojovací tyče; specifický příčný zkrutný stabilizátor

Brzdy:

Brzdová soustava:

  • Dva oddělené brzdové okruhy pro přední a zadní nápravu; soustavou vahadel nastavitelné rozdělení brzdné síly mezi přední a zadní nápravu.

Vpředu:

  • Šestipístkové hliníkové jednodílné závodní brzdové třmeny s pružinami pístků, které zabraňují nežádoucímu vzdálení brzdového obložení od povrchu brzdového kotouče při dynamickém zatížení; ocelové brzdové kotouče s vnitřním chlazením a průměrem 390 mm; závodní brzdové obložení; optimalizovaný přívod chladicího vzduchu k brzdám

Vzadu:

  • Čtyřpístkové hliníkové jednodílné závodní brzdové třmeny s pružinami pístků, které zabraňují nežádoucímu vzdálení brzdového obložení od povrchu brzdového kotouče při dynamickém zatížení; ocelové brzdové kotouče s vnitřním chlazením a průměrem 380 mm; závodní brzdové obložení; optimalizovaný přívod chladicího vzduchu k brzdám

Elektrická a elektronická výbava:

  • Panel sdružených přístrojů se systémem COSWORTH ICD s integrovaným zapisovačem dat, hodinami Sport Chrono a ukazatelem plnicího tlaku v historickém designu
  • Odnímatelný závodní volant Porsche s páčkami pro řazení
  • Stabilizační systém PSM (Porsche Stability Management) s možností kompletní deaktivace ABS, protiprokluzového systému (TC) a stabilizační funkce (ESC)
  • Středová konzola se spínačem provozních charakteristik systémů ABS, ESC, TC a spínačem přednastavených hodnot obvodu pneumatik
  • Aplikace Porsche Track Precision Race App
  • Integrovaný spínač pro měření času na kolo
  • Lehký lithium-iontový akumulátor (Li-Fe-Po), 60 Ah, s nepropustnou vnější skříní, uložen v prostoru pro nohy na straně spolujezdce
  • Spínač pro nouzové vypnutí na přístrojové desce a na vnější straně rámu čelního okna vlevo
  • Systém sledování tlaku v pneumatikách (RDK)
  • Klimatizace

Kola/pneumatiky:

Vpředu:

  • Jednodílná kovaná kola z lehké slitiny
  • 10,5J x 18 ET 28 s centrální maticí; závodní pneumatiky Michelin 27/65-R18

Vzadu:

  • Jednodílná kovaná kola z lehké slitiny
  • 12,5J x 18 ET 46 s centrální maticí; závodní pneumatiky Michelin 31/71-R18

Barva:

  • Vodou ředitelný bílý lak

Cena vozidla:

  • 405 000 EUR plus DPH. Předávání vozidel od května 2019