9PEUGEOT_GAMME_PHEV_1809PB_001_0

Peugeot představuje plug-in hybridní techniku pro modely 3008 a 508

Autor: Tisková zpráva - 24. 9. 2018


Nabídka plug-in hybridních modelů doplňuje stávající motory používané u modelů Peugeot 3008 a u nových vozů Peugeot 508 a 508 SW. Motor Hybrid rozšíří nabídku motorizací u modelu Peugeot 508 a motor Hybrid4 (pohon všech čtyř kol) u modelu Peugeot 3008. Na trh se dostanou na podzim roku 2019.

Technologie je jednoduchá a intuitivní, výsledkem je komplexní svoboda: svoboda užívání vozidel přizpůsobených městské, mimoměstské nebo outdoorové jízdě. Svoboda výběru pohonu dvou nebo čtyř kol, výkonu 225 nebo 300 koní. Svoboda výběru verze karoserie: fastback, SW nebo SUV. Svoboda volby mezi 4 režimy jízdy.

Technologie Plug-in Hybrid

Peugeot představuje řadu Plug-in Hybrid jako konkrétní důkaz toho, že před zákazníky stojí budoucnost, v níž se setkávají příjemnější jízda s respektem pro životní prostředí. Nabídka dobíjecích pohonů Hybrid a Hybrid4 je spojená s benzínovými motory.

Tyto pohony využívají celou řadu vyspělých technologií, které se snadno a pro uživatele zcela transparentně kombinují.

Benzínový spalovací motor

Motor 1.6 PureTech byl upraven tak, že k sobě přibral startovací alternátor a specifický panel chlazení. Jeho výkon je 180 koní (Hybrid), resp. 200 koní (Hybrid4).

Nová převodovka e-EAT8

Motor PureTech je spojen s novou osmistupňovou automatickou převodovkou e-EAT8 (Electric Efficient Automatic Transmission – 8 rychlostních stupňů), určenou pro motory Peugeot Plug-in Hybrid.

S převodovkou je spojen elektromotor s výkonem 80 kW/110 koní umístěný na přední nápravě.

Pro optimální a nepostřehnutelné přechody mezi elektrickým a spalovacím motorem je místo měniče točivého momentu u spalovacích verzí použitá vícekotoučová mokrá spojka. Všechny tyto úpravy zajišťují zvýšení točivého momentu o 60 Nm, a tedy větší reaktivitu.

Elektrifikovaná zadní náprava

U verzí Hybrid4 je zadní víceramenná náprava opatřena měničem, elektromotorem o výkonu 110 k/80 kW a redukční převodovkou, aby bylo možné pohánět všechna čtyři kola. Její zabudování nemá žádný dopad na prostornost kabiny.

Lithium-iontová baterie

Vysokonapěťová baterie je lithium-iontového typu (300 V) a je u obou verzí (Hybrid a Hybrid4) umístěna pod druhou řadou sedadel.

Baterie má kapacitu mezi 11,8 KWh (Hybrid) a 13,2 KWh (Hybrid4), což odpovídá úrovni nejlepších baterií na trhu. Díky této kapacitě je vůz schopen ve 100 % elektrickém režimu ujet 50 km WLTP (60 km NEDC).

Pro maximální využití plně elektrické jízdy je standardním výchozím režimem Zéro Emission (nulové emise), pokud to stav nabití baterie umožní. Vůz může v elektrickém režimu jet rychlostí 135 km/h, až poté přebírá štafetu spalovací motor.

Nová funkce Brake

Řidič se může rozhodnout aktivovat novou funkci Brake, která vozidlu umožňuje zpomalovat bez sešlápnutí brzdového pedálu. Tato funkce působící jako brzdění motorem umožňuje navíc nabíjet baterii, například při jízdě z kopce. V režimu Drive stačí pro aktivaci funkce Brake přesunout ovladač automatické převodovky Shift and Park by wire směrem dozadu. Dalším přesunutím se funkce deaktivuje.

Nové řízené brzdění

Pro zvýšení dojezdu v 100 % elektrickém režimu zajišťuje brzdový systém s vysokou energetickou účinností i-Booster rekuperaci energie během brzdění nebo zpomalení bez sešlápnutí brzdového pedálu (energie, která se u spalovacích motorů rozptýlí). I-booster tvoří elektrické čerpadlo, které nahrazuje vakuové čerpadlo spalovacích motorů.

