mercedes-amg-gle-63-s-coupe-project-inferno

Zákazníci si žádají čím dál tím víc SUV a tak se tomu automobilky přizpůsobují. O tom, že SUV v současné době vládnou dokazuje i to, že k jejich produkci sáhly i značky jako Rolls-Royce nebo Lamborghini. Není se tak co divit, že si módy SUV hojně všímají i různí úpravci.

Přesně to je i případ polské firmy Auto Dynamics, která se rozhodla ukázat své schopnosti na poli tuningu úpravou Mercedes-AMG GLE 63 S. A tohle auto je už z výroby hodně ostrým SUV, které ovšem pod polskou taktovkou nic nedluží svému jménu, které zní Project Inferno. Pekelná tato úprava totiž opravdu je!

Než se ale dostaneme k tomu nejdůležitějšímu, což je agregát ukrytý pod kapotou, představíme si design. Temně šedá karoserie dostala řadu výrazných doplňků, nárazníky a rozšířené blatníky dodala firma TopCar. O snížený a tužší podvozek se postarali experti z firmy Brabus. Velmi výrazná jsou také 23palcová nová kola Vossen Wheels. Design je to hodně odvážný a tušíme, že nesedne každému.

Co ovšem ocení jistě všichni, to je úprava motoru. Původně jde o dvěma turbodmychadly přeplňovanou jednotku V8 o objemu 5,5 litru. Ovšem po zásahu polských tunerů jsou turbodmychadla mnohem větší a přepracována musela být i automatická sedmistupňová převodovka. Důvod je prostý. Auto Dynamics totiž vyšroubovali výkon do takových výšin, že by to sériová převodovka nemusela zvládnout.

A o jaké hodnotě to mluvíme? O 795 koních výkonu a točivém momentu vrcholícím 1181 Nm. Jen pro porovnání, v sériovém provedení má AMG GLE 63 S výkon 569 koní a točivý moment 760 Nm. Zrychlení z klidu na 100 km/h se po tuningovém zásahu, který kromě nových turbodmychadel, výměny některých částí motoru, montáži nového výfuku a končil přeprogramováním map řídící jednotky, odehraje za 3,2 sekundy a maximální rychlost se zastaví na hodnotě 336 km/h. To jsou čísla standardně hodná spíše supersportů, ovšem tomuto mamutovi na kolech taky sluší, co myslíte?