Asi se s námi shodnete, že design a velikost kol posouvají celkový dojem auta na úplně jinou úroveň. Asi tak o parník. A to na obě strany. Velká kola můžou celkový design auta povýšit na novou úroveň, ale stejně tak ho úplně zničit.

Průměrná velikost kol u aut se za posledních několik let hodně změnila. Všichni ještě pamatujeme doby, kdy 15“ kola byla vrcholem toho, co si lze pořídit. Dnes je situace ale zcela odlišná, vždyť na nová auta se v showroomech běžně prodávají i více než 20“ disky. Existuje ale nějaký limit pro velikost kol? Audi si myslí, že ano. Přesně v tom duchu se vyjádřil Marc Lichte, šéf designu značky Audi pro rozhodovr v magazínu MotorAuthority.

Audi představí na autosalonu v Los Angeles modely e-tron Sportback a RS Q8

Podle něj je absolutní strop, co se rozměru kol týče, je 23“, což je rozměr příplatkových kol pro Audi RS Q8. Tento model standardně obouvá 22palcové disky, ale ty o palec větší prý zákazníky budou jistě bavit o něco víc. A krom toho, právě tato kola jsou obutá do největších pneumatik, jaké kdy Audi sériově dodávalo. Jde o gumu o rozměru 295/40 R23. Jakákoliv větší kola ale podle Lichteho nedávají žádný smysl a to jak designově, tak funkčností.

To se ovšem vůbec neslučuje s názorem šéfa designu koncernu General Motors Michaela Simcoe. Ten totiž prozradil, že GM plánuje standardně dodávat 24palcová a možná dokonce 26palcová kola. Ovšem neprozradil, jakého modelu by se tato monstra měla týkat.

Kola z 3D tiskárny poprvé v pohybu. Obul je McLaren P1