mercedes-s680-guard - (1)

Mercedes-Benz třídy S dostal pancéřovanou verzi, zvládne i chemický útok. Řidičák skupiny B vám na něj ale stačit nebude

Autor: Anina Russová - Zdroj a foto: Mercedes-Benz - 11. 8. 2021


Třída S, vlajková loď značky Mercedes-Benz, je už z logiky věci to nejlepší, co automobilka nabízí. Co když ale potřebujete ještě něco víc? Ochranu, bezpečí a celkem slušnou jistotu, že i v případě útoku přežijete? I na to má automobilka odpověď. Jmenuje se Mercedes-Benz S 680 Guard. Tohle esko kombinuje to nejlepší a nejluxusnější, co může nabídnout, s nejlepší možnou protibalistickou ochranou, jakou může mít civilní auto.

Státníci, herci, celebrity, sportovci, podnikatelé nebo prostě ti, kteří mají jakýkoliv důvod obávat se o svůj život: to budou typičtí zákazníci tohoto vpravdě velmi speciálního mercedesu. Chránit je totiž bude pancéřovaná karoserie, na kterou výrobce v rámci testů vypálil na 500 různých střel s různou intenzitou. Protože auto ustálo vše, co bylo potřeba, dostalo protibalistické označení VPAM VR10. Nic lepšího, kromě tanku, si aktuálně pořídit nemůžete.

Karoserie je chráněna speciální klecí vyrobenou z kombinace oceli a karbonových vláken. Ovšem oceli je v autě mnohem víc, některé díly jsou i centimetr silné. Neprůstřelná jsou i skla auta, ostatně, jsou až 10 centimetrů silná a protože jsou tím pádem i velmi těžká, jsou ovládána hydraulicky. Tento systém umožní jejich otevření i v případě, že by útok odstavil elektřinu v autě. Samozřejmostí jsou pneumatiky, které vydrží i střelbu, nicméně pokud by došlo k jejich poškození, je možné na nich ujet ještě asi 30 kilometrů a to zcela bez vzduchu.

A když už jsme u vzduchu, ten je možný pomocí techniky z nádrží dodat do interiéru vozu i v případě opravdu velkého chemického útoku. Nechybí ani integrovaný hasicí přístroj, majáky nebo držáky na vlaječky.

Mercedes-Benz S 680 Guard rozhodně není žádný drobeček. Po instalaci všech neprůstřelných částí auta se jeho hmotnost dostala na přibližně pět tun. Proto musel být zcela přepracován podvozek, ale i pohon všech kol, který by si v sériovém provedení s takovou hmotností neporadil bezpečně. O pohon tohoto kolosu se stará vidlicový dvanáctiválec o objemu 6,5 litru, který je přeplňovaný dvojicí turbodmychadel. Jeho výkon je 612 koní, točivý moment 830 Nm a maximální rychlost 190 km/h.

A cena? Ta začíná na částce 547 700 eur, tedy bezmála 14 milionů korun. A mění se dle ochrany, kterou si zákazník nadiktuje. Výroba tohoto vozu pak trvá 51 dnů.

Štítky: , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru