doprava-zacpa-dalnice

V úterý, krátce před 8. hodinou ráno hasiči vyslali jednotky k nehodě kamionu na 174. kilometru D1 ve směru na Prahu. Nehoda se obešla bez zranění, ale z převráceného kamionu unikla nafta. Hasiči únik zasypali sorbentem a zbylou naftu přečerpali. Policie ČR provoz z dálnice odklonila. 

Další nehodu kamionů se zraněním měli hlášenou před 11. hodinou na 185. kilometru D1 opět ve směru na Prahu. Vzhledem k dopravní situaci bylo velmi náročné se na místo vůbec dostat. Průzkum daného úseku byl možný jen menším zásahovým vozem. Hasiči zjistili, že v dané oblasti se žádná nehoda nenachází. Další jednotka zjistila, že nehoda je na 188. kilometru. Jeden člověk po ní skončil v péči ZZS.

Čeští řidiči stále neumí udělat bezpečnostní uličku

Úterní dopolední situace opět ukázala, že ačkoliv je v platnosti povinnost tvořit záchrannou uličku již 13 let, řidiči u nás stále tuto skutečnost ignorují. Největší potíže při tom máme s řidiči kamionů, kteří při dojezdu do kolony uličku netvoří a následně již nemají prostor k jejímu vytvoření.

Velmi dobře je to pravidelně vidět i na dopravních kamerách, kde řada kamionů nestojí dostatečně vpravo (až v odstavném pruhu) a pouze zastavuje ve svém jízdním pruhu. Naše technika pak nemůže místem projet. V případě vyprošťování osob po nehodě může mít taková skutečnost v budoucnu tragické následky. 

Záchranná ulička se nekonala…

Záchranná ulička se nekonala…Včera jsme se jen těžce probíjeli k dopravní nehodě na 188. km dálnice D1. Když jsme se konečně dostali na místo, ošetřili jsme mladého muže a s podezřením na těžké zranění jsme ho transportovali na urgentní příjem FN Brno. Ani cesta zpět nebyla bez obtíží, bohužel. Mrkněte na video pořízené z naší sanitky, jak se společně s hasiči k nehodě „probíjíme“. Zbytečně jsme ztráceli drahocenný čas.Jak tedy správně vytvořit uličku na dálnici a rychlostních komunikacích? Pomůže vám vaše pravá ruka. Palec znázorňuje rychlý pruh u svodidel, všechny ostatní prsty představují zbylé pruhy. Záchranná ulička je prostor mezi palcem a ukazováčkem. Řidiči v rychlém pruhu by se vždy měli tlačit na levou stranu vozovky ke svodidlům a všichni ostatní doprava. A uličku je třeba vytvářet už ve chvíli, kdy vzniká kolona, ne až jedou vozidla IZS, to už může být pozdě, protože nebude kam uhnout…

Zveřejnil(a) ZZS JMK dne Úterý 24. září 2019