Technický koutek

sterace

Začínají vám špatně stírat stěrače? Nové kupovat nemusíte, německý autoklub radí, že je lze opravit

Stěrače jsou speciálně v zimním počasí hodně namáhané. Na skle zůstává spousta špíny z mokrých silnic, ale také sníh a námraza. Všechny tyto mechanické nečistoty gumičky stěračů zatěžují. Jakmile začnou stěrače sklo tzv. mazat, je čas na jejich výměnu. Anebo ne? Německý autoklub ADAC radí, že je lze seříznout a používat i nadále. Autoklub ADAC […]

Začínají vám špatně stírat stěrače? Nové kupovat nemusíte, německý autoklub radí, že je lze opravit Přečíst celý článek...

zima-snih-parkovani-hory

Motor se v zimě na volnoběh nezahřeje, i když už je voda podle ukazatele teplá

Autu v zimě déle trvá, než se zahřeje na provozní teplotu. Teprve u dostatečně teplého motoru má motorový i převodový olej ty správné vlastnosti, které navíc zabraňují opotřebení. Například teplo v interiéru vozu neznamená, že je motor zahřátý. Jeho zahřátí nepomůže volnoběh, ale rovnou až jízda. Olej se totiž při chodu motoru na volnoběh nedokáže

Motor se v zimě na volnoběh nezahřeje, i když už je voda podle ukazatele teplá Přečíst celý článek...

skoda_kodiaq_gt-tankovani-cerpaci_stanice

Ředit naftu benzinem, aby nezamrzla? V moderních autech rozhodně ne, zničíte si motor

Mohlo by se stát, že pokud jste nenatankovali tzv. zimní naftu, mohla by vám zmrznout, stane se z ní vlastně taková emulze a nenastartujete. Naši otcové a dědové to řešili přimícháváním minima benzinu, ale to už dnes rozhodně nedělejte. Moderní motory to zničí. Motorová nafta se rozděluje na třídy. Běžná letní nafta s označením Třída

Ředit naftu benzinem, aby nezamrzla? V moderních autech rozhodně ne, zničíte si motor Přečíst celý článek...

snehove_retezy

Bezpečné cestování v zimě: Nerozmrazujte skla horkou vodou a natrénujte i nasazování řetězů

V Česku už napadl sníh, a přestože rychle taje, je dobré vědět, co vše je potřeba udělat pro bezpečnou jízdu v zimě. Vedle kontroly a přípravy samotného vozu je dobré s sebou v zimě vozit některé dodatečné pomůcky, ale také vědět, jak se v zimě k vozu chovat. Dopravní policisté doporučují samozřejmě zimní pneumatiky, přeměřit

Bezpečné cestování v zimě: Nerozmrazujte skla horkou vodou a natrénujte i nasazování řetězů Přečíst celý článek...

Test Audi RS 5 Sportback (2022)

S opravou brzdových komponentů se nevyplatí otálet. Jejich životnost závisí na správném servisu i stylu jízdy

Brzdová soustava je z pohledu zajištění bezpečnosti při jízdě klíčovou součástí automobilu. Věnovat pozornost komponentům, které zodpovídají za to, aby vozidlo zastavilo vždy tak, jak řidič potřebuje, je důležité. Jak často bychom měli kontrolovat brzdovou kapalinu, kterak odhalit opotřebované brzdové destičky či proč se vyplatí volit šetrnější způsob jízdy? V kritických situacích to bývá na silnicích

S opravou brzdových komponentů se nevyplatí otálet. Jejich životnost závisí na správném servisu i stylu jízdy Přečíst celý článek...

test-2013-skoda-superb-36-fsi-v6-4x4-dsg- (40)

Koupě ojetého auta: Je lepší rozvodový řemen nebo řetěz?

Na úvod máme pro vás dvě špatné zprávy. Za prvé, porucha rozvodů obvykle vážně poškodí motor. Za druhé, novější konstrukce jsou v tomto ohledu mnohem horší než ty starší. V tomto článku, který se opírá o zkušenosti autoservisů ze sítě ProfiAuto Service, upozorňujeme na základní problémy s řemenovými a řetězovými rozvody. V osmdesátých a devadesátých

Koupě ojetého auta: Je lepší rozvodový řemen nebo řetěz? Přečíst celý článek...

nove_pneumatiky

Barevné pruhy a tečky na pneumatikách mají svůj důvod. Dá se podle nich zjistit několik věcí

Pokud jste si kupovali nové pneumatiky, jistě jste si všimli, že jsou na nich barevné pruhy a tečky. Není to jen tak na ozdobu, ale dá se podle nich zjistit několik věcí a ušetří to práci mechanikům. Pruhy značí továrnu Pruhy na pneumatikách jsou na běhounu a mají různé barvy, které společně s kódy označují

Barevné pruhy a tečky na pneumatikách mají svůj důvod. Dá se podle nich zjistit několik věcí Přečíst celý článek...

kontrola_a_doplneni_provoznich_kapalin-olej-2

Motorové oleje jsou čím dál řidší. Proč to je a na co si dávat pozor vysvětlí odborník

Proč jsou motorové oleje stále řidší a v určitém okamžiku již nemusí obsahovat vůbec žádný olej? Vývoj směřuje ke stále řidším motorovým olejům, aby se snížil odpor motoru, tím pádem spotřeba paliva a klesly také emise. Pro takový olej však musí být motor také konstruován, jinak hrozí velké škody. Motorový olej však nemůže být libovolně

Motorové oleje jsou čím dál řidší. Proč to je a na co si dávat pozor vysvětlí odborník Přečíst celý článek...

kontrola_a_doplneni_provoznich_kapalin-olej-1

Pravidelné měření oleje v motoru by mělo být samozřejmostí. Měří se ideálně za tepla a na rovině

Každý řidič pravidelně tankuje a když je potřeba, tak také dolije vodu do ostřikovačů. Ale sáhněme si do svědomí. Jak často kontrolujeme, případně doléváme a měníme olej v motoru? Jeho pravidelná kontrola a výměna je přitom nezbytnou součástí bezproblémového chodu auta. Není to žádná věda Minimálně zkontrolovat olej přitom zvládne opravdu každý. Zlaté pravidlo říká,

Pravidelné měření oleje v motoru by mělo být samozřejmostí. Měří se ideálně za tepla a na rovině Přečíst celý článek...

chladici-kapalina

Před zimou zkontrolujte v automobilu nemrznoucí chladicí kapalinu

Přichází zima a je čas na ni připravit rovněž naše auto. Někdo jej odveze do servisu a nechá si udělat potřebnou kontrolu před zimou, včetně výměny pneumatik. Jiní šetříme, nebo si prostě rádi věci kolem auta děláme svépomocí. Zapomenout nesmíme ani na kontrolu či doplnění nemrznoucí chladicí kapaliny čili laicky – vody do chladiče. A

Před zimou zkontrolujte v automobilu nemrznoucí chladicí kapalinu Přečíst celý článek...

Test Range Rover P530 AWD (2022)

Kontrola motoru je vhodná alespoň jedenkrát ročně. U dieselu je údržba dražší, motor ale déle vydrží

Jak jsou jednotlivé součástky v automobilech náchylné k opotřebení? Kdy si při opravě poradíte sami a v jakém případě se už neobejdete bez pomoci odborníků v servisu? Na tyto otázky se bude snažit odpovědět Marek Zukal, jednatel společnosti Quick Stop Car, v seriálu článků pod názvem Problémy s … Každý díl bude analyzovat jiný komponent, první text se bude věnovat

Kontrola motoru je vhodná alespoň jedenkrát ročně. U dieselu je údržba dražší, motor ale déle vydrží Přečíst celý článek...

prazdna-pneumatika-defekt-kompresor-vzduch

Co dělat při defektu pneumatiky: Rezerva versus lepicí sada

Víte, jak správně postupovat, když na cestách píchnete pneumatiku? Pro jistotu si to zopakujte dřív, než se vydáte na cestu, ať dojedete v pohodě a v bezpečí. Klasická rezerva už se do auta často nedává a nahrazuje ji takzvaná opravná, respektive lepicí sada pneumatiky. Obojí má své výhody i nevýhody. Důležité je, že finální výběr,

Co dělat při defektu pneumatiky: Rezerva versus lepicí sada Přečíst celý článek...

Přejít nahoru