Mercedes-AMG před časem představil nejnovější generaci třídy C v nejsilnější specifikaci 63. Má vyšší výkon než předchozí generace, ale jen polovinu válců. Fanoušci ale plug-in hybridní čtyřválec nepřijali a dokonce ani prodeje nejsou nijak zázračné. Čtyřválce tedy nebudou pod kapotou u všech modelů modelů AMG 63. Jak ukazuje přiložené video, nový Mercedes-AMG CLE 63 bude pohánět parádně znějící osmiválec.
Dokazuje to video, které bylo natočeno při nedávném testování zamaskovaných prototypů. Přestože řidiči jezdili klidně, rozvážně a pomalu, a motor skoro ani nevytočili, i tak ze čtveřice koncovek výfuků vychází to typické brumlání osmiválce, které jsme u vrcholných modelů tak milovali. Takový zvuk ze čtyřválce nikdy nevyjde, jakkoli může být výkonnější.
O podrobnostech a o motoru, který bude v novém CLE AMG, zatím není známo nic, ale očekává se, že půjde o nejnovější verzi 4.0litrového twin-turbo motoru, který má například současné AMG SL 63. V jeho případě je naladěn na 430 kW/585 koní a maximální točivý moment je 800 Nm. Nemá přitom žádnou velkou formu elektrifikace, je to jen mild-hybrid.
A podobné by to mělo být právě i u nového CLE. Na záběrech totiž nikde není vidět dobíjecí víčko, takže by nemělo jít o plug-in hybrid. Jaký bude mít výkon, se ovšem zatím můžeme jen dohadovat. Troufáme si však tvrdit, že to nebude víc než u čtyřválcového C 63 AMG, ale bude to spíš někde kolem hodnoty, kterou nabízí eSeLko. Oficiální představení očekáváme někdy v průběhu roku 2025.