Superbů jezdí po českých silnicích velká spousta, některé slouží i v policejních barvách a státních složek. Žádný ale není takový, jaký před nedávnem do Česka přivezla společnost Dajbych. Na první pohled je od těch obyčejných k nerozeznání, přesto je opravdu výjimečný. Jde totiž o pancéřované policejní vozidlo v civilním provedení.

Na stavbě auta se podílelo britské zastoupení značky Škoda a firma UTAC Special Vehicles, která se na podobné stavby specializuje. Vůz vznikl pro potřeby správy britského policejního vozového parku. A mimochodem, není to první škodovka svého druhu. Od roku 2017 už ve spolupráci obou společností vzniklo asi 450 těchto aut.

Přečtěte si také:  Neprůstřelný luxus za miliony. Klassen představili neprůstřelný Rolls-Royce Cullinan

Pro všechny motorizace

Možnost pořídit si pancéřovanou škodovku má fakticky každý. Pro tyto účely může být použita jak verze kombi, tak liftback s evropskou homologací. K dispozici podvozky s pohonem předních nebo všech kol a motory benzínové, naftové i hybridní splňujícími emisní normy Euro VI. Výchozími konfiguracemi jsou buď s dieselovým čtyřválcovým motorem o výkonu 140 kW s točivým momentem 400 Nm se sedmistupňovou převodovkou DSG, nebo benzínový čtyřválec o výkonu 206 kW s točivým momentem 350 Nm s pohonem všech kol a s převodovkou DSG.

Všechny pancéřové prvky jsou vyráběny pomocí nejnovější technologie za tepla tvářeného pancéřování prostoru pro cestující od německé společnosti Benteler z Bielefeldu. Díky ní jsou ochranné prvky lehčí než dosud vyráběné, což má příznivý vliv na dynamiku vozu, a jsou levnější na výrobu. Pancéřování Superbu doplňují pevná pancéřovaná skla, které mohou být v případě potřeby tónovaná, za zadními sedadly je navíc umístěn nouzový únikový výlez. Co se týče balistické a protistřepinové ochrany, pancéřované Superby byly testovány v souladu s přísnými britskými a německé normami. V konfiguraci pro britské policejní složky má pancéřovaný Superb celkovou hmotnost 2800 kg, přičemž na užitečné zatížení připadá 460 kg.

Auto bylo nutné vyšší hmotnosti a novým dílům poněkud přizpůsobit. Proto má speciální brzdy, tlumiče a příčné stabilizátory, kola schválená společností TÜV s pneumatikami s odpovídající rychlostní a hmotnostní klasifikací a dojezdovým systémem runflat.

Přečtěte si také:  Mercedes-Benz třídy S dostal pancéřovanou verzi, zvládne i chemický útok. Řidičák skupiny B vám na něj ale stačit nebude

Ať už po podobném autě zatouží celebrita, nebo politik, počká si na něj několik měsíců. Funguje to jednoduše. Dajbych zajistí standardní Superb a nechá jej následně ve velké Británii upravit. Cena nebyla specifikována, ostatně, záleží na míře balistické ochrany a dalších úpravách. Nejčastěji se ale mluví o částce zhruba 3,5 milionu korun a více.

Přidat komentář