Nová funkce e-Save 

Potěšení z jízdy na elektrický pohon si můžete dopřát, kdykoli budete chtít, a to díky funkci e-Save, která řidiči umožní připravit se na jízdu v elektrickém režimu tím, že si našetří energii na dojezd (10 km, 20 km nebo celá baterie). Tato funkce je snadno dostupná z menu e-Save na dotykovém displeji. Po nastavení je funkce zobrazena na přístrojové desce, včetně našetřeného dojezdu v kilometrech. Stačí na voliči režimů řízení zvolit režim nulové emise a aktivovat tak jízdu se 100 % elektrickým pohonem, kdykoliv si budete přát.

Snadné a rychlé nabíjení baterie

Dobíjení na maximum se provádí:

  • za 8 hodin přes standardní zásuvku (nabíječka 3,3 kW, 8 A)
  • za 4 hodiny se silnější zásuvkou typu Green’up (nabíječka 3,3 kW, 14 A)
  • a dokonce za necelé 2 hodiny v případě použití systému Wallbox (nabíječka 6,6 kW v rámci volitelné výbavy, 32A).

Kolem nabíjecí zásuvky jsou umístěny světelné lišty umožňující snadnou a rychlou kontrolu stavu nabití baterie. Barvy po připojení ukazují průběh nabití baterie.

Kryt nabíjecího otvoru je nenápadně situován na zadním levém blatníku vozu (symetricky ke krytu palivové nádrže). Nabíjecí kabel se snadno uloží do schránky pod podlahou zavazadlového prostoru.

K dispozici je i několik jízdních režimů:

  • ticho v 100 % elektrickém režimu ZERO EMISSION
  • výkon v režimu SPORT využívajícím všechny energie
  • všestrannost režimu Hybrid
  • lepší pohyblivost režimu 4WD (PEUGEOT 3008 HYbrid4)
  • režim CONFORT spojující režim Hybrid a komfort řízeného odpružení (nový Peugeot 508 Hybrid).

U všech těchto režimů je v závislosti na úrovni nabití baterie možná 100% elektrická jízda.

Technologie motorů Hybrid a Hybrid4 je propracovaná a obsáhlá, ale příslib s tím spojeného zážitku z jízdy je zřejmý. Ergonomie a řízení jsou snadné a intuitivní.

9PEUGEOT_3008PHEV_HY4_1809TECH_330_0

Digitální přístrojový panel

Místo řidiče Peugeot i-Cockpit, které je u hybridních verzí specifické, zahrnuje informace o řízení, které jsou k dispozici v zorném poli řidiče (režim řízení, úroveň nabití baterie a dostupný dojezd v elektrickém režimu atd.). Je plně konfigurovatelný a přizpůsobitelný.

Měřič výkonu umístěný v pravé části digitální přístrojové desky nahrazuje otáčkoměr. Tvoří ho tři snadno identifikovatelné části:

  • část ECO odpovídá řízení optimalizujícímu spotřebu energie
  • část POWER odpovídá dynamičtějšímu řízení s energickými výkony
  • část CHARGE řidiči ukazuje fáze rekuperace energie umožňující nabíjení baterie, zejména po sejmutí nohy z pedálu.

Na obou stranách přístrojové desky jsou umístěny dva měřiče: jeden pro palivo, druhý pro elektrickou energii. Pod každým z měřičů je rovněž uvedený dojezd v kilometrech.

Aktivní režim řízení je trvale zobrazen ve spodní části přístrojové desky, takže je možné ho v případě potřeby okamžitě změnit.

Při každém nabíjení je možné kdykoliv zjistit dojezd získaný díky rekuperované energii (v  kilometrech), úroveň nabití baterie získané díky rekuperované energii (v procentech), rychlost nabíjení baterie (v elektrických kilometrech) a zbývající dobu nabíjení do dosažení úplného nabití (v  hodinách nebo minutách).

