Revoluční BMW řady 2 Active Tourer jsme tady už měli, dokonce i v prodloužené verzi Gran Tourer, pokaždé to bylo ale s pohonem pouze předních kol. Do třetice jsme vyzkoušeli verzi s naftovým motorem, automatickou převodovkou a s pohonem všech kol. K týdennímu testu do redakce dorazilo BMW 220d xDrive Active Tourer.

test-bmw-220d-xdrive-active-tourer

Revoluční je tohle auto zejména pohonem náprav, protože navzdory tradičnímu pohonu vozů BMW, která zajišťovala zadní kola, respektive zejména v posledních letech všechna kola, je to první model v řadě, který dostal pohon předních kol. A ten časem dostanou i další modely automobilky. O nějakou dobu později doplnila pohon předních kol za příplatek varianta xDrive s pohonem všech kol. Ten je spojen s dvěma nejsilnějšími motorizacemi 225i a 220d Active Tourer a výhradně s automatickou osmistupňovou převodovkou.

Do testu dorazila naftová verze, kterou pohání jedním turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec o objemu 2,0 litru s výkonem 140 kW/190 koní a točivým momentem 400 Nm. A vůbec to není špatná kombinace, protože motor má dostatek síly, což potvrzují nejen “papírové” hodnoty zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,3 sekundy, ale i praktické týdenní zkušenosti. I přesto, že auto v testované konfiguraci váží nezanedbatelných cca 1,6 tuny, nemá díky osmistupňovému automatu a dobrému rozložení křivek točivého momentu i výkonu problém s dynamikou. Navíc je motor poměrně klidný, ačkoliv o něm při jízdě neustále víte.

Slova chvály zaslouží u BMW tradičně převodovka, výtečný osmistupňový automat řadí hladce, intuitivně a není potřeba mu do toho nijak zasahovat. Pokud byste měli na zvolení toho “správného” rychlostního stupně jiný názor, máte k dispozici volbu manuálního řazení posunutím voliče automatické převodovky do strany a nebo stačí jednodušeji stisknout řadící páčku (pádla) pod volantem.

test-bmw-220d-xdrive-active-tourer-at-p2

Samotná jízda není vůbec špatná, díky pohonu všech kol je auto v zatáčkách i při svižnější jízdě neutrální. Testované auto mělo navíc (nejen) tužší a o 10 mm nižší podvozek M Sport, díky kterému se v zatáčkách příliš nenaklání, ale přesto není zbytečně udrncané nebo vyloženě nepohodlné. Snad jen

A co spotřeba paliva? Výrobcem slibovaných 4,8 l/100 km to asi nebude. Výsledná číslovka, která se po týdenním testování a šesti stovkách najetých kilometrů ukázala na displeji palubního počítače, nás ale potěšila. S BMW 220d xDrive Active Tourer jsme běžnou jízdou jezdili za 6,4 l/100 km.

Interiér je místem, kde řada 2 Active Tourer za ostatními BMW trochu pokulhává. Nikoliv kvalitou, ta vůbec není špatná, ale spíše rozvržením ovladačů a jejich funkcí. Je to poznat například podle příplatkového head-up displeje, který se promítá na vyklápějící se destičku a nikoliv přímo na čelní sklo, ale také třeba podle páky voliče automatické převodovky. Z místa řidiče je díky tlustým A-sloupkům hůře vidět ven.

test-bmw-220d-xdrive-active-tourer-at-p3

Ačkoliv jde o rodinné MPV, není v jeho interiéru místa nazbyt. Prostor na předních i zadních sedadlech však dostatečně vyhoví čtveřici dospělých pasažérů. Zadní sedadla jsou totiž dělená v poměru 40:20:40, a tak by prostřední pasažér musel být hubený. Výhodou je, že se se všemi třemi sedadly dá manipulovat samostatně, dají se jednotlivě posouvat dopředu či dozadu, ale i sklápět. Pokud potřebujete převážet ještě o dva pasažéry více, je tu prodloužený Gran Tourer, který nabídne převoz 7 cestujících. Základní zavazadlový prostor BMW 220d xDrive Active Tourer je v řeči čísel 468 litrů, po sklopení opěradel zadních sedadel vzroste na 1 510 litrů.

S BMW řady 2 Active Tourer se automobilka pustila do dosud neprozkoumaných vod, ale úspěchů Mercedesu-Benz třídy B i jiných soupěřů si nešlo nevšimnout. V Mnichově se podařilo postavit dobré auto, ačkoliv některým milovníkům značky je pohon předních i všech kol trnem v oku. Důležité je, že s pohonem všech kol a poměrně silným naftovým motorem jde vlastně o docela zábavné auto – samozřejmě na poměry kategorie.

Jenže tohle všechno asi vědí i v Mnichově, a tak cena řady 2 Active Tourer není lidová, testované auto stálo přes milion. Základní cena s benzínovým tříválcem 218i startuje na částce 644 800 Kč, nejnižší cena testované verze je však o 300 tisíc vyšší. BMW řady 2 Active Tourer ale můžete mít klidně na operativní leasing od 7 199 Kč bez DPH měsíčně.

Technické údaje:
Typ vozu: Nový
Značka: BMW
Typ: 220d xDrive Active Tourer
Motor: řadový čtyřválec
Objem válců: 1 995 ccm
Plnění motoru: turbodmychadlo
Palivo: nafta
Pohon: 4×4 (xDrive)
Výkon: 140 kW/190 koní v 4 000 ot./min
Točivý moment: 400 Nm v 1 750 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h: 7.3 s
Maximální rychlost: 223 km/h
Převodovka: automatická osmistupňová
Spotřeba paliva (l/100 km): 5.5 / 4.6 / 4.9
Emise CO2: 129 g/km
Objem nádrže: 51 litrů
Délka: 4 342 mm
Šířka: 1 800 mm
Výška: 1 586 mm
Rozvor: 2 670 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 585 kg
Objem zavazadlového prostoru: 468 / 1 510 litrů
Ceník: k nahlédnutí tady