Pro automobilky je velmi důležitá odezva zákazníků, i proto jsou zajímavé výsledky anket spokojenosti s jejich modely, které vznikají. Každoročně jej představuje například americká společnost Consumer Reports, která se průzkumy spokojenosti zákazníků zabývá.
Před několika dny zveřejnila nejnovější průzkum spokojenosti zákazníků s jednotlivými značkami a na plné čáře zvítězilo japonské Subaru. Řada značek si vzhledem ke zlepšení bezpečnosti a širší nabídce bezpečnostních asistentů také polepšila. Na rozdíl od Tesly, která zaznamenala velký propad. A může za to nový volant.
Subaru vyhrálo na plné čáře
Když se řekne Subaru, řada lidí si dnes už automaticky vybaví nejen pohon všech kol, ale také chytrý bezpečnostní systém EyeSight, kterému automobilka říká „řidičovy druhé oči“. A právě bezpečnost je jedním z klíčových hodnotících bodů, kterými Consumer Reports značky hodnotí.
Nejnovější žebříček spolehlivosti opanovali Korejci. Vyhrála Kia, 3. je Hyundai a 4. Genesis
Letošní žebříček obsahuje 32 značek, které jsou hodnoceny pomocí čtyř klíčových faktorů. Prvním je silniční a jízdní test, ale v potaz se bere také spolehlivost, spokojenost zákazníků a bezpečnost. Každé auto muselo projít 50 různými testy a hodnoceními. Jedním z nich byl mimo jiné dotaz na zákazníky, zda by si totožné auto nebo značku koupili znovu.
A právě Subaru všemi těmito testy prošlo nejlépe, když získalo skóre 81. Následováno je Mazdou a BMW (obě skóre 78). těsně za nimi se umístil Lexus, pak Honda (77), Audi (75) a Porsche (74).
Kompletní žebříček je k nahlédnutí zde, ale zajímavé na něm je umístění americké Tesly. Respektive její propad. Zatímco v roce 2020 byla Tesla na 17. místě, letos se umístila až na 23. místě. Důvod je prostý, k poklesu došlo hlavně kvůli přítomnosti hranatého volantu. Ten moc dobře nekvitují ani zákazníci, ale ani odborníci na bezpečnost. Případné řešení krizové situace je s takovým volantem totiž takřka nereálné.