Po opilecké nehodě řidička tvrdě usnula za volantem. Pomoc ji zavolalo samo auto pomocí systému eCall

Autor: Radim Plachý - Zdroj a foto: Policie ČR - 2. 12. 2021


Alkohol za volantem je dle policejních zpráv spíše doménou mužů, ale jak ukazuje nedávná nehoda ze Starého Města, se svou trochou do mlýna umí přijít i ženy. V tomto konkrétním případě je ale pojem trocha trošku diskutabilní. Řidička toho nejspíš nevypila málo. Nakonec měla štěstí v neštěstí. Vzhledem ke svému stavu bourala, ale nikomu se nic nestalo. Policisty na ni nakonec zavolalo samo auto, respektive systém eCall.

K nehodě došlo v noci na úterý 30. listopadu. Podle policejního vyšetřování žena nezvládla auto a nabourala do zdi blízké garáže. Náraz to naštěstí nebyl nijak silný, nic se jí, ale ani nikomu jinému nestalo. Vzhledem k pořádné opilosti dotyčná po nehodě tvrdě usnula. Tak tvrdě, že ji policii a hasiče zavolal až systém eCall. Policisté ji pak na místě museli budit.

Jak se následně ukázalo, dotyčná se doslova zřídila, jak zákon káže. První test na přítomnost alkoholu ukázal 2,5 promile, druhý 2,39 promile. To vysvětluje jak nehodu, tak následný tvrdý spánek. Podle policejních odhadů řidička způsobila škodu asi 100 000 Kč, nutno říct, že hlavně na svém autě. Výdaje ale dotyčná bude mít i s pokutou, která se může vzhledem k velké opilosti dostat až na 50 000 Kč. K tomu správní úřad přidá sedm trestných bodů, ztrátu řidičáku a případný soud také až půl roku ve vězení.

eCall zachraňuje životy

Systém tísňového volání eCall je povinný ve všech nových autech od 31. březnu 2018. Je ale potřeba myslet na to, že řada automobilů, které před nedávnem prošly faceliftem, jsou fakticky staršího data výroby, takže systém buď mít nemusí nebo za příplatek.

Pokud z je tímto bezpečnostním systémem vybavený, je propojen s linkou 112. Je možné jej ovládat přímo z interiéru auta, ale jeho hlavní výhodou je, že je schopen tísňovou linku v případě nehody zavolat sám. Záchranářům, policistům a hasičům pak umožní okamžitě se rozhodnout o co nejefektivnějším druhu a rozsahu záchranné operace, dorazit na místo nehody rychleji a zachránit tak více životů, zmírnit závažnost zranění a snížit náklady vyplývající z dopravních zácp způsobených nehodami.

Ví totiž, kde k nehodě došlo, kolik osob jelo v autě, ale i to, kolik airbagů bylo aktivováno. To vše urychluje a zjednodušuje zásah.

Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru