Polák Jerzy Czaja najel se svým Mitsubishi Carisma už 1 milion km

Autor: Pavel Srp - 13. 6. 2013


Řada výzkumů v průběhu let potvrdila vynikající spolehlivost a spokojenost zákazníků s vozy značky Mitsubishi, což je přímý výsledek jejich důkladné technické propracovanosti.

Nespočet vozidel Mitsubishi mimo centrum pozornosti poctivě každý den slouží svým majitelům ve všech koutech světa s neúnavným načítáním kilometrů, aby tak vstoupili do „milionového“ klubu.

1 001 112 km

Jeden vstup do takového klubu nedávno oslavili v Polsku. Mitsubishi Carisma z roku 1996 po brázdění polských i evropských silnic má bez větších problémů na tachometru 1 001 112 km.

Její majitel, Jerzy Czaja, bývalý výsadkář 16. výsadkové brigády z Krakova, vysvětluje: „Čas letí. Všechno to začalo nehodou, při které bylo zničeno mé předchozí auto. Protože se mi líbí japonské vozy, moje další auto musel být Japonec. Nemusel jsem pro něj chodit daleko, moje sousedka v té době prodávala jejich dva roky staré Mitsubishi Carisma, protože její manžel zemřel a ona sama neměla řidičský průkaz. Když jsem se poprvé posadil za volant svého tehdy nového Mitsubishi, tachometr ukazoval méně než 50 000 km. Nastartoval jsem motor a od té doby kilometry začaly naskakovat…“

Běžná údržba

Jerzy Czaja jezdí se svou Carismou v jakémkoliv počasí, vůz vyžaduje pouze běžnou údržbu a odstranění menších bezvýznamných problémů: „Vyměnil jsem ložiska na všech kolech, zadní příčné rameno nápravy a brzdové kotouče. Stabilizátor jsem od roku 1996 měnil dvakrát. Na jaře minulého roku začala unikat chladicí kapalina, musel jsem vyměnit těsnění a to je vše.“

9 let/ 400 000 prodaných kusů

Pro připomenutí, Carisma byla prvním modelem Mitsubishi Motors vyvinutým speciálně pro Evropu a tady také vyráběným – v holandském NedCar, bývalé továrně společnosti MMC.

Od května 1995 do prosince 2003 se vyrobilo téměř 400 tisíc kusů, 30 % z nich jako čtyřdveřový sedan, zbytek jako pětidveřový hatchback, jakého má i Jerzy Czaja.

Během svého dlouhého 9letého životního cyklu sloužila Carisma svému účelu velmi dobře v zemích jako je Německo, Velká Británie nebo Nizozemí. Stala se také významným modelem Mitsubishi pro jižní Evropu (zejména Portugalsko, Řecko nebo Turecko) a pro východní Evropu. V Rusku svého času představovala 60 % podíl objemu prodeje všech modelů Mitsubishi.

Tisková zpráva/-PS-

Štítky: , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru