Semafory, snížená rychlost a nekonečné, pomalu se táhnoucí kolony. Tak to teď vypadá na silnici I/50 v části pohoří Chřiby nazývané Buchlovské hory. V úseku přibližně mezi odbočkami na hrad Buchlov a obec Stupava opravuje toto komunikaci Ředitelství silnic a dálnic.
Jan Rýdl, mluvčí Ředitelství silnic a dálnic k opravě říká: „Konkrétně zde opravíme propustky, povrch vozovky a vybudujeme novou pilotovou zeď. Navázali jsme tak na loňskou akci v úseku na Staré Hutě.“
Silnice 50 je hlavní spojnicí mezi Uherským Hradištěm, Slavkovem a Brnem. Panuje zde proto velmi čilý provoz. Po komunikaci jezdí nejen osobní auta, která míří především do Brna, ale přes Buchlovské hory se směřuje také mezinárodní kamionová doprava, přičemž těžká nákladní auta ve stoupáních zpomalují. A zdejší zatáčky si oblíbili i motorkáři. Teď musí všichni čekat na semaforech. Ředitelství silnic a dálnic chtělo původně zachovat po co nejdelší dobu opravy obousměrný provoz ve zúžených pruzích, po špatných zkušenostech tu ale nechalo instalovat semafory a zavedlo provoz kyvadlový.
„Ačkoliv jsme původně avizovali, že kyvadlový provoz bude nutný jen po dobu dvou týdnů, nakonec budeme muset semafory přece jenom ponechat po celou dobu opravy, to znamená do listopadu. Důvodem je zajištění bezpečnosti našich pracovníků a řidičů. V místě prací ve zúžených jízdních pruzích bohužel často docházelo k velmi nebezpečným situacím, kdy byli v ohrožení jak naši pracovníci, tak i řidiči. Děkujeme všem za trpělivost a pochopení,“ dodává Jan Rýdl.
Délka kolon a čekací doby na semaforech se různí podle denní doby. V dopravní špičce ale mohou dosáhnout až půl hodiny. Řidiči se proto musí obrnit trpělivostí nebo zvolit jinou trasu. Mnoho variant na objetí silnice I/50 se však nenabízí a mohou trvat ještě déle než čekání v kolonách.
„Dokončení prací plánujeme nejpozději v listopadu. Oprava vyjde na 21 a půl milionu korun,“ uzavírá Jan Rýdl. Nepříjemné dopravní omezené tedy bude trvat několik měsíců a skončí krátce před zimním obdobím.
Samý opravy a nic. Stačil by tunel a bylo by to… Dražší ale efektivní na řadu let. Píšete páteřní silnice pro kamiony. Ano na Slovensko čímž trpí všechny obce od Slavkova u Brna až po tzv. Buchláky. Kdy budou donuceni přetížené kamiony volit jinou trasu? Podívejte se jak vypadá tzv. zrekonstruovaná 50-sátka po roce a půl… Nebo urychlit procesy obchvatu!!!