Dotykový displej

Na dotykovém displeji je rovněž k dispozici specifické menu pro hybridní režim. Vedle přepínačů připomínajících klapky klavíru je umístěno tlačítko přímého přístupu k novým informacím:

  • stránka toku energie zobrazující provozní stav hybridního systému
  • stránka statistik spotřeby rozlišující spotřebu elektrické energie a spotřebu paliva
  • stránka navigace obohacená o specifické informace
  • dobíjecí stanice, navíc k čerpacím stanicím v POI (body zájmu)
  • dojezd v plně elektrickém režimu
  • celkový dojezd elektrického + spalovacího pohonu.

Na stránce klimatizace se zobrazuje možnost elektrického nastavení teploty v kabině před jízdou umožňující ochlazení nebo zahřátí kabiny podle venkovní teploty.

Konektivita My Peugeot

Obsah mobilní aplikace MyPeugeot byl za účelem dosažení maximální efektivnosti vylepšen. Nabíjení je nyní možné aktivovat na dálku, je možné zjistit průběh a stav nabíjení baterie, přednastavit teplotu ve voze nebo kdykoli a kdekoliv vyhodnotit spotřebu paliva nebo elektrické energie.

Model Peugeot 3008 a nové modely Peugeot 508 a 508 SW budou vybaveny motory Hybrid a Hybrid4 od podzimu 2019.

Peugeot 3008 GT HYbrid4: Vždy a všude

Peugeot 3008 nabídne s výkonnou hybridní verzí nový rozměr: výkon, jehož žádný sériový Peugeot dosud nedosáhl. Tato prémiová verze poskytne pohon všech 4 kol a výkon odpovídající 220 kW/300 koní.

Jde o výsledek kombinace motoru PureTech s výkonem 147 kW/200 koní a dvou elektromotorů (jeden vpředu a druhý vzadu), z nichž každý dosahuje výkonu 80 kW/110 koní. Zrychlení z 0 na 100 km/hod je dosaženo za 6,5 vteřin. Kapacita baterie je 13,2 kWh v 100 % elektrickém režimu je 50 km WLTP (60 km NEDC).

Režim 4WD umožňuje dosáhnout lepší pohyblivosti na silnici nebo v obtížném terénu. Výsledkem je perfektní přilnavost: ať už na mokrých, bahnitých, zasněžených či klikatých silnicích. Výkon je rovnoměrně rozložen na všechna čtyři kola.

Motor Hybrid4 je k dispozici pouze ve verzi GT s exkluzivním čalouněním Alcantara v šedém odstínu Gris Gréval doplněný okrasnými prvky ze starého pravého dubu „Grey Oak“. Objevují se i nové podpůrné prvky řízení převzaté z nového Peugeotu 508: adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go a systém udržování vozu v jízdním pruhu.

Několik měsíců po uvedení verze Hybrid4 na trh bude tato verze doplněna verzí s pohonem dvou kol Hybrid o výkonu 165 kW/225 koní, která kombinuje motor PureTech o výkonu 180 k/132 kW s  elektrickým motorem o výkonu 80 kW/110 koní.

9PEUGEOT_3008PHEV_HY4_1809PB_001

Peugeot 508 a 508 SW Hybrid: vysoce účinné

Nové vozy Peugeot 508 Hybrid a 508 SW Hybrid spojují motor PureTech 180 k/132 kW s elektromotorem 110 k/80 kW pro kombinovaný maximální výkon 225 k/165 kW.

Motor Hybrid používaný u nových modelů Peugeot 508 a 508 SW byl vylepšen, aby nabízel ještě více vjemů. Díky lepší účinnosti s emisemi CO2 do 49 g/km WLTP3 se podařilo snížit náklady na používání vozu. Baterie s kapacitou 11,8 kWh zajišťuje 100 % elektrický dojezd 40 km WLTP (50 km NEDC).

Hnací ústrojí bylo do vozu zabudováno tak, aby se nijak nezmenšila kabina ani zavazadlový prostor. Jejich objem je stejný jako u verzí se spalovacím motorem (487 l v případě vozu Peugeot 508 a 530 l u vozu Peugeot 508 SW).

Vozy jsou k dispozici ve 3 provedeních:

  •  Allure: standardní úroveň s bohatou výbavou
  • GT Line: dynamická verze
  • GT: nejvyšší výbava v exkluzivním provedení včetně zcela nového čalounění Alcantara Gris Gréval

9PEUGEOT_508PHEV_1809PB_001


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru