BMW rozšiřuje řady modelů X o novou X2. Jde o model postavený na základech BMW X1, který ale dostal nižší a kratší karoserii, díky čemuž má mnohem dynamičtější a zajímavější tvary. Jeho prodej oficiálně odstartuje v sobotu 3. 3. 2018, ale my jsme se s ním krátce svezli už dnes.

Zájemci o koupi však mohli auto objednávat už od podzimu loňského roku, kdy bylo BMW X2 oficiálně představeno. V nabídce jsou výhradně čtyřválcové dvoulitrové motory a automatické převodovky.

Sportovnější SUV

Díky tomu, že je X2 o 49 mm kratší a o 69 mm nižší než X1, je už na první pohled jasné jeho sportovnější zaměření. To ostatně potvrzuje i sama značka, která mu přidala kromě základní výbavy a výbavy Advantage také verze M Sport a M Sport X. 

Z pohledu designu odkazuje X2 nejen na všechny současné modely BMW X, ale i na některé kultovní modely z minulosti. Tou nejzásadnější připomínkou minulosti je logo značky na C-sloupcích, které odkazuje na legendární kupé BMW 2000 CS nebo 3,0 CSL. Za povšimnutí stojí i tvar ledvinek v masce chladiče, které nejsou typicky oválné, ale jejich lichoběžníkový tvar se obrátil naruby a rozšiřuje se shora dolů.

Také ze zadního pohledu X2 zaujme, ať už vcelku rozměrným spoilerem nad zadním sklem, ostře tvarovaným víkem zavazadelníku a nebo koncovkami výfuku v obou rozích nárazníku s průměrem 90 mm, tedy nachlup stejným jako má BMW X6 M a o 4 mm větším než má například Subaru BRZ.

Fantazii se meze nekladou

Tohle auto vás zaujme na první pohled, naživo působí velmi zajímavým dojmem. Design je odvážný, neokoukaný, nikoliv však těžkopádný. Působí ale robustně, a to i přes své poměrně kompaktní rozměry. Vše je navíc podpořeno odvážnými barvami, kterých je v dnešním automobilovém světě jako šafránu. Jen se podívejte na fotky v galerii. Třeba se žlutou Galvanic Gold (na fotkách) nebo s oranžovou Sunset Orange (obě barvy pouze pro M Sport a M Sport X) a nebo s modrou Misano Blue (také na fotkách) se v davu rozhodně neztratíte.

Interiér je prakticky převzatý z X1, respektive z řady 2 Active Tourer. Dostat ale může několik designových prvků, které ho dokáží proměnit podobně jako exteriér. V základu jsou to třeba jen kontrastně obšité koberečky nebo švy ve dveřích, ale může to být i barva koženého čalounění a tak dále. Tohle auto se prostě zaměřuje spíše na srdce než na rozum.

Pohon nepřekvapí

Pod kapotou BMW X2 si lze aktuálně vybírat z trojice motorizací, které tvoří výhradně dvoulitrové čtyřválce s přeplňováním. V nabídce je benzinová verze 20i sDrive (141 kW/192 koní a 280 Nm), která má pohon pouze předních kol, a nebo dvě vznětové motorizace 20d a 25d, obě s pohonem všech kol xDrive.

A právě s oběma vznětovými motory jsme se krátce svezli. Slabší z nich disponuje výkonem 140 kW/190 koní a točivým momentem 400 Nm, ten výkonnější má dokonce 170 kW/231 koní a 450 Nm. A to je v obou případech i na auto s hmotnosti těsně pod 1,7 tuny dostatečná síla.

Převodovky jsou výhradně samočinné, dvouspojková sedmistupňová v základu pro benzinovou verzi, osmistupňová automatická pro naftové motorizace. V obou případech se dá připlatit v řádu jednotek tisíc korun za jejich sportovní verze. Volič převodovky dostal oproti BMW X1 nový tvar, stejný jako dostanou nová MINI.

První kilometry…

Motor, ale i celé auto jsou při jízdě příjemně tiché, slyšet je ale aerodynamický hluk protékajícího vzduchu kolem vnějších zpětných zrcátek. Posez ve sportovních sedadlech je skvělý a jejich boční vedení oceníte v zatáčkách, protože X2 má podvozek nastavený pro agilní jízdu. Je tužší, ale není prkenný. X2 ale velmi dobře drží stopu a do zatáček se vrhá srdnatě. Problém ovšem nemá ani s klidnější jízdou, zejména při té jsou ale znát tvrdší a těžší pneumatiky typu run-flat.

Oba dva motory mají dostatek síly, ačkoliv ten výkonnější z nich je logicky pružnější a zrychluje razantněji. Na spotřebu paliva, ale i další dojmy nebyla trasa dostatečně dlouhá, a tak si větší soudy necháme na příště. Na auto se důkladněji podíváme v klasickém redakčním testu.

Závěr a cena

BMW X2 je autem, které se cenou rozhodně podbízet nebude. Vždyť i za nejlevnější benzinovou verzi s pohonem předních kol zaplatíte bez tří tisíc jeden milion korun. Auta, kterými jsme jezdili, začínají na 1,3 milionech Kč. K tomu si přidejte nějakou příplatkovou výbavu a… Tohle auto nekoupíte rozumem, ale prostě protože chcete a líbí se vám. A víte co, chybu neuděláte, protože první dojmy z něj jsou vlastně příjemné. Aktuální ceník lze stáhnout zde.

I tak se ale ceník ještě brzy rozroste, přibydou nové motorizace i manuální převodovky. Můžeme se těšit na nový základní benzinový tříválec se 103 kW (sDrive18i), aktuální benzinový čtyřválec 20i bude doplněn také o pohon všech kol xDrive. Také pro vznětové verze přibyde nový základní motor, který bude plnit čtyřválec se 110 kW, jenž bude v nabídce s pohonem předních, ale i všech kol.