kamiony-dalnice-predjizdeni

Policie na D1 vybrala místa na zákaz předjíždění kamionů. Zatím má ale smůlu, ministerstvo nestíhá administrativu

Autor: Anina Russová - Zdroj: Policie ČR, Ministerstvo dopravy,ČT24, iDnes - Foto: Policie ČR - 28. 8. 2023


Během srpna bylo otevřeno nové oddělení dálniční policie na dálnici D1 u Velkého Beranova na Jihlavsku. Spolu s otevřením tohoto oddělení policisté zdůraznili, že mají v plánu zavést několik nových úseků, na kterých budou mít kamiony zákaz předjíždění. Zákazy chtěli policisté zavést co nejdříve, ideálně ještě na přelomu léta a podzimu. Ministerstvo dopravy do toho policii ale hodilo vidle.

Problém je v tom, že značek pro zákazy předjíždění nákladních aut potřebuje policie hodně. Mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl pro web ČT24 řekl, že půjde o „téměř souvislý zákaz předjíždění kamionů mezi 21. a 189. kilometrem“. Zákazové značky budou muset být umístěny u každé dálniční křižovatky a zrušeny budou jen v místech, kde se kamiony do levého pruhu nedostanou nebo v místech se stoupacími pruhy. Ministerstvo dopravy, jak už to tak bývá, vysvětluje, že je kolem těchto zákazů až příliš mnoho byrokracie. Dopravních značek je podle mluvčího ministerstva Františka Jemelky 500 a tak doufá, že se osazení na dálnici stihne alespoň do listopadu.

Policie se začala zaměřovat na řidiče nákladních vozidel. Pokutuje je za zákaz předjíždění

Dana Čírtková, mluvčí policie z Vysočiny vysvětlila, že požadavek na zákazy předjíždění od nich vyšel hlavně proto, že v důsledku vysoké intenzity kamionové, ale i ostatní dopravy dochází k vyčerpání kapacit jízdních pruhů. „To má za následek tvorbu kolon, které jsou příčinou nebezpečných předjížděcích manévrů, respektive pokusů zařazení do kolony stojících vozidel v pravém jízdním pruhu, a tedy úplného zablokování levého jízdního pruhu, potažmo celého pásu dálnice. Navíc toto chování řidičů kamionů prakticky znemožňuje vytváření záchranářské uličky,“ řekla pro iDnes.

Také popsala místa, kde by policisté rádi viděli značky se zákazem předjíždění. Ve směru na Brno má jít například o 75 – 76,7 kilometr v klesání a u mostní konstrukce. Také například o 126,3. kilometr – 131,5 kilometr. I zde kvůli klesání, zatáčce a lesním úseku. Ve směru na Prahu pak má jít například o 119,2. – 112,7. kilometr, kde se kříží několik vytížených komunikací, ale také klesání mezi 103,7. a 98,5. kilometrem.

Štítky: , